AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Hører mange sier at man må spise mer på treningsdager enn dager man ikke trener. Skjønner jo at dette er fordi kroppen trenger mer påfyll når man har hatt en treningsøkt, men er dette noe man virkelig praktiserer? Hvordan er det med deg, spiser du bevisst mer på dager du trener enn ellers? Jeg kan godt spise mye mer på en dag jeg ikke trener, bruker å bare ta det på feelingen. Blir ikke mer sulten selv om jeg trener. Men vet ikke om det er så lurt å gjøre det slik? Anonymous poster hash: 9c1e5...2e1 1
Rapunzel_ Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Jeg trener ganske mye, og fokuserer da på at jeg må få i meg nok mat. Spiser derfor ofte like mye på en dag hvor jeg har en hard treningsøkt, som en dag hvor jeg ikke har det. Dette fordi jeg er avhengig av nok mat mellom øktene for å klare å yte maksimalt. Tror nok det i ditt tilfelle er best å ta det på feelingen, sånn som du gjør. Er ikke så mye hensikt i å tvinge seg til å spise mer på dager man trener og mindre på dager man ikke trener Synes jeg da.
Gjest Runforit Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Kommer jo an på om hva målet med treningen er. Skal du vedlikeholde så må du passe på å få i deg nok kalorier, men hovedsakelig totalt på uka. Skal du ned i vekt så må du i underskudd, men ikke i så mye underskudd at treningen bryter ned kroppen din. Slankere ligger ofte for lavt på kalorier generelt og da er det ekstra viktig å spise inn kaloriene en brenner på trening så ikke underskuddet blir alarmerende stort den dagen(Joda, det handler om kalori inn/ut over uka, men for lite næring på en treningsdag vil bryte ned kroppen. Da er det bedre å å la være å trene.) Skal du opp i muskelmasse så må du har overskudd den dagen du trener tung styrke osv osv. Om du er en vanlig jente som spiser nok gjennom uka, skal vedlikeholde og ikke har noen spesielle mål så går det fint at en spiser noe mindre den ene dagen enn den andre selv om en trener så lenge kroppen får det den trenger totalt på uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå