Gå til innhold

Kommer man inn i etablerte vennegjenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Studerer sammen med 3 stykker som har vært venner siden barneskolen, naturlig nok er de rimelig close. Prøver å bli venn med dem og det går rimelig greit om de er hver for seg, men når de 3 er sammen så faller jeg helt utenom, praten blir for mye om hva de har opplevd sammen. I tillegg er jeg 4 år eldre så ikke like gira på å snakke om russetiden, osv. Det er jo en stund siden.

Pleier dere å komme inn i etablerte vennegjenger når de har såpass lang fortid?

Anonymous poster hash: a138b...3e6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du henger deg opp i 4 små år så er det du som skaper avstand til de. Det er du som tar avstand med å finne forskjeller.

Det et også veldig lite tiltrekkende å ha en slik veslevoksen venninne som har for seg at Hun er så mye mer "spesiell" fordi hun er 4 år eldre.

Anonymous poster hash: 3967a...112

Skrevet

Om du henger deg opp i 4 små år så er det du som skaper avstand til de. Det er du som tar avstand med å finne forskjeller.

Det et også veldig lite tiltrekkende å ha en slik veslevoksen venninne som har for seg at Hun er så mye mer "spesiell" fordi hun er 4 år eldre.

Det var faktisk ikke sånn ment, vil ikke si jeg er veslevoksen, bare at det er mindre naturlig for meg å snakke om videregående enn for dem, på samme måte som de snakker mindre om ungdomskolen som det er fire år siden for dem.

Men hovedpoenget var å komme inn i godt etablerte vennegjenger.

TS

• Liker 1
Skrevet

Ingenting som tyder på at TS har hengt seg opp i disse 4 årene, hun virker ikke veslevoksen og sier ingenting som tilsier at hun ser på deg selv som spesiell fordi hun er fire år eldre (????).

• Liker 1
Skrevet

Vær ydmyk og interessert om du ønsker et vennskap med disse jentene. Syns du virker veldig nedlatene mot dem. Er de ikke nok for deg? Hvorfor vil du ha et vennskap med de?

Skrevet

Vær ydmyk og interessert om du ønsker et vennskap med disse jentene. Syns du virker veldig nedlatene mot dem. Er de ikke nok for deg? Hvorfor vil du ha et vennskap med de?

Forstår ikke hvorfor du har det inntrykket, hadde de ikke vært gode nok for meg hadde jeg jo ikke prøvd å komme inn i deres vennegjeng.

TS

• Liker 1
Skrevet

Forstår ikke hvorfor du har det inntrykket, hadde de ikke vært gode nok for meg hadde jeg jo ikke prøvd å komme inn i deres vennegjeng.

TS

Huff, så kjipe svar du får TS.

For å være helt ærlig: jeg vet ikke om du noen gang kan komme skikkelig inn i den gjengen. De har en historie, og hvis du ikke skaper noe nytt med dem one on one, tror jeg det kan bli litt "tomt" for deg.

Hvis de mimrer om russetiden mye ville jeg kanskje revurdert vennskapet, fordi det vitner om dårlige sosiale evner å snakke mye om noe som èn person i gruppen ikke kan relatere til (etter min mening).

Jeg er en del av en vennegjeng som fungerer fordi vi alle sammen har kontakt to og to, og dermed fungerer vi greit som gruppe. Men hvis to av oss har hatt for mye opplevelser sammen uten de andre blir det ofte skjevt når vi møtes.

Og angående de fire årene: hvis de er nylig ferdig med russetiden kan vel 4 år forsåvidt være mye hvis de ikke bryr seg om de samme tingene som du gjør..

Skrevet (endret)

Du er og blir en outsider! Det er vanskelig å komme inn i en annen vennegjeng når de har et så super godt forhold til hverandre. Jeg har opplevd det selv da jeg studerte på skolen. Hvorfor ikke bare finne nye venner? Nye venner er det enkleste for da kan du skape et forhold og lage din egen vennegjeng.

Endret av Jetlag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...