Gjest agurk Skrevet 27. mai 2004 #1 Skrevet 27. mai 2004 hvor lenge kan klompen på tre og en halv uke sitte i vippestolen sin? han sover så godt i den, nesten litt synd og ta han opp.
Gjest Labbetussi ikke innlogget Skrevet 27. mai 2004 #3 Skrevet 27. mai 2004 Hei, jeg spurte helsestasjonen jeg og de sa ikke over en halvime. Men vippestolen til vesla mi gikk det an og legge helst ned slik at hun lå mer enn hun satt. Vil tro at det ikke er bra for ryggen deres å sove noen timer i sittende stilling når de er så små.
Lullu Skrevet 27. mai 2004 #4 Skrevet 27. mai 2004 Min jordmor sa vel rundt 1,5 time hvis jeg husker rett.... Så kan du jo legge han/hun på maven å strekke litt, før Nurket evnt. plasseres tilbake. Tror ikke man skal ta det nøye på hvor lenge barnet sitter der, så lenge man gjøre det med måte. Min datter satt dere støtt og stadig, men med avbrekk. Sånn er det jo også med bilstol - men skulle vel tro at det ikke er så ille med vippestolen.
Gjest agurk Skrevet 27. mai 2004 #5 Skrevet 27. mai 2004 Han ligger jo mer enn han sitter i den stolen. Den blir jo helt flat på en måte.
lille mor Skrevet 27. mai 2004 #6 Skrevet 27. mai 2004 Gratulerer med gutten!! :D Mine to eldste gutter satt ofte i vippestol, de elsket det og spesielt om jeg la saueskinnet der. De har overhodet ikke tatt noen skade, snarere tvert imot, de ble veldig sterke i nakken. Men jeg må legge til at de lå også mye på magen på gulvet. Så du kan nok trygt la han få sitte der over en 1/2 time, så lenge han også får ligge i andre stillinger. Alt med måte, men en time eller to tar ingen skade. Det samme med gåstol når den tiden kommer.
Gjest Turi Skrevet 28. mai 2004 #7 Skrevet 28. mai 2004 Jeg fikk også beskjed om en halvtime da babys var så liten. Nå som hun er 5 måneder, kan hun sitte i inntil 2 timer i sånn "liggeposisjon". Det er sikkert ingen krise å ha baby der lenger tid, men det er jo dumt å venne ham til å sove der, kanskje? Det beste er jo å sove flatt på ryggen egentlig. Om noen måneder er det en fordel om han sover et annet sted enn i stua også, for da våkner ham mye lettere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå