Gå til innhold

Stortsett fornøyd med kroppen, men ikke magen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, magen min er så stor og den har blitt større! Økt med 3 cm på ca 1 måned :-( Samtidig har jeg mistet 3 cm i livet(tror det var livet, der bhen er).

Skjønner at jeg har en del luft i magen, for noen ganger ser det ut som om jeg er høygravid. Men allikevel da :-(

Tror jeg må starte å telle kalorier igjen. Lurer på om jeg får i meg for lite.

Et lite hjertesukk fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke rart folk sliter med selvbildet.

Skrevet

Ikke rart folk sliter med selvbildet.

Nei, det er ikke så rart når magen er 105 cm i omkrets!

• Liker 1
Skrevet

Dropp raske karbohydrater. Lyst mel får magen til å ese ut.

Anonymous poster hash: c0405...0fb
Skrevet

Dropp raske karbohydrater. Lyst mel får magen til å ese ut.

Anonymous poster hash: c0405...0fb

Spiser ikke hvitt mel. Eller kanskje 1 gang i måneden :-p

Gjest Runforit
Skrevet

Om du har mistet 3 cm i livet mens selve magemålet har økt med 3 cm så er det noe som skurrer. Fettet har ikke bare omplassert seg så det er mest sannsynlig luft.

Hva er alder, høyde og vekt?

Hva består kostholdet av? Hvor lenge har du hatt ny livsstil?

Skrevet

Om du har mistet 3 cm i livet mens selve magemålet har økt med 3 cm så er det noe som skurrer. Fettet har ikke bare omplassert seg så det er mest sannsynlig luft.

Hva er alder, høyde og vekt?

Hva består kostholdet av? Hvor lenge har du hatt ny livsstil?

Det er nok bare luft, men ikke så gøy å se ut som om jeg er høygravid uansett. Drikker laktosefri melk og bruker laktosefri smør når jeg har mulighet.

Jeg er snart 22 år, veier litt under 76 kg og er 164 cm høy.

I det siste har det vært 2 knekkebrød med smør, kyllingfiletpålegg og ost 3-4 ganger om dagen. Det er ca 300-350 kcal. Husker ikke nøyaktig.

Også spiser jeg 400-500 kcal til middag Middagen går i Kyllingfilet, kjøttdeig, masse grønnsaker, kotteletter, lapskaus på boks, salater, gryte fra toro og mer som jeg ikke kommer på nå. Spiser noen helger ca 1000 kcal på godteri fordelt på hele helga, men da spiser jeg mindre mat. Drikker ca 1 liter med fun light saft hver dag.

Spiste en stund 1-2 salater(ca 300 kcal) istedetfor knekkebrød, men av diverse årsaker falt jeg av . Planlegger å starte opp igjen.

Begynte for over 1 år siden med kostholds endringer. Men sjekket ikke hvor mye kcal jeg inntok før i sommer og da lå jeg på 1000 kcal på en dag.

Skrevet

Trener du?

Anonymous poster hash: 1178d...fd7
Skrevet

Trener du?

Anonymous poster hash: 1178d...fd7

Klarer ikke å trene pga utmattelsen, men går til tiltak og går til butikken når jeg klarer det. Også strikker jeg.

Skrevet

Klarer ikke å trene pga utmattelsen, men går til tiltak og går til butikken når jeg klarer det. Også strikker jeg.

Strikker?? :fnise: Ser du på det som trening?? Aldri vært mer stillesittende enn når jeg begynte å strikke...

Anonymous poster hash: a7392...d8a

Gjest Runforit
Skrevet

Ok. Så kort oppsummert så lever du på 1000 kcal om dagen i form av knekkebrød og pose/boksemat og funlight.

Ikke rart du er oppblåst. Med alt for lite mat så blir en faktisk slapp og oppblåst. Og med mye ferdigmat så er det mye sukker og stivelse som kan unngås om du lager maten fra bunn selv. Og dropp funlihgten. Sukkerfrie ting har en tendens til å gjøre de fleste oppblåst.

Legg deg på minst 1500 kcal og spis mer variert og skikkelig mat.

Få i deg havregryn, kylling, egg, fet fisk, nøtter, frukt, grønnsaker, fullkornsris/pasta etc. Drikk kun vann og te. Lover deg at oppblåstheten vil roe seg og du vil få mer energi og overskudd.

• Liker 2
Skrevet

Du har tatt en graviditetstest?

Anonymous poster hash: 4d0d5...9db
Skrevet

Strikker?? :fnise: Ser du på det som trening?? Aldri vært mer stillesittende enn når jeg begynte å strikke...

Anonymous poster hash: a7392...d8a

Trener armene ;-) Hehe

Skrevet

Ok. Så kort oppsummert så lever du på 1000 kcal om dagen i form av knekkebrød og pose/boksemat og funlight.

Ikke rart du er oppblåst. Med alt for lite mat så blir en faktisk slapp og oppblåst. Og med mye ferdigmat så er det mye sukker og stivelse som kan unngås om du lager maten fra bunn selv. Og dropp funlihgten. Sukkerfrie ting har en tendens til å gjøre de fleste oppblåst.

Legg deg på minst 1500 kcal og spis mer variert og skikkelig mat.

Få i deg havregryn, kylling, egg, fet fisk, nøtter, frukt, grønnsaker, fullkornsris/pasta etc. Drikk kun vann og te. Lover deg at oppblåstheten vil roe seg og du vil få mer energi og overskudd.

Ikke så ofte vi har posemat eller boksmat faktisk. Blir mest på de dagene hvor hverken samboer eller jeg orker å lage noe særlig. Prøver å spise 1500 kcal. Prøver å lage mat fra bunn av og det gjør vi ofte. Spiser faktisk mye grønnsaker, både til middag og i salater.

Jeg skal snart begynne å innføre minst et salatmåltid igjen. Spiser særdeles lite karbohydrater utenom knekkebrød.

Takk for gode råd forresten :-)

Du har tatt en graviditetstest?

Anonymous poster hash: 4d0d5...9db

Nei, har ikke det. Men vurderer å gjøre det. Hehe

Skrevet

Glemte å si at når vi har posemat/boksmat så pleier jeg å kutte opp og putte ekstra grønnsaker oppi :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...