Gå til innhold

Noen her som ikke vil gifte seg med kjæresten sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri ville gifte meg. Men nå har jeg møtt mannen med stor M. Men jeg klarer bare ikke se for meg at det kan bli noe frieri. Hadde han fridd så hadde jeg sagt JA! Vi har vært sammen i halvannet år og bodd sammen i 6 mnd.

Føler litt jeg er hun jenta som ingen vil fri til. Vet ikke hvorfor men har bare den følelsen.

Så er det noen av dere som føler dere ikke vil gifte dere? At et samboerskap er nok.

Anonymous poster hash: 9b527...416

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ha nektet å bo sammen. Hvis dere bor allerede sammen, hva skal frieri og giftemål endre for dere? Nesten ingenting.

Hva skal du med giftemål? Er det selve dagen som er viktig? Følelsen av å være en ekte familie? ... Hva?

Anonymous poster hash: fca98...11d
Skrevet

Kunne kalle oss mann og kone :) Være et ektepar. Har alltid vært ganske antiromantisk, men nå blir jeg helt rar og full av sommerfugler av tanken på at han hadde fridd.

Ts

Skrevet

Jeg har aldri ønsket å gifte meg og det forandret seg ikke selv da jeg møtte drømmemannen min. Jeg ønsker å leve med han for resten av livet, bli gammel å grå i lag. Le, gråte sove sammen, pleie hverandre, elske hverandre. Har aldri tvilt på oss to men et giftemål forandrer ikke det.

Han er min mann, ingen ring på jorden kan forandre det.

Hadde han fridd ville jeg vært skuffet, skuffet fordi han ikke har lytet til meg og mine tanker ang ekteskapet som en institusjon jeg ikke vil inn i, skuffet fordi han alltid har ment det samme som meg ang ekteskapet men plutselig hadde han ombestemt seg, skuffet fordi jeg hadde følt han hadde tvilt på forholdet vårt. Et forhold blir ikke mer romantisk, mer alvorlig, mer stabilt enn hva de to i forholdet gjør det til. Ingen kontrakt, ring, kjole eller lovnader som blir utvekslet sier noe om et forhold.

Jeg er ikke anti romantisk, tvert der imot, og jeg er ikke imot at andre gifter seg, men for meg er ikke romantikk og ekteskap det samme eller har en sammenheng i det hele tatt. Men jeg forstår at jeg har en mening som de færreste kvinner kjenner seg igjen i men for meg er samboerskap med mannen min det samlivet jeg ønsker å leve i for resten av vårt herlige forhold.

Anonymous poster hash: 3efde...f15

Skrevet

Det var et veldig fint innlegg :)

Ts

Skrevet

Jeg blir ikke skuffet dersom han skulle finne på å fri, og jeg blir ikke skuffet dersom han ikke gjør det. Av den enkle grunnen at det ikke er en ring på fingeren som definerer vårt forhold :)

Skrevet

Ville med eksen. Ikke med han jeg er sammen med nå, rett og slett fordi han maser for mye om det. Det at han ffokuserer såpass på det gir meg rene fegsrlsfølelsen rundt dette. Tror han vil sette på meg ringen som en garanti. For meg er ekteskap noe nan kan inngå før man går i grava, som en medalje eller symbol på et langt forhold. Det skal ikke være en garanti eller et våpen for å kunne behandle hverandre som eiendeler. Dette har naturligvis noe med hvor usikker typen nin er. Hadde han vært som eksen, hadde ekteskap vært bra.

Anonymous poster hash: b1771...c1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...