AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Har gått en god del ned i vekt men merker at magen som før var stram, selv om den var litt stor, er nå blitt hengete. Det virker som om luften har gått ut av meg haha! Noen som har peiling på gode og trygge mageøvelser som strammer opp ? Fint om dere kan linke til videoer, eller annet som kan gjøres hjemme. Anonymous poster hash: d66b0...40f
plumbo Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Sit-ups og planken hjelper for en fin og stram mage til sommerkroppen. Jeg tar 50 sit-ups hver dag og 2x60 plank. Håper dette hjelper.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Sit-ups og planken hjelper for en fin og stram mage til sommerkroppen. Jeg tar 50 sit-ups hver dag og 2x60 plank. Håper dette hjelper. Haha, gjør akkuratt det samme jeg.Anonymous poster hash: 67ebb...036
Shira Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Jeg tar mye planken og sit ups hvertfall. Ikke profesjonell så skal ikke anbefale noe særlig mer enn det, tror jeg
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Beklager, men sit-ups er en drittøvelse. Jeg anbefaler magetrening i slynge: Planken, supermann, rollout, crunches og push-ups - når man trener i slynge involverer man mage/kjernemuskulatur i stort sett alle øvelser. Genial trening. Anonymous poster hash: f911f...b1c
plumbo Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Beklager, men sit-ups er en drittøvelse. Jeg anbefaler magetrening i slynge: Planken, supermann, rollout, crunches og push-ups - når man trener i slynge involverer man mage/kjernemuskulatur i stort sett alle øvelser. Genial trening. Anonymous poster hash: f911f...b1c Sit-ups og crunches er det samme.... 1
miramis Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Beklager, men sit-ups er en drittøvelse. Jeg anbefaler magetrening i slynge: Planken, supermann, rollout, crunches og push-ups - når man trener i slynge involverer man mage/kjernemuskulatur i stort sett alle øvelser. Genial trening. Anonymous poster hash: f911f...b1c Haha er du litt forvirret? Sit up og crunch er samme greien. Bortsett fra at mange mener å sitte vippende på rumpen når de sier crunch.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #8 Skrevet 23. februar 2014 Haha er du litt forvirret? Sit up og crunch er samme greien. Bortsett fra at mange mener å sitte vippende på rumpen når de sier crunch. Jeg tror hun eller han mener crunches der man står i planke med føttene i slyngene, og trekker knærne inn mot kroppen. Trener vel kanskje samme muskler som sit-ups, men krever mer av stabiliserende kjernemuskukatur i tillegg vil jeg tro. Slyngetrening er bra, men er du veldig svak i kjernemuskulaturen bør du være litt forsiktig! For meg har slyngetrening vist seg å være for krevende, og har faktisk ført til forverring av en vond korsrygg.Anonymous poster hash: cdd7c...763 1
Supraspinatus Skrevet 23. februar 2014 #9 Skrevet 23. februar 2014 Sit-ups og crunches er det samme.... Nei. Sit-up går fra liggende til sittende stilling. Derav navnet. Den inkluderer en del mer hofteleddsbøyere i tillegg til rette magemuskler. Det er ikke en bra øvelse om du ikke er sterk nok i ryggen til å unngå overdrevet belastning. Den sees på som en ugunstig øvelse i enkelte studier fordi mange av dem som gjør den ikke bruker den helt riktig. Crunches er nesten lik, bare at man skal bare trekke sammen de rette magemusklene uten å løfte korsryggen fra bakken. Gode mageøvelser er øvelser som også inkluderer hofteleddsbøyere. Spesielt øvelser der man løfter beina fremfor å bøye overkroppen og øvelser der det er et moment av å holde kroppen i en forsterket stilling. Usikker på om det finnes et godt nok ord for det på norsk, men på engelsk kaller man det gjerne "brace" og i gymnastikk "hollow body". Hengende, eller støttede (holdene i "support"), knees to elbows, toes to bar, leg raises, l-sit er blant de aller beste øvelsene. Søk gjerne på youtube for demo-videoer. 1
Fråde Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 Alt. gjør du butt-ups hvor du tar planken og løfter hoftene. Mindre belastning enn situps og du aktiverer mye av de samme musklene i prosessen.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #11 Skrevet 23. februar 2014 Pilates har en del heftige mageøvelser. Det er bare å søke rundt på youtube etter "pilates" og "abs". Anonymous poster hash: 8da40...2e1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #12 Skrevet 23. februar 2014 Jeg anbefaler magetrening i slynge Jeg tror hun eller han mener crunches der man står i planke med føttene i slyngene, og trekker knærne inn mot kroppen. Trener vel kanskje samme muskler som sit-ups, men krever mer av stabiliserende kjernemuskukatur i tillegg vil jeg tro.Anonymous poster hash: cdd7c...763 Som sagt, jeg snakker om slyngetrening. Det utføres slik anonym over her skriver. Det finnes ulike variasjoner, men se f.eks her: Grunnen til at jeg sier at situps er en drittøvelse er fordi den kan være veldig ødeleggende for ryggen. I tillegg er det en øvelse mange gjør feil. Personlig mener jeg også at den er mye mindre effektiv enn andre øvelser man kan gjøre. En "snillere" og lettere mageøvelse er "båten" Jeg liker også bevegelig planke-øvelsen i trx (kan eventuelt også gjøres uten slynger) Er man veldig utrent er det kanskje lurt å begynne helt enkelt, f.eks Anonymous poster hash: f911f...b1c
fink Skrevet 23. februar 2014 #13 Skrevet 23. februar 2014 Pilates har en del heftige mageøvelser. Det er bare å søke rundt på youtube etter "pilates" og "abs". Anonymous poster hash: 8da40...2e1 Prøvde faktisk akkurat denne her om dagen, og jeg kjente det godt i både øvre og nedre del av magen, hehe Gjentas!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå