Enyya Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Jeg og min samboer har et barn hver. Mens min sønn er 50% hos pappa er stesønnen min bare hos oss. Han har vært litt sjalu på min sønn som reiser bort til faren sin hele tiden og kommer hjem og snakker om alt han har gjort. Så denne helgen har min eks sagt at stesønnen min også kan bli med å besøke dem. Hvis det fungerte greit så kan det gjentas jevnlig. Så nå har jeg og min kjære første barnefrie helg på 9 mnd takket være min fantastisk snille eks. Måtte bare få sagt det;-) Andre som har ekser i samme kategori? 36
skruf Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Jeg har også en veldig snill eks, og ei helt fantastisk stemor til barnet vårt:) Vi bruker å spøke med at hun har 4 foreldre Jeg passer ofte barnet til eksen og stemor, og de passer barnet mannen min og meg har sammen. Vi er og dyrepassere for hverandres kjæledyr ved behov. Bor veldig nærme hverandre også, og det hjelper på. Eksen hjalp meg mye da jeg studerte og var alenemor med barnet vårt. Hentet meg f.eks de dagene jeg hadde langdager på skolen, og kjørte meg innom butikken så jeg fikk storhandlet (hadde ikke lappen selv da) og stakk innom og hentet jenta i barnehagen. Hadde det ikke vært for det så ville jeg slitt med å rekke barnehagen før stengetid. Stemor har og flere ganger tatt med jenta på jenteturer bare de to til f.eks Oslo og London. 9
Blackbird Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Jeg blir så utrolig glad når jeg leser om sånne rause mennesker som klarer å sette uvesentligheter til side og barnet i forsetet. Tipper det IKKE ligger mange stygge og bitre sår i kjølvannet av bruddet når en klarer å forholde seg så greit til x'er og y'er. Men uansett hadde dette vært min drøm (om ikke min ex hadde flyttet til andre siden av kloden og aldri ser sitt barn). Syns dere skal være stolte av dere selv for at dere skaper en trygg og god barndom for barna deres! 10
lillemus Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Jeg kjenner jeg blir glad av å lese sånn! 6
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Dette gjorde verkeleg dagen min! Ta vare på kvarandre.
skruf Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Jeg blir så utrolig glad når jeg leser om sånne rause mennesker som klarer å sette uvesentligheter til side og barnet i forsetet. Tipper det IKKE ligger mange stygge og bitre sår i kjølvannet av bruddet når en klarer å forholde seg så greit til x'er og y'er. Men uansett hadde dette vært min drøm (om ikke min ex hadde flyttet til andre siden av kloden og aldri ser sitt barn). Syns dere skal være stolte av dere selv for at dere skaper en trygg og god barndom for barna deres! Til meg så var det et stygt brudd rett etter at barnet ble født, med utroskap i bildet... Skal innrømme at i starten så slet jeg med stygge tanker om å gjøre ting vanskelig for eksen, men jeg klarte å sette det til side når det verste hadde lagt seg mtp jenta hadde all rett til å vokse opp med to likeverdige foreldre, og selv om han var dust til mot meg så skulle ikke det gå utover henne. Etter noen år så snakket vi faktisk skikkelig ut, og jeg fikk ei forklaring på hvorfor han handlet som han gjorde. Og etter 4.5 år alene så møtte jeg han som er mannen min idag, og jeg kunne ikke fått en bedre ektemann:) 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Pass på at barnet ditt får alenemødre ned pappaen sin da, Anonymous poster hash: dc798...b31
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Ups av over Mente alenetidAnonymous poster hash: dc798...b31 1
minister-mio Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Så veldig hyggelig for stebroren til sønnen din. Flott av esken å inkludere ham 5
Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Her har jeg lyst å dele ut flere applauser: Først av alt til din eks som er raus nok til å bidra til at et barn får lov å være barn og ha det kjekt sammen med sin halvbror uten å tenke for mye biologi. Men dette kunne aldri hendt dersom samarbeidsklimaet var så dårlig at en slik dialog var utenkelig. Derfor går applaus nr 2 til deg trådstarter. Tusen takk for at du delte - det er godt å lese om slike historier.
Blackbird Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 Til meg så var det et stygt brudd rett etter at barnet ble født, med utroskap i bildet... Skal innrømme at i starten så slet jeg med stygge tanker om å gjøre ting vanskelig for eksen, men jeg klarte å sette det til side når det verste hadde lagt seg mtp jenta hadde all rett til å vokse opp med to likeverdige foreldre, og selv om han var dust til mot meg så skulle ikke det gå utover henne. Etter noen år så snakket vi faktisk skikkelig ut, og jeg fikk ei forklaring på hvorfor han handlet som han gjorde. Og etter 4.5 år alene så møtte jeg han som er mannen min idag, og jeg kunne ikke fått en bedre ektemann:) Enda mer imponert! 2
Timseh Skrevet 22. februar 2014 #14 Skrevet 22. februar 2014 Vi er vel den snille eksen Mor til min stesønn er gift på ny og når vi har samvær med stesønn har vi gjerne broren hans også! :-) vi kjøper alltid jule-og bursdagsgaver til broren hans pluss han blir invitert til jul o.l. 3
Enyya Skrevet 22. februar 2014 Forfatter #15 Skrevet 22. februar 2014 Godt å høre at det er flere som har det slik som oss;-) Men for de av dere som mener at det må ha vært en vennskapelig brudd i slike situasjoner tar feil. Her var det et dramatisk brudd med krangling om samvær og masse vonde følelser. Min eks ville ikke at det ble slutt, og gjorde ting vanskelig for meg i starten. Men etterhvertt kom vi frem til at vi ønsket et godt samarbeid for sønnen vår og la stridsøksene ned. Det har vært mange runder og vi har svelget en del kameler. I dag går barna først. Og er godt å se at de også tar hensyn til min stesønn som ikke har noe mamma som stiller opp for han. 2
thinkywinky Skrevet 22. februar 2014 #16 Skrevet 22. februar 2014 For en herlig tråd! Det er godt å høre at alle ikke er stemonster og at alle brudd er fæle! Det virker som barna går først, og at de voksne oppfører seg som voksne bør gjøre. Håper dere kan være inspirasjon for flere 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #17 Skrevet 22. februar 2014 Blir ingen nye partnere sjalu inni her? Hva om eksen fortsatt tenner på eksdama si da, eller menn kan jo ligge med hvem som helst egentlig, så hva da i et svakt øyeblikk hvis eksene fortsatt omgås....de har jo ligget sammen før, og barn ble det...ingen som blir sjalu? Anonymous poster hash: 3cd85...6a2 1
Snurrebart Skrevet 22. februar 2014 #18 Skrevet 22. februar 2014 Så DEILIG meg en positiv post! Skikkelig herlig! Flotte folk altså! :D
frk.Sanna Skrevet 22. februar 2014 #19 Skrevet 22. februar 2014 Er jo sånn det bør være. Jeg har stebroren til mine barn på overnatting til i morgen. Jeg har knappt sett gutten, så ble overasket når eksen spørte om han kunne være her. Vi har minimalt med kontakt ellers, men det er pga han vil ha det sånn. Synst bare det er koselig og stas for ungene mine og vise hvor de bor ellers:)
Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2014 #20 Skrevet 22. februar 2014 (endret) Blir ingen nye partnere sjalu inni her? Hva om eksen fortsatt tenner på eksdama si da, eller menn kan jo ligge med hvem som helst egentlig, så hva da i et svakt øyeblikk hvis eksene fortsatt omgås....de har jo ligget sammen før, og barn ble det...ingen som blir sjalu? Anonymous poster hash: 3cd85...6a2 Det at partneren har barn og dermed en eks som skal være involvert i barnas liv er noe enhver som velger å være sammen med en med barn fra før må ta innover seg. Hvis ikke man kan leve med at partneren må ha kontakt med eks for at barna skal få en best mulig oppvekst, finn en partner uten barn. For de aller fleste er en eks nettopp historie, uinteressant som sexpartner og kun foreldre til ens eget barn. Man driver ikke å har lyst til å hoppe i sengen med dem igjen. Endret 22. februar 2014 av Blondie65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå