AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Jeg klarer ikke bestemme meg, skal jeg male det hvitt eller lys turkis? Anonymous poster hash: 2660f...6e5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Hvilke treverk er det? For meg så vil turkis bli noe som jeg ikke kunne hatt lenge. Vel, om det passer til det andre du har. Hvitt er veldig klassisk da. Om det er eks et gammelt furuskap vil jeg anbefale deg å beislakke det. Jeg har gjort det og er nydelig. Det er ikke vitrineskap,men et bokskap. Så "samme" i en designbutikk, som selger italienske møbler. Dro inn å så på det. Himmel, folk betaler tusenvis for beiset furu. Anonymous poster hash: 91c52...6b4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Hvilke treverk er det? For meg så vil turkis bli noe som jeg ikke kunne hatt lenge. Vel, om det passer til det andre du har. Hvitt er veldig klassisk da. Om det er eks et gammelt furuskap vil jeg anbefale deg å beislakke det. Jeg har gjort det og er nydelig. Det er ikke vitrineskap,men et bokskap. Så "samme" i en designbutikk, som selger italienske møbler. Dro inn å så på det. Himmel, folk betaler tusenvis for beiset furu. Anonymous poster hash: 91c52...6b4 Jeg trodde jeg hadde lagt ved bilde, det kom visst ikke med. Det er gammelt teak fra 40 talletAnonymous poster hash: 2660f...6e5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Tror jeg grunner et par strøk før jeg bestemmer meg, da får jeg ihvertfall et lite innblikk i hvordan det vil se ut hvitt Anonymous poster hash: 2660f...6e5
Frill Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Jeg var i akkurat samme tankegangen som deg! Jeg endte med å male det hvitt, og er veldig fornøyd med det:) En stund etter det var malt kom jeg over ett nytt vitrineskap på loppis. Jeg malte det hvitt, og lyselilla inn. Det ble sååå fint! Så nå sitter jeg å fungerer på om jeg skal gjøre deg samme med det første:D
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Det er faktisk det jeg vurderer, male en annen farge inni! Er så mange lekre farger, blir jo svimmel Anonymous poster hash: 2660f...6e5
Frill Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Ja det er et hav å velge i:) jeg blir i strålende humør hver gang skapet åpnes!
Solstrålemamma Skrevet 23. februar 2014 #9 Skrevet 23. februar 2014 Du kan også pusse det og lasere det hvitt. Da skinner treverket litt gjennom. Desto flere lag desto hvitere. En annen mulighet er å beide det med fargen drivved som er relativt ny. Da får du et litt mer trendy uttrykk og ikke så tungt som om du beiser det brunt/ mahogny el. Tror du fort blir lei turkis men for å gi et godt råd måtte vi sett stuen din Uansett, lykke til !! 1
Frill Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 Hvilken lillafarge? Jeg har fargen s 2020-R50B den første som kommer opp hvis du ser på googlebildene!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #11 Skrevet 23. februar 2014 Bør jeg male med oljemaling eller halvblank/blank vannbasert? Vil at resultatet skal bli så holdbart og fint som mulig. Har vasket, pusset, og grunnet 1 strøk (skal grunne 1 strøk til). Hva blir finest og best?Anonymous poster hash: 2660f...6e5
Frill Skrevet 23. februar 2014 #12 Skrevet 23. februar 2014 jeg liker best å jobbe med vannbasert maling, men resultatet blir like fint med oljemaling. Føler det er litt smak og behag. Hvis du bruker oljemaling trenger du kanskje ikke så mange strøk. Hvilken farge landet du på?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #13 Skrevet 24. februar 2014 Oljemaling lukter forferdelig og bruker så lang tid på å tørke, jeg foretrekker vannbasert sånn sett. Bare lurte på om noe ga bedre resultat eller ikke? Njæ, skal grunne et strøk til før jeg bestemmer mer. Tenker jeg går for en kald hvitfarge, menn plutselig ombestemmer jeg meg Anonymous poster hash: 2660f...6e5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #14 Skrevet 24. februar 2014 Oljebasert blir veldig mye bedre. Vannbasert maling tørker veldig fort og det er vanskelig å få det glatt og jevnt. Ikke lukter det mye heller. Anonymous poster hash: 9978e...1f6 1
Solstrålemamma Skrevet 24. februar 2014 #15 Skrevet 24. februar 2014 Oljemaling er mer slitesterkt. Lykke til !!
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #16 Skrevet 24. februar 2014 Blir ikke oljemaling veldig blankt? Anonymous poster hash: 2660f...6e5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #17 Skrevet 24. februar 2014 Blir ikke oljemaling veldig blankt?Anonymous poster hash: 2660f...6e5 Det kommer jo helt an på hvilken glansgrad man velger. Akkurat som vannbasert maling, så er det stor forskjell på det… Anonymous poster hash: 9978e...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #18 Skrevet 24. februar 2014 Det kommer jo helt an på hvilken glansgrad man velger. Akkurat som vannbasert maling, så er det stor forskjell på det Anonymous poster hash: 9978e...1f6 Haha, herlighet så trang i pappen jeg er Da bli det chi halvblank oljemaling. Og huske å finpusse mellom strøka. Blir bra dette, tusen takk Anonymous poster hash: 2660f...6e5
Solstrålemamma Skrevet 24. februar 2014 #19 Skrevet 24. februar 2014 Du kan jo poste et bilde om du vil ! Spennende.
mrs.Kiara Skrevet 25. februar 2014 #20 Skrevet 25. februar 2014 Du kan også pusse det og lasere det hvitt. Da skinner treverket litt gjennom. Desto flere lag desto hvitere. En annen mulighet er å beide det med fargen drivved som er relativt ny. Da får du et litt mer trendy uttrykk og ikke så tungt som om du beiser det brunt/ mahogny el. Tror du fort blir lei turkis men for å gi et godt råd måtte vi sett stuen din Uansett, lykke til !! Jeg sier tusen takk for tips, for dette tipset tar jeg med meg! :D Bare et spm; hvis jeg sier i butikken at jeg ønsker å lasere et skap de vil da skjønne hva jeg mener sant? *blank*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå