Gå til innhold

Venn som konkurrerer til stadig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venn, som gjennom hele vennskapet har følt at han må ''heve seg'' over meg. Når vi var små: Fikk jeg meg ny telefon, skulle han også ha det, enda han hadde en bra mobil fra før av.
Nå som vi er eldre: Jeg klarer endelig å rikke ned de 2 siste kg'ene som jeg har slitt med, da kommer han med at han har gått ned 3 kg.
Også i sosiale settinger, så er det veldig viktig for han at ''han er den beste''. Med det mener jeg at han kan finne på å si ''Jeg var alltid så moden av meg, når vi var små, du var jo ganske umoden for alderen, du hang jo bare med mennesker som var 1-2 år yngre enn deg!''
Han flauet meg totalt ut foran svigermoren min her om dagen, hvor han presterte å si at jeg ikke ville bruke henne som barnevakt, så jeg brukte heller min storesøster til det!! Noe som er langt fra sannheten!
Og da kjente jeg at jeg fikk nok. Nå har egentlig bare lyst til å avslutte hele vennskapet, for han trykker meg konstant ned i søla, helt siden vi var små.

Jeg kan ikke huske å ha gitt han noe å konkurrere om heller, for jeg er langt fra den pene og populære, jeg er stikk motsatt. Jeg går i joggebukser, presterer middels på skolen og har veldig få, nære venner.

Jeg er veldig konflikt sky, og tørr dermed ikke ''ta opp kampen'', men jeg sier jo ifra om det er noe jeg reagerer på.
Kjenner jeg orker ikke å holde ut lenger med dette her, har heller ikke noe lyst til å prate med han om det heller.
Vurderer sterkt å bare la ting gå sin gang. La være å svare på meldinger, la være å ta telefonen, hilse vagt når vi møtes på veien.

Tips mottas med takk.

Anonymous poster hash: f6838...f57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg godt! Er så slitsomt med sånne mennesker, men de sliter nok en del selv å føler de må heve seg over en annen for da får de bedre selvfølelse, for ingen med god selvfølele oppfører seg på den måten. Foreslår at du bare tar deg en samtale med han å forteller det du føler å nevner de hendelsene du skrev ovenfor, å spør om hvorfor han sier slike ting. Funker ikke det å han ikke forandrer seg så dropper du han før du selv blir tråkket mer ned i søla. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 66d4c...5b9

Skrevet

Enkelt. Gå videre.

Anonymous poster hash: c96e8...d7d
  • Liker 2
Skrevet

Vel, han var moden??? Var han ikke veslevoksen da?

Skrevet

Har en venn, som gjennom hele vennskapet har følt at han må ''heve seg'' over meg. Når vi var små: Fikk jeg meg ny telefon, skulle han også ha det, enda han hadde en bra mobil fra før av.

Nå som vi er eldre: Jeg klarer endelig å rikke ned de 2 siste kg'ene som jeg har slitt med, da kommer han med at han har gått ned 3 kg.

Også i sosiale settinger, så er det veldig viktig for han at ''han er den beste''. Med det mener jeg at han kan finne på å si ''Jeg var alltid så moden av meg, når vi var små, du var jo ganske umoden for alderen, du hang jo bare med mennesker som var 1-2 år yngre enn deg!''

Han flauet meg totalt ut foran svigermoren min her om dagen, hvor han presterte å si at jeg ikke ville bruke henne som barnevakt, så jeg brukte heller min storesøster til det!! Noe som er langt fra sannheten!

Og da kjente jeg at jeg fikk nok. Nå har egentlig bare lyst til å avslutte hele vennskapet, for han trykker meg konstant ned i søla, helt siden vi var små.

Jeg kan ikke huske å ha gitt han noe å konkurrere om heller, for jeg er langt fra den pene og populære, jeg er stikk motsatt. Jeg går i joggebukser, presterer middels på skolen og har veldig få, nære venner.

Jeg er veldig konflikt sky, og tørr dermed ikke ''ta opp kampen'', men jeg sier jo ifra om det er noe jeg reagerer på.

Kjenner jeg orker ikke å holde ut lenger med dette her, har heller ikke noe lyst til å prate med han om det heller.

Vurderer sterkt å bare la ting gå sin gang. La være å svare på meldinger, la være å ta telefonen, hilse vagt når vi møtes på veien.

Tips mottas med takk.

Anonymous poster hash: f6838...f57

Dere er gutter går jeg ut i fra?

Typisk det der...

Du har valget mellom å sette deg i respekt eller du kan drite i han.

Sannsynligvis vil du erfare slikt senere i livet fra andre også. Kanskje det å sette seg i respekt ikke er så dumt? Folk vil respektere deg mer hvis du lærer deg å si fra at nok er nok.

Anonymous poster hash: 475a6...d8d

Skrevet

Vær glad han er en venn du kan velge bort du :-D

Har en bror jeg. Som er hundre reiser verre.

Har lært meg å "se det utenfra".

Og vet du? I den "innbilte sitcomen, er han den virkelig latterlige.

Ikke kutt ham ut, han er bare usikker.

Begynn heller å jatt med ham.

Vær veldig enig neste gang han hever seg over deg! Gjorde det jeg. Le av det :-)

Anonymous poster hash: ac4c9...f2f

Skrevet

Først og fremst en klem til deg. :hug: Så vil jeg bare si ikke kast bort 1 sekund mer på denne idioten.

Anonymous poster hash: 9fbf3...9cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...