AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Noen som har hatt med treåring på 3d kino her? Har lyst å ta med eldstemor på Tingeling i dag, men så går den kun i 3d. Erfaringer?Anonymous poster hash: 6cd2a...bcb
Gjest Sobril Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Jeg hadde med jentungen for å se 3d-film for noen år siden. Tipper hun var fem. Var ingen stor suksess, og hun tok brillene av hele tiden. Selv blir jeg fryktelig irritert i øynene og synes ikke det fungerer optimalt. Kan jo bare prøve, men det er vel en reell sjanse for at hun ikke gidder/orker lenge av gangen.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Jeg tror ikke treåringer har godt av å gå på 3D-kino på grunn av synet sitt. Jeg tror det kan ha negative konsekvenser for deres syn. Det gjelder nok mest de som har litt dårlig syn fra før av, men det har fått konsekvenser for noen: http://www.barnevakten.no/vaer-obs-paa-ubehag-ved-3d-kino/ Uansett tror jeg nok det er best å vente til barnet er stort nok til å holde brillene på seg hele tiden. Akkurat denne linken har med spill å gjøre, men 3D er jo nøkkelordet likevel: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10028799
Gjest Magdalene Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Ikke vært suksess her hvertfall. Hun syns det var slitsomt, og satt halve filmen uten brillene..
Silfen Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Brillene, selv de små, er ofte for store til et så lite barn. Små barn har også en tendens til å kunne bli redd, har jeg sett på kinoene.
Gjest chiki Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Trodde ikke 3d var anbefalt for barn under skolealder? Jeg spurtr kinoen her om de kunne vise den i 2d, fordi jenta mi på 3 år har gledet seg sann til å se den. Så de har satt opp en ekstraforestilling i dag kl15:)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Hmmm... Vi var akkurat og kikket litt på 3d film hos mormor bare for å prøve, og hun syns det var kjempestas. Men det var jo bare i 10 minutter da... Hun har veldig lyst selv og brillene hos mormor satt vertfall godt på Får tenke litt mer på det.Anonymous poster hash: 6cd2a...bcb
Gjest Runforit Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 3D er ikke anbefalt barn under 6-7 år da det kan ødelegge synet da synet ikke er ferdig utviklet. http://www.nrk.no/nordnytt/julian-_6_-ble-skjeloyd-pa-kino-1.7878485 http://www.optikerne.no/?pArticleId=20315&pArticleCollectionId=297
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Har lest mye som tilsier både det ene og det andre nå, men better to be safe than sorry, så venter til 2d begynner å gå.Anonymous poster hash: 6cd2a...bcb
Elanore Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Trodde ikke 3d var anbefalt for barn under skolealder? Jeg spurtr kinoen her om de kunne vise den i 2d, fordi jenta mi på 3 år har gledet seg sann til å se den. Så de har satt opp en ekstraforestilling i dag kl15:) Fin kino!
Gjest chiki Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Fin kino! Ja det synes jeg også! Kjedelig å ikke kunne gå på en barne/familiefilm fordi de kun viser i 3d. Faren og 2 av brødrene hans er operert for skjeling som barn, så her vil jeg ikke ta henne med på 3d enda. De satt også opp en film som de kun skulle vise i 3d før jul i 2d da vi spurte. Regner med det er flere foreldre som setter pris på det;)
Elanore Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 Ja det synes jeg også! Kjedelig å ikke kunne gå på en barne/familiefilm fordi de kun viser i 3d. Faren og 2 av brødrene hans er operert for skjeling som barn, så her vil jeg ikke ta henne med på 3d enda. De satt også opp en film som de kun skulle vise i 3d før jul i 2d da vi spurte. Regner med det er flere foreldre som setter pris på det;) Jeg undres litt på om de sier ifra om hva som er sunt og ikke, jeg... Er sikkert mange barn som blir med på 3D-kino...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå