AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Hvor lenge fikk dere brukt søskenvogn? Venter nr. to i løpet av våren, og eldstemann er da to år. Usikkert om vi skal ha ett barn til (om 2-3år) eller ikke. Lurer på om vi skal gidde å investere i søskenvogn eller gå for andre løsninger.... Anonymous poster hash: 2356b...699
Celtic Heart Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Brukte vår til eldste var 4. Prøvde søskenbrett først, men gikk bare 2 uker etter at minsten kom til før jeg hadde kjøpt ny vogn. Jeg valgte å kjøpe tvillingvogn med separate rygger i samme merke som kombivogna, for da kunne jeg lett flytte softbagen fra ene vogna til andre uten å vekke minsten etter levering av eldste i barnehagen.
Gjest Modig mor Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Brukte aldri søskenvogn, derimot bagvogn (yngste) og bæresele (eldste) eller sportsvogn (eldste) og bæresjal (yngste). For oss fungerte det veldig bra, særlig det at det var så fleksibelt.
Niennas Skrevet 23. februar 2014 #4 Skrevet 23. februar 2014 22 måneder i mellom våre. Har TFK, og kjøpte BuddySeat, så vi har vel sånn halvveis søskenvogn. Nå er minstemann 5 måneder, og jeg kan vel telle på en hånd hvor ofte begge har sittet i vogna. 2åringen foretrekker å gå
Myrthel Skrevet 23. februar 2014 #5 Skrevet 23. februar 2014 Det kommer helt ann på hvor langt du liker å gå. Ser noen skriver at 2 åringene heller vil gå - og da sier det seg selv at de ikke går mange meterene. Jeg er (var) glad i å gå mellom 1 og 2 mil pr. dag - og da var det ikke et alternativ å la en 2 åring stabbe ved siden av... Vi brukte tvilling- joggetrille i mange år. Turene ble aldri noe mas, for 4-6 åringen kunne hoppe ut og opp i vogna som det passet dem selv. Jeg kunne aldri bært ungene i flere mil, så for meg var bæreseler/bæresjal helt utelukket. (Ser noen foreslår det) Vi har hatt flere søskenvogner oppigjennom årene og jeg har absolutt vært mest glad i joggevognene. (Lette å dytte, lette å manøvrere, og de har plass til store barn)
Moija Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Til de var 3.5 og over 4.5 år gamle. Går mye da, og gjerne endel km om gangen. Bæreutstyr brukte vi også, men mest på ulendt terreng;) OG kjekt å parkere begge i vogna når man må innom flere butikker alene med begge, uten å bruke FOR lang tid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå