Gå til innhold

Asiatiske "wraps"! ala. Crispy Duck retter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte å kjøpe meg slike tynne wraps som man får til Crispy Duck-retter på restauranter. Jeg googlet meg i hjel en dag og gikk til en asiatisk butikk hvor jeg kjøpte vårrull-wraps men det fungerte jo ikke (ja, jeg er nybegynner på det her...)

Noen som vet hva jeg skal se etter? Disse wrapsene jeg vil ha er jo laget av hvetemel, ikke ris, men de er mye tynnere og mindre enn vanlige tacowraps.

SOS! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske sikker på jeg så de i frysedisken på A-marked (?) i Oslo. De har en egen disk bare til ulike wraps, og ved siden av gyoza, wonton og ymse vårruller trodde jeg at jeg så "pancakes for crispy duck" også.

Anonymous poster hash: 1232d...b55
Skrevet

Really? Må jeg sjekke. A-marked? Aldri hørt om. Skal se om Google kan hjelpe meg. Takk!

Skrevet

Har kjøpt disse i flere asiatiske butikker. De ligger i frysedisken også disse. Står at det er til peking duck utenpå. Spør i butikken om du ikke finner frem :)

• Liker 1
Skrevet

Mandarin Pancakes, heter det visst!

Skrevet

Har kjøpt disse i flere asiatiske butikker. De ligger i frysedisken også disse. Står at det er til peking duck utenpå. Spør i butikken om du ikke finner frem :)

Strålende! Tusen takk!! :D

Skrevet

A Food Market heter det visst, det er iallfall i Osterhaugsgate rett ved Torggata. Tror ikke de het mandarin pancakes, tror faktisk de het som jeg sa, pancakes for crispy duck, men det er nok samme innhold. :)

Skrevet

A Food Market heter det visst, det er iallfall i Osterhaugsgate rett ved Torggata. Tror ikke de het mandarin pancakes, tror faktisk de het som jeg sa, pancakes for crispy duck, men det er nok samme innhold. :)

Notert bak øret! :) veldig bra! skal løpe innom etter jobb i morgen og sjekke!

Skrevet

Jupp, fant butikken og fant akkurat de pannekakene! Tusen takk for godt tips! :laugh::tommelsmil:

Skrevet

Dette har jeg også lyst til å prøve å lage :D

Hvordan lager du innholdet?

Skrevet

Veldig enkelt! :)

Kjøpt hoisinsaus (fåres på mange vanlige dagligvareforrestninger), gulrøtter, selleri, agurk, vårløk om du liker det. Og and! Vi fikk andebryst av en venn, så vi brukte dette.

Tilbered andebrystet og wrapsene etter hva som står på pakken, kutt opp grønnsakene i strimler.

Bruk wrapsene gjerne som du bruker tacowraps, kan like gjerne bare rulle de over, etter du har fylt de som du ønsker med innholdet. Kjøttet fra anden skal "strimles"/deles opp med gaffel. Bruk hoisinsaus på wrappen før du fyller den! :)

Skrevet

Jupp, fant butikken og fant akkurat de pannekakene! Tusen takk for godt tips! :laugh::tommelsmil:

Bare hyggelig! Det er for øvrig en fantastisk butikk. :) Anbefales når man skal lage dumplings!

Skrevet

Veldig enkelt! :)

Kjøpt hoisinsaus (fåres på mange vanlige dagligvareforrestninger), gulrøtter, selleri, agurk, vårløk om du liker det. Og and! Vi fikk andebryst av en venn, så vi brukte dette.

Tilbered andebrystet og wrapsene etter hva som står på pakken, kutt opp grønnsakene i strimler.

Bruk wrapsene gjerne som du bruker tacowraps, kan like gjerne bare rulle de over, etter du har fylt de som du ønsker med innholdet. Kjøttet fra anden skal "strimles"/deles opp med gaffel. Bruk hoisinsaus på wrappen før du fyller den! :)

Mmm! Nå ble jeg sulten :)

Dette skal jeg prøve en dag! Hørtes ikke så vanskelig ut heller :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...