Gå til innhold

Håper noen katte mennesker kan hjelpe meg


elle

Anbefalte innlegg

Jeg elsker katten min, virkelig. Han er verdens vakreste dyr. (kanskje jeg ikke er så objektiv..men for meg er han vakrest)

Men problemet er at han har vært borte i en uke nå. (jeg gråter) Han er ikke kastrert.

Er dete noen som tror han kommer tilbake til meg? Eller er det noen som har erfaring med hannkatter som liker å "dra" bort?

Han har aldri vært borte mer en en natt, og han er snart tre år.

Klem fra elle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboeren min sier det er helt vanlig at ukastrerte hannkatter tar seg noen turer på egen hånd, de kan godt være borte i ukevis og likevel komme tilbake.

Krysser fingrene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Vi har hatt masse katter opp igjennom og både ukastrerte hunnkatter og han katter har en periode på sommeren der de tar seg en tur og blir borte en stund..... :-?

det er selvsakt ikke alle katter som gjør det ,men det er normalt....... :)

min mor fortalte at hun hadde hatt en hankatt som var vekke i et halvt år og som kom dinglende tilbake som om den bare hadde vært ute i noen timer....og den hadde med seg tre kattunger..... :-?

Så du kan krysse fingrene og ha god tro på at den kommer tilbake om noen dager...... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Sier meg enig med de over her; ukastrerte hankatter er ofte ute på "rakkadeis" og ihvertfall nå om sommeren når alle hunkattene kommer i brunst. Og så kommer de dinglende hjem igjen når de finner det for godt...

Etterlys katten din da vel!

Ring nærradioen, sett annonse i lokalavisen, sett opp lapper i nabolaget, ring Dyrebeskyttelsen.

Klem fra

Vibeke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukastrerte hannkatter kan være borte ganske lenge, jeg kjenner også noen som "mistet" katten sin, og et halvt år senere satt den på trappa på selveste Julekvelden...som om ingenting hadde hendt!

Dessverre er det nok noen som ikke kommer tilbake, og det hender også at ubetenksomme mennesker begynner å mate katter slik at de skifter hjem. Utrolig korttenkt!!! Men samtidig noe jeg aldri tenkte over før jeg fikk katt selv.

Vår første katt forsvant og var borte et døgn da den bare var et par måneder gammel, den hadde fulgt etter noen barn som var og badet like ved der jeg bor. Jeg ringte lokalradioen, hengte opp lapper, og sto opp grytidlig om morgenen for å lete før jeg gikk på jobb. Noen lo av meg fordi jeg reagerte sånn over "bare en katt", men jeg var helt knust.

Heldigvis kom katten til rette; den hadde lekt seg og klatret oppå teltet til noen barn som skulle sove ute om natten. De hadde ikke fått sove mye, men i hvert fall visste de hvor katten var neste dag da jeg og barna var ute og lette. De fikk en hundrelapp til godteri som takk for hjelpen, og jeg nesten gråt av glede da jeg bar katten hjem!

Så du får trøste deg med at katter har 9 liv, og satse på at den dukker opp. Noe av det første du bør gjøre hvis han kommer hjem, ja det vet du vel selv... Få den kastrert! Og husk også vaksinasjon mot kattepest om du ikke allerede har ordnet dette. Det går også an å få merket katten med en microchip i øret, slik at den lettere kan komme tilbake til deg om den skulle forsvinne.

En ting til: La oss få høre hvordan det går, OK?

Klem fra katteeier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for fine ord.

Jeg skal vente å se om han kommer i morgen.. Han er en sterk katt, (han elsker å være ute i snøen bla.) så jeg tror han takler å være ute lenge. Men jeg ser for meg at han ligger skadet et sted. Får helt vondt inni meg.

Har hengt opp lapper i dag!

elle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kommer nok. Men skjønner at du er red for han. Jeg blir liveredd hvis katten min er borte en hel dag jeg, for vanligvis ligger hun inne og sover nesten hele tiden.

Men jeg hadde en hunnkatt(moren til den jeg harnå) hun var borte nesten hele sommeren. På det lengste en måned om gangen, så hjemme et par dager, og så avgårde igjen. Det skjedde egentlig hele året, men mest om sommeren. Før hun en dag aldri kom igjen. Det er tre år siden nå. Likevel er jeg overbevist om at hun fremdeles lever. Hun er en så selvstendig katt.

Men nå kobla jeg helt ut av det tråden handla om..huff..

håper katten din kommer til rette *krysser fingre*

klem Olivia :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Har ikke katt selv, men passer periodevis en ukastrert hankatt. Det er ikke sjelden han stikker av og blir borte noen dager, kanskje det er snakk om uker. Og som nevnt ovenfor, det har skjedd at de har vært borte enda lenger. Jeg skal ikke si at jeg ikke har vært litt bekymret de gangene han har bestemt seg for å dra ut på eventyr, men han kommer alltid luskende tilbake - like fin som alltid.

Katter er selvstendige dyr, din har sikkert bare bestemt seg for å se litt mer av verden. Og før du vet ordet av det, så ligger han i sofaen din og maler, tenker jeg :)

- Me0w

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Elle, hvis du er VELDIG :( glad i katten din så anbefaler jeg deg til kastrere han når han kommer tilbake. Dyrelegen min sa at hun ville anbefale alle katteeiere til å kastrere hannkatten sin. Å ikke kastrere hannkatten ville bringe med seg en hel masse bekymringer, samt at han ofte kan havne i slosskamper. Det at han raller så mye kan også medføre at mange hannkatter blir overkjørte.

Jeg skriver ikke dette for å skremme deg, men sier bare det min dyrlege sa til meg. Jeg var ikke i tvil om at jeg da vill kastrere min hannkatt.

Katten din kommer sannsynligvis tilbake, som katter flest gjør, men det blir en hel del bekymringer innimellom.

Når det gjelder savnede katter, kan du gå inn på dyrebskyttelsens web- :wink: sider, der har de sider for katter som er savnet og katter som er funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilleBRURA (ikke pålogget

Ikke vær redd!!!!!

En uke er ingenting for en hannkatt på denne tiden av året. Tenk hvor flott den har det ute: varmt vær, flotte damer.... + at den fanger mat og drikker vann. Det koser seg sikkert skikkelig!!!!

Har selv hatt mange hannkatter som var borte i uker og vel så det. Har hunnkatt nå. Den er borte i toppen 2 døgn, men så er hunkatter mer knyttet til eierne sine enn hannkattene. Hannkattene er mer knyttet til områder og må stadig på tur for å markere......

Pus kommer sikkert snart tilbake. :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Heia

Er selv vokst opp med katter i huset og det var alltid hann kattene som tok av og forsvant kanskje en til to uker i strekk om ikke lenger og så dukket dem opp igjen gode og feite, fått mat andre steder også da.

Men uansett - husker en Påske for mangen år siden da den flotte pusen min Friskey forsvant. Vi lette over alt, men fant ikke pusen. Så etter Påskeferien dukket gutten vår opp akuratt som ingenting hadde hendt.

Katter er jo så selvstendige og lar seg ikke kontrollere - de går sine egne veier og kommer som oftest tilbake igjen.

Håper pusen din kommer tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Elle, hei på deg!

Ta en ny etterlysningsrunde etter katten din. Bruk nærradio og lokalavis, det pleier gi resultater!

Håper du får napp snart!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veit ikke om det er noe trøst, men vi (fammilien) hadde en gang en katt som ble borte, og kom tilbake etter 2 ÅR!!!!

Da var den til gjengjeld så feit at magen subba i gulvet.

Kan tro vi gjorde store øyne.....

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Vi hadde en katt som var borte i lange tider, en dag satt han plutselig på trappa til buret på bursdagen til søstera mi(det var hennes katt)

da vi la merke til han, tusla han avgårde igjen.....akkurat som om han bare skulle stikke innom og gratulere eieren sin med dagen

tilfeldigheter selvsagt, men koselig var det nå likevel- og litt rart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Verdande

To ord til elle, og forsåvidt alle: Øremerking og kastrering.

Har du lagt ut en etterlysning og sjekket katter som er funnet hos [url=http://www.nettkatten.no/]Nettkatten?

Uansett må du ikke gi opp håpet ennå, det kan godt hende katten din dukker opp igjen. Men to ord til deg en gang til: Øremerking og kastrering.

Jeg krysser fingrene for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cilie2003(ikke innlogget)

Hvis det er noen trøst så hender det at katrerte katter også tar seg en liten streiftur!!

Vår gamle pusegutt ble plutselig borte i fjor høst. Alle trodde selvfølgelig at han var død (han er 13 år nå). Men en dag satt han på gjerdet når søster kom hjem. Hun holdt på å kjøre av veien stakkar.

Når han kom hjem var han uten halsbånd, noe som kan tyde på at han har blitt tatt inn av andre som ikke har sluppet han ut igjen med det første. Men han viste jo hvor han egentlig hørte hjemme, så hjem kom han.

Forhør deg i nabolaget,

heng opp postere, ring lokalavis og radio, og ikke minst ring politi/dyrebeskyttelse. Dersom noen har funnet han så kan han ha blitt levert dyrebeskyttelsen, og er han i værste fall påkjørt så kan det hende politiet har fått melding om det.

Men to små tips;

KASTRER han!!!!! Om ingenting annet så for å forhindre at det blir kattunger. Det er en mye større greie å sterilisere en hunnkatt (har nettopp gjort det) så mange kvier seg for det, og det er dessverre ikke alle som er like snille mot kattunger!!!!

Det andre; få han øremerket med det samme. Helst tatovert i ørene (husk begge to). Ved microchip er det vanskelig for "vanlige" mennesker å se at han tilhører noen, men med tatovering er det ingen tvil.

Lykke til, håper virkelig at han kommer hjem igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...