AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Jeg sliter med at jeg får vondt i korsryggen når jeg har løpt en stund i oppoverbakke, det har kommet seg litt(jeg kan løpe lengre uten å få vondt), men jeg får vondt i korsryggen lenge før jeg blir sliten i resten av kroppen. Noen som har noen tips. Foreløpig prøver jeg å trene meg i bedre form, samtidig som jeg gir meg etter en liten stund etter jeg kjenner smerten(den er ikke veldig vond). Kan jeg pushe meg selv hardere? Smerten er ikke helt jævlig, det er mer at jeg er redd for ryggen. Og blir litt bekymret siden ingen av de jeg løper med får smerter. Flat mark, nedoverbakke og slak oppoverbakke går greit, det er bratt oppoverbakke jeg sliter med og smerten kommer som sagt etter jeg har løpt en stund. Er det noen øvelser som hjelper? Anonymous poster hash: 715b3...167
Gjest Solsmil Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Jeg er ingen ekspert, men jeg tror ikke du skal bekymre deg. Jeg får akkurat det samme når jeg går veldig lange turer, eller i flere timer på langrenn. Og også hvis jeg løper lenge, men det er ganske sjelden. Jeg har egentlig alltid tenkt på det som at jeg er sliten i korsryggen - har opplevd det maaaaange ganger over mange år, men har aldri hatt noe problemer utover dette.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Tren mer kjærnemuskler så du klarer å holde ryggen oppe under hele løpeøkta. Nå svaier du antagelig etter en stund og ryggen siger sammen, fordi du mangler styrken til å holde deg selv oppe. Anonymous poster hash: 83353...cef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå