AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Hva gjør man med de som bevisst kjører denne stilen? Og når de finner det for godt, gjør det uansett uavhengig om det er hyggelige eller kranglete meldinger. Er det ett kontroll-behov?Anonymous poster hash: 3356a...088
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Ingen? Anonymous poster hash: 3356a...088
Marie90 Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Snakker du om venneforhold eller romantiske forhold? Etter en krangel eller vet du ikke hva som er galt? Det beste er jo å forsoke å lose situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Jeg kan nok bli oppfattet som at jeg bruker silent treatment, en jeg mener ikke å gjøre det. Det skal veldig mye til før jeg blir forbannet, men når jeg først blir det blir jeg helt hvitglødende rasende og det sitter i lenge. Da klarer jeg ikke å snakke med den jeg er sint på. Det kan gå noen dager før det går over. Jeg er med andre ord langsint. Det skjer ikke ofte, til vanlig er jeg en godmodig bamsepus. Anonymous poster hash: 30c62...a20
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Jeg kan nok bli oppfattet som at jeg bruker silent treatment, en jeg mener ikke å gjøre det. Det skal veldig mye til før jeg blir forbannet, men når jeg først blir det blir jeg helt hvitglødende rasende og det sitter i lenge. Da klarer jeg ikke å snakke med den jeg er sint på. Det kan gå noen dager før det går over. Jeg er med andre ord langsint. Det skjer ikke ofte, til vanlig er jeg en godmodig bamsepus. Anonymous poster hash: 30c62...a20 Hahaha, ok. Fint å i det minste få en forklaring Anonymous poster hash: 3356a...088
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Snakker du om venneforhold eller romantiske forhold? Etter en krangel eller vet du ikke hva som er galt? Det beste er jo å forsoke å lose situasjonen. Kjæresteforhold. Og det kan være uavhengig krangel eller ei. Eller oftest etter en diskusjon, men da å fortsette kjøre silent treatment når den andre skriver en hyggelig melding, skjønner jeg ikke helt. Kjæresten min har holdt på med dette i to år nå, og nå er jeg lei!Anonymous poster hash: 3356a...088
Gjest Runforit Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Jeg kan bli ganske stille om jeg er skikkelig sinna. Da er jeg stille frem til jeg vet at jeg kan snakke rasjonelt og rolig. Varer kanskje maks 30 minutter. Blir som en timeout. Sånn der silent treatment over flere timer og dager(!!!!) hadde jeg aldri taklet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Jeg kan bli ganske stille om jeg er skikkelig sinna. Da er jeg stille frem til jeg vet at jeg kan snakke rasjonelt og rolig. Varer kanskje maks 30 minutter. Blir som en timeout. Sånn der silent treatment over flere timer og dager(!!!!) hadde jeg aldri taklet. Nei, tro meg. Det er fler ganger det har føltes som om jeg har holdt på å bli gal. Jeg er sånn som blåser fort opp, så legger det seg rimelig fort. Mens kjæresten min derimot..... Silent for days and days....Anonymous poster hash: 3356a...088
Havbris Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Vktig å vite hva som er forskjell på "silent treatment" og hva som er reaksjoner på sinne. Silent treatment kan være en bevisst straffemetode, men er ikke det samme som å reagere på eget sinne. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Vktig å vite hva som er forskjell på "silent treatment" og hva som er reaksjoner på sinne. Silent treatment kan være en bevisst straffemetode, men er ikke det samme som å reagere på eget sinne. I dette tilfelle handler det så absolutt om "straff" og å bli "sur". Syns det er helt absurd å fortsette og ignorere til tross for at den andre prøver å ordne opp på en fint måte.Anonymous poster hash: 3356a...088
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 Du tar igjen med samme mynt. Anonymous poster hash: 28c84...534
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #13 Skrevet 22. februar 2014 Eksen min var ekspert på dette. Krangla vi var det alltid jeg som var synderen og da kunne hun sitte flere timer uten å se på meg eller snakke til meg. Jeg er slik at jeg blir fly forbanna med en gang, og så er det over når jeg har kjefta fra meg. Dersom det er jeg som er urimelig legger jeg meg flat og gjør det jeg kan for å ordne opp. Dette var ikke godt nok for eksen, som heller valgte å tie, men når hun omsider fant det for godt å snakke til meg, var det kun for å fortelle i det lange og breie om hvor tåplig jeg var..for så spille offer og prøve gi meg skyldfølelse. Mer manipulerende menneske har jeg ikke vært borti. Min nåværende samboer har fått klar beskjed om at jeg ikke takler silent treatment, helt greit å bli sint på meg..men vil helst vi snakker sammen å blir ferdig med det med en gang. Anonymous poster hash: e1d4e...d5d
Marie90 Skrevet 22. februar 2014 #14 Skrevet 22. februar 2014 (endret) Kjæresteforhold. Og det kan være uavhengig krangel eller ei. Eller oftest etter en diskusjon, men da å fortsette kjøre silent treatment når den andre skriver en hyggelig melding, skjønner jeg ikke helt. Kjæresten min har holdt på med dette i to år nå, og nå er jeg lei!Anonymous poster hash: 3356a...088 Hvis noe foerer til at jeg blir "stille" så er det som regel at jeg har gitt opp diskusjonen eller bare må trekke meg unna i håp om at han for eller senere forstår poenget. Men det kommer helt an på forholdet. Han jeg dater nå reiser endel med jobb så må utnytte kvalitetstiden mens vi er sammen, så vi forlater aldri hverandre med en uoppgjort krangel. Han oppfatter nesten alltid hvis jeg er oppgitt eller irritert og blir selv irritert av det, så da tar vi krangelen der og da og når den er ferdig så er den ferdig. Han er flinkere til å lese folk enn de jeg har datet tidligere, så selv om han har temperement, så er ting lettere. Eksen var ikke flink til å kommunisere og var helt uforstående til at menn og kvinner er forskjellige. Noen ganger ga jeg ham opp og han kontaktet meg senere med "snille" meldinger ang. noe helt annet, men det var jo helt urelatert til problemet og det oppfattes bare som at man prover å skifte tema uten å ta til seg det som er blitt sagt. Endret 22. februar 2014 av Marie90
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #15 Skrevet 22. februar 2014 "Eksen var ikke flink til å kommunisere og var helt uforstående til at menn og kvinner er forskjellige. Noen ganger ga jeg ham opp og han kontaktet meg senere med "snille" meldinger ang. noe helt annet, men det var jo helt urelatert til problemet og det oppfattes bare som at man prover å skifte tema uten å ta til seg det som er blitt sagt. " Som jeg skulle sagt det selv! Etter to år med dette tullet nå, blir det å gi tilbake med samme mynt. Forhåpentligvis vil det komme som en overraskelse, og at han virkelig får kjent på følelsen av hvordan det oppleves med ST!Anonymous poster hash: 3356a...088
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #16 Skrevet 22. februar 2014 "Ekte" silent treatment er en passiv aggressive handling som er ment å vekke skyldfølelse, frykt, anger etc. Enkelte vil gå så langt som til å hevde at det er en måte å "terrorisere" omgivelsene på. Det er ihvertfall en straff og et forsøk på å få psykisk kontroll over andre. Spørsmålet er om det gavner deg å konkurrere om hvem som holder ut stillheten lengst, hvis du ikke selv er av den passiv aggressive typen. Kanskje er det lurere å si til kjæresten at det er en helt uakseptabel måte å oppføre seg på, og at han ikke kommer til å oppnå noe som helst med tausheten sin. Videre snakker du helt vanlig til ham hvis du har beskjeder som må gis, eller det er noe du vil ha svar på. Hvis han ikke svarer er det hans problem. Litt som man behandler og snakker til små barn som trasser. Ta for all del ikke ansvaret for å få vedkommende blid igjen, det er ikke din oppgave. Denne formen for kommunikasjon er lettere å gjennomføre for en som egentlig ikke orker silent treatment-konkurransen. Den kan sikkert også gi en liten følelse av overtak fordi det er du som har kontrollen over kommunikasjonen. Hvis du har mulighet til i stor grad å holde deg unna ham i de stille periodene, kan han jo gå der å furte helt for seg selv. Jeg vil tippe at det føles litt mindre tilfredsstillende å kjøre silent treatment-taktikken uten tilskuere. Anonymous poster hash: 1e857...a1f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #17 Skrevet 22. februar 2014 "Ekte" silent treatment er en passiv aggressive handling som er ment å vekke skyldfølelse, frykt, anger etc. Enkelte vil gå så langt som til å hevde at det er en måte å "terrorisere" omgivelsene på. Det er ihvertfall en straff og et forsøk på å få psykisk kontroll over andre. Spørsmålet er om det gavner deg å konkurrere om hvem som holder ut stillheten lengst, hvis du ikke selv er av den passiv aggressive typen. Kanskje er det lurere å si til kjæresten at det er en helt uakseptabel måte å oppføre seg på, og at han ikke kommer til å oppnå noe som helst med tausheten sin. Videre snakker du helt vanlig til ham hvis du har beskjeder som må gis, eller det er noe du vil ha svar på. Hvis han ikke svarer er det hans problem. Litt som man behandler og snakker til små barn som trasser. Ta for all del ikke ansvaret for å få vedkommende blid igjen, det er ikke din oppgave. Denne formen for kommunikasjon er lettere å gjennomføre for en som egentlig ikke orker silent treatment-konkurransen. Den kan sikkert også gi en liten følelse av overtak fordi det er du som har kontrollen over kommunikasjonen. Hvis du har mulighet til i stor grad å holde deg unna ham i de stille periodene, kan han jo gå der å furte helt for seg selv. Jeg vil tippe at det føles litt mindre tilfredsstillende å kjøre silent treatment-taktikken uten tilskuere. Anonymous poster hash: 1e857...a1f Jeg synes det er en helt forferdelig måte å behandle kjæresten sin på. Normalt sett så pøser jeg på med endel meldinger (da han ikke tar tlf), i en dag eller to. Fordi jeg ønsker å løse konflikten. Så blir jeg stille helt til han tar kontakt igjen. Det kan gå alt fra to - seks dager. Når han tar kontakt, har jeg alltid svart. Denne gangen sto det i siste melding at det er totalt uakseptabel oppførsel. Jeg har ikke gitt lyd siden. Når han igjen nå tar kontakt, kommer jeg til å kjøre samme greie tilbake. Sånn er det bare nå. Han må gjerne få gå ett par dager i mine sko!Anonymous poster hash: 3356a...088
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #18 Skrevet 22. februar 2014 Jeg svarer anonymt, men jeg har som regel bare pøst på med mas, bare for å få en reaksjon, for så å ta igjen med samme mynt, ignorere de helt, bare at når jeg gjør det er det permanent (med mindre de legger seg helt flat og virkelig vil ordne opp).Anonymous poster hash: 86c75...4de 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #19 Skrevet 22. februar 2014 Folk som driver med seriøs silent treatment (altså ikke 30 min, men i opptil en uke eller flere uker) mener jeg driver med manipulering.. Folk som manipulerer orker jeg ikke ha i livet mitt. Jeg ser på det som et skikkelig løp vekk fra denne personen alarm hvis noen prøver seg på noe sånn. Det er ikke normalt å drive på sånn, da er det faktisk noe galt et eller annet sted. En ting er å være sur i et par dager og ikke orke å prate, men å bevisst ignorere en person man er i et forhold med i opptil flere uker er sykelig. Anonymous poster hash: 62729...2c2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #20 Skrevet 22. februar 2014 Meningsløs oppførsel. Eksen holdt på sånn, og hvis han ikke fikk reaksjon av meg med silent treatment, dro han på byen og rotet med noen andre. Forferdelig oppførsel. Og nå har jeg funnet enda en sånn en. Fortvilende.Anonymous poster hash: 662f1...bc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå