Gå til innhold

Bestekompisen hans HATER meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forvirret.

Jeg har vært singel en good stund nå, og trives egentlig veldig godt med det. Siden jul har jeg hatt noe sånn halvveis på gang med en hjemmefra, la oss kalle ham Per. Til å begynne med ikke noe voldsomt seriøse greier, mer kos og hygge, mens nå merker jeg at ting kanskje begynner å bli litt mer seriøst.

Per er en del av en stor guttegjeng som jeg alltid har vært litt skremt av i og med at de er litt eldre, høylytte, frekke i kjeften og ganske selvgode. Med andre ord; jeg blir ganske usikker på meg selv i deres nærvær.

Som andre gutter har også Per en bestekompis, og han er IKKE spesielt fan av meg. Vi har aldri snakket sammen, bortsett fra en gang på fylla for noen år siden. Når jeg treffer han, når jeg er sammen med Per, gir han meg stygge blikk, ler av meg mens han tydelig peker på meg og snakker om meg til de andre kompisene. Sist gang vi var ute hørte jeg han tydelig si til kompisen sin at jeg var en sånn type som kommer til å legge på meg 20 kg osv og gjorde narr av utseendet mitt og vekta mi. Jeg har kanskje former, men jeg er ikke spesielt overvektig, vil kalle meg selv normal, med et relativt bra utseende, såppass kan jeg si om meg selv. (pleier å få endel oppmerksomhet ute osv.) Bestekompisen er ikke keen på å snakke med meg, og hvis jeg sier noe så hører jeg han kommenterer i bakrgrunnen. Han bare ser på meg med ett "jeg liker deg ikke og vil du skal vite det" blikk, og det funker. Jeg blir veldig lei meg. Jeg er ingen høylytt person som krever mye oppmerksomhet eller noe slikt, så jeg lar meg kanskje tråkke på litt for lett.

Andre venner av Per sier at Per er veldig kresen på jenter, så at jeg skal ta det som et veldig positivt tegn at han tar insj og tar meg med på ting med vennene hans. Jeg har prøvd å snakke med Per om det, men det er jo bestekompisen hans så det er litt sårt tema.

Hvis det skal bli noe mere mellom oss så bør jeg jo kanskje komme overrens med vennene hans, og omvendt. Er jo ingenting som er så kjipt som når ens bestevenn hater ens nye kjæreste.

Hva skal jeg gjøre? Bør jeg ta det opp med kompisen? Bør jeg la det ligge?

Hjelp meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppførselen hans høres helt utrolig ut, veldig umodent og uhøflig. Det er dårlig gjort av Per å la kompisens oppførsel passere. Så du bør vurdere om du vil fortsette å treffe Per når han ikke står opp for deg.

En annen ting er at det kan ligge en dypere årsak bak kompisens negative innstilling til deg, f.eks. at han egentlig er forelsket i bestekompisen sin, eller at han er interessert i deg, men at du kanskje har avvist han indirekte tidligere.

Anonymous poster hash: d5595...3bf
  • Liker 2
Skrevet

Synes du burde stå opp for deg selv og konfrontere ham.

Anonymous poster hash: ac259...c6d

Skrevet

Hvis du er interessert i Per burde du for all del ikke komme i større konflikt med bestekompisen hans. Jeg tror konfrontasjon nå er altfor tidlig. Vet ikke hva du bør gjøre ... Men status i vennegjengen er ofte veldig viktig for gutter, så å komme i en situasjon hvor vennene ikke liker deg er jo ganske uheldig. Dette er ikke din skyld i det hele tatt, det er derimot kameraten som oppfører seg som en idiot. Men likevel. Prøv å bli bedre likt av resten av vennene hans, og oppmuntre ham gjerne til å henge med vennene, også uten at du er med. Vis at du ikke er en trussel for vennskapet.

Anonymous poster hash: 835e2...b76
Skrevet

Hva sier Per når bestekompisen kommer med slike kommentarer om/til deg? Finner han seg bare i det?

• Liker 1
Skrevet

Høres virkelig ut som kompisen hans er interessert i deg......

Hadde jeg hatt dame og hun ikke kom overens med min beste kompis så hadde jeg konfrontert begge 2 samtidig.

Hva med å nevne det for typen din og si at du vil ta det opp og be han backe deg litt?

Bare si at du har blitt veldig glad i Per og ikke kommer til å slutte å være det selv om han ikke liker deg. Si du ikke har no imot han og syns dere skal komme overens for Per sin skyld!

Du viser Per at du er glad i han og ønsker å komme overens med beste kompisene hans. win win

Tror typen din vil sette pris på det og kansje like deg mer =)

lykke til

• Liker 1
Skrevet

Jeg var ikke fan av vennene til eksen, men jeg ville aldri sagt noe sånt om de. Jeg godtok at de var der, kom på besøk osv, men holdt meg i bakgrunn. Hva de syntes om meg vet jeg ikke, men det var sikkert ikke utelukkende positivt med tanke på at jeg aldri snakket med de. Eksen visste jeg ikke var fan av dissa gutta, men så lenge jeg godtok de var det på en måte greit.

Du bør ta det ordentlig opp med per, evt kompisen og få frem at dere begge er en del av per sitt liv og må godta hverandre selvom dere ikke behøver å bli venner.

Skrevet

Takk for svar, allesammen. :)

Per og jeg har snakket litt sammen om det allerede faktisk, og når jeg nevnte det for han så sa han at kompisen var litt merkelig på den måten, og at han liker å sette folk ut, spesielt med blikket. Han syntes det rett og slett er gøy. Han ser bra ut, og pleier visst å dra damer sånn, men jeg tror ikke det er det det handler om når det gjelder meg. Han er jo på en måte slem mot meg, og jeg klarer ikke helt å tro at han får mye damer ved å oppføre seg slik i en alder av 26. Jeg er og helt sikker på at han ikke er keen på meg, han har dame.

Når det er sagt så har jeg jo fått høre fra andre venner av Per at Per er kresen når det gjelder jenter, og at han kun har vært i ett seriøst forhold for noen år siden. Kanskje kompisen føler seg truet? Eller at jeg ikke er verdig hans bestevenn?

Men dere har rett.. fortsetter det slik må jeg nesten snakke med kompisen, på en eller annen måte, uten at det blir enda dårligere stemning. Dumt at det skal begynne slikt da, jeg har aldri vært med på noe sånt før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...