Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi møtes på familiehytta noen ganger i året, og hver gang føler jeg meg trist og lite verdt. Tanten min benytter enhver anledning til å hakke på meg og komme med krasse kommentarer, som om hun hater meg. Jeg vet ikke hva jeg har gjort galt? Hun har alltid dyrket og fremhevet sine egne barn, også etter at de ble voksne, men jeg er visst ikke verdt særlig mye i hennes øyne. Uansett hva jeg gjør så blir det ikke bra nok, og jeg kan ikke snakke spørre foreldrene mine om noe uten at hun skal blande seg eller påpeke noe på en ekkel måte. Hvis noen andre sier eksakt samme ting som meg, reagerer hun helt annerledes, ler og er "med" dem. Jeg tror ikke de andre får det med seg.

Hva kan jeg gjøre? Det siste halve året har jeg forsøkt å håndtere et veldig vanskelig brudd etter at eksen var utro, og har følt meg ekstra sårbar. Får ikke til å holde tilbake tårene når hun fyrer løs, og prøver å skjule det så hun ikke skal triumfere enda mer.

Har tenkt mye på hva hun hater sånn ved meg. Kanskje hun mener jeg er bortskjemt, men jeg har ikke fått på langt nær like mye som hennes egne barn, og har hatt mye mer motgang enn dem.

Forslag, anyone?

Anonymous poster hash: 590d6...234

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi møtes på familiehytta noen ganger i året, og hver gang føler jeg meg trist og lite verdt. Tanten min benytter enhver anledning til å hakke på meg og komme med krasse kommentarer, som om hun hater meg. Jeg vet ikke hva jeg har gjort galt? Hun har alltid dyrket og fremhevet sine egne barn, også etter at de ble voksne, men jeg er visst ikke verdt særlig mye i hennes øyne. Uansett hva jeg gjør så blir det ikke bra nok, og jeg kan ikke snakke spørre foreldrene mine om noe uten at hun skal blande seg eller påpeke noe på en ekkel måte. Hvis noen andre sier eksakt samme ting som meg, reagerer hun helt annerledes, ler og er "med" dem. Jeg tror ikke de andre får det med seg.

Hva kan jeg gjøre? Det siste halve året har jeg forsøkt å håndtere et veldig vanskelig brudd etter at eksen var utro, og har følt meg ekstra sårbar. Får ikke til å holde tilbake tårene når hun fyrer løs, og prøver å skjule det så hun ikke skal triumfere enda mer.

Har tenkt mye på hva hun hater sånn ved meg. Kanskje hun mener jeg er bortskjemt, men jeg har ikke fått på langt nær like mye som hennes egne barn, og har hatt mye mer motgang enn dem.

Forslag, anyone?

Anonymous poster hash: 590d6...234

Dra på hytta når hun ikke er der, og unngå henne.

Du kan ikke regne med å kunne forandre henne. Bedre å unngå henne.

Få den av foreldrene dine som er søskenet hennes til å ta en skikkelig prat med henne. Men om hun mangler empati og ellers er litt rart skrudd sammen så hjelper det neppe. Derfor er det enklest å unngå henne.

Skrevet

Hun er nok sjalu på deg, eller rettere sagt søskenet sitt(din mor eller far) og lar det gå utover deg. Begynn å ta igjen, angrep sies å være det beste forsvar.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Med alle forbehold i verden nå..... men... er du litt overfølsom også?

Det er noe med ordbruken din ser du... når noen mener andre 'hater' dem og du ikke tror andre får det med seg...

Det ligger ingen logisk grunn til at en tante skulle 'trimufere' over at niesens forhold har gått til h**te..

• Liker 1
Skrevet

Sånne folk er noe herk.

Ikke ta det innover deg.

Det beste er vel å fortelle noen i familien som pleier å være med på hytta om problemet. Og om hvordan du føler det. Noen du har et godt forhold til og som vil hjelpe.

Så vil forhåpentligvis vedkommende legge merke til hvordan dritt-tanta oppfører seg. Det virker ikke som om du er så god på å være frekk selv. Hadde vært bra om det andre familiemedlemmet kunne svare tanta igjen eller se stygt på henne.

Du spør om det er vanlig.

Jeg har opplevd det du beskriver med to stykker; svigermor og svigertante (tanta til mannen min).

Sistnevnte er best på å være stygg på en utspekulert måte. Hun kan være virkelig drøy og det er helt pyton.

Skrevet

Hvis du greier å svare henne igjen, er jo det også bra. Eventuelt unngå henne. Det er ikke bra for deg å utsette deg for henne.

Skrevet

Jeg hadde slått. Eneste sårpket sånne skjønner

Anonymous poster hash: 5ab6a...f4a
Skrevet

Bare si det høyt så alle hører det hver gang hun begynner. "Du jeg liker ikke at du hakker sånn på meg". Bare prøv å eksponer henne, og drit henne ut så mye som mulig. Fight fire with fire.

• Liker 1
Skrevet

Bare si det høyt så alle hører det hver gang hun begynner. "Du jeg liker ikke at du hakker sånn på meg". Bare prøv å eksponer henne, og drit henne ut så mye som mulig. Fight fire with fire.

Lurt. :-) Har du erfaring med å si det?

Skrevet

Lurt. :-) Har du erfaring med å si det?

Noe lignende. Har hatt erfaring med folk som skal rette på absolutt alt jeg sier. Og det er vel en slags type hakking. Jeg har også gitt anbefalingen til andre jeg har relasjon med, og bevitnet suksess.

Eier hun en smule skam, vil hun holde kjeft hvis hun blir outet. Hun kommer antakeligvis til å bli genuint overrasket over å møte motstand :) Lykke til! Ikke la deg tråkke på, og ikke gjem deg! Livet er for kort til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...