Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært samboere i ca. ett halvt år, og vært kjærester i ett og et halvt. Etter at vi ble samboere har vi kranglet veldig mye, og jeg har irritert meg mye over ting han har gjort, som at han ikke er interessert i å finne på ting med meg, og jeg har følt meg som et andrevalg, altså at han prioriterer alt annet foran meg hele tiden. Når han snakker med kompiser, ler han og det virker som at han har det kjempegøy, men med meg virker han innesluttet og vil ikke snakke noe særlig.

Jeg har prøvd å si ting på en så ordentlig måte som mulig, prøvd å spørre hvorfor ting har blitt som de har blitt, og hvorfor han behandler meg på en annen måte enn han behandler andre, da blir han sint og vi begynner å krangle. Jeg har lenge følt at så fort jeg sier ting han oppfatter som kjeft, så blir han sint. Selvom jeg sier det på en rolig og så "hyggelig" måte som mulig. For noen dager siden rant begeret over, og han sa at det funker ikke lenger. Han gråt masse, og jeg dro hjem, da var det hele over.

På veien hjem sa han at jeg ikke må glemme han helt, og at vi må holde kontakten og snakke sammen ordentlig når vi har fått vært litt fra hverandre noen uker. Han sa også at vi ikke må prøve oss på noen andre denne tiden, og at man sier jo ting man ikke mener når man er sint osv. Og når vi tok et siste farvel klemte han meg og gråt masse. Det gjorde ikke jeg, for jeg har følt det slik lenge. Følt at han ikke bryr seg noe særlig om meg. Og jeg ser jo hvorfor det har blitt sånn.

Jeg har klagd mye, ofte for mye, og jeg ser at det kan ha vært irriterende. Men likevel har jeg hatt et håp om at ting ville ordne seg og bli bedre med tiden, noe det ikke har blitt. Uansett hva han har gjort, har jeg kanskje truet med ting, men aldri gjort det slutt. Føler at han har hatt veldig overtaket, for jeg har alltid vært den som har tatt kontakt, vist interesse for han og latt han gjøre som han vil, prøvd å få forholdet til å fungere, og tilpasset meg han.

Det stedet vi har bodd har han hatt masse venner og jeg har ikke kjent noen, og han har heller aldri introdusert meg for noen, så har på en måte ikke hatt muligheten til å bli kjent med noen når jeg aldri møter noen gjennom han. Derfor blir det ekstra kjedelig for meg, når han har jobb og driver med håndball, mens jeg bare har sittet der for meg selv. Da er det viktig for meg at vi hvertfall et par dager i uken klarer å legge fra oss mobiler og pcer og har litt kvalitetstid. Virket som han ikke var enig i dette.

Til tross for dette har han sagt jeg er den eneste han vil ha, den eneste han bryr seg om osv. når vi har kranglet. At han er glad i meg og han bare vil jeg skal ha det bra. Jeg var ikke interessert i å gjøre det slutt, men kanskje ta en lengre pause fra hverandre da vi har sittet oppå hverandre helt siden vi traff hverandre. Vi har aldri vært borte fra hverandre mer enn maks en uke. Så jeg mener at grunnen til kranglene er at vi har blitt lei av hverandre og vært for mye med hverandre.. Det jeg lurer på er hvorfor han gjør det slutt, for så å si rett før jeg går ut døra at vi ikke skal prøve oss på noen, og at man kan si ting man ikke mener når man er sint, og gråter og klemmer meg og sier at vi snakkes om en uke eller to? Jeg vil si at når det er slutt så er det slutt. Jeg vil prøve å leve livet videre. Jeg bor forresten 3 timer unna han, og vi har ingen felles venner. Så sjansen for at vi treffes igjen er ingen omtrent.

Og han har ikke truffet noen ny forresten :) Det er jeg helt sikker på da vi som sagt har vært sammen 24/7 omtrent siden vi ble sammen, og jeg sitter ved siden han når han er på facebook osv. Han har også helt fra starten av forholdet sagt at andre jenter er så digge osv, mens jeg har nesten aldri fått komplimenter. Føler han har prøvd å drepe selvtilliten min, noe han har greid fint. De gangene jeg har møtt kompisene hans derimot, har de gitt med masse komplimenter, mer enn han til og med. Virker det ut som han føler han har overtak over meg? Og prøver å bruke en form for hersketeknikk på meg? Eller?

Anonymous poster hash: 63696...b2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...