AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Jeg overpronerer ganske mye. Noe som har ført til at jeg kan få vondt i knærne. På senteret trener jeg med sko med lite støtte og lite støtdemping. Ute løper jeg med sko med mye støtte. På senteret trener jeg veldig variert. Alt fra rene styrkeøkter til Bodypump og jogging på mølle, samt cross-fit. Jeg varierer selve treningsøktene også. Bør jeg heller gå for sko med mye støtte inne også? Og heller ta av skoa ved knebøy og utfall? Anonymous poster hash: 8f7ba...d72
Millimani Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Du bør ha innesko med demping både foran og bak
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Ikke løpesko? Får man innesko med mye støtte? Anonymous poster hash: 8f7ba...d72
Millimani Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Overpronerer du mye inne så bør du ha noe med mer støtte. Jeg har ikke så god peiling, men det kommer vel an på hva du trener. Spør du en ekspert i sports-butikken eller på treningssenteret så kan nok h*n hjelpe mer enn jeg kan. Jeg skrev innesko, men tenkte vel mer i retning aerobic-sko og løpesko. Det er kanskje forskjell. Jeg trener bare gruppetimer og har lite erfaring med annet, - men nå for tida har jeg opphold fra trening av helsemessige årsaker.
miramis Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Jeg overpronerte mye verre før, men har klart å trene det vekk. For meg hjalp det å konstant tenke på det, og gå mye med sko uten demping (dog lite løping). For å trene de motsatte musklene kan du gå bortover på gulvet mens du vrir lilletærne inn mot hverandre, slik at du tråkker mer med utsiden av fotflaten. Jeg trente bare med nike free og lignende, tok først opp igjen løpingen etter et halvt år og da trengte jeg ikke engang overpronasjonssko lengre!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Jeg overpronerte mye verre før, men har klart å trene det vekk. For meg hjalp det å konstant tenke på det, og gå mye med sko uten demping (dog lite løping). For å trene de motsatte musklene kan du gå bortover på gulvet mens du vrir lilletærne inn mot hverandre, slik at du tråkker mer med utsiden av fotflaten. Jeg trente bare med nike free og lignende, tok først opp igjen løpingen etter et halvt år og da trengte jeg ikke engang overpronasjonssko lengre! Det er slik jeg går uansett. Jeg lander på utsiden av foten og med tærne innover. Jeg er veldig hulfot - både på tvers og langs, så kan være derfor jeg faller innover. Jeg får vel nesten bare høre med fysioterapeuten her tror jeg. Ortopeden min lo av mine bein, siden jeg har så stor vinkel i knærne... Anonymous poster hash: 8f7ba...d72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå