Pringle Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Kanskje dette burde vært under "språk" - isåfall, bare flytt! Jeg leste akkurat om "14"-serien til Tine - lurte på om jeg hadde oppfattet feil (er det T4?, nei) og hvorfor den heter "14", jo, fordi den er laget for å spises kl 14, mellom lunsj og middag. Jeg leser videre at mange nordmenn "velger å spise mellom måltidene". Hm. Jeg spiser for tiden bare til måltidene, men ett av dem kaller jeg for "mellommåltid". Det er jo teit, for det er like viktig som de andre måltidene, og ofte like stort. Vi burde egentlig hatt litt smartere måltidsnavn i det store og det hele; svært få under 80 spiser middag kl 12 (midt på dagen, som middag betyr), noen ganger går en stor lunsj for middag, og kveldsmaten blir gjerne ett eller annet tull som knapt regnes som mat engang... Hvordan er måltidsrytmen deres, og hva kaller dere måltidene?
Gjest Solsmil Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har en litt merkelig måltidsrytme, ifølge de fleste som kjenner meg. Jeg spiser brunsj (som jeg kaller det) mellom klokken 12 og 14. Det er det første måltidet. Så drikker jeg te og spiser scones/rundstykker/sandwich eller lignende rundt 4-5 (mine britiske gener som slår igjennom her). Middagen kommer som oftest på bordet mellom klokken åtte og ti på kvelden, og den bruker å være stor. I tilleg spiser jeg et måltid etter trening, som er på varierende tidspunkter hver dag.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Frokost 6.30, lunch 11, gjerne et eple eller noe ca kl 13-14, middag ca 16.30, kveldsmat ca 20. Et måltid mindre i helga, for da kan jeg sove lengre Anonymous poster hash: f30d4...11d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Jeg er rimelig tradisjonell tror jeg; spiser frokost i 7 tiden, lunsj 11:30, mellommåltid i 14 tiden ved behov, middag i 17 tiden, og kveldsmat i 19-20 tiden Anonymous poster hash: 5d94a...800
FantasDick Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Jeg synes det er veldig vanskelig å sette navn på måltidene mine fordi jeg spiser/drikker ofte og jobber på litt teite tidspunkt, men har lyst å følge en litt normal mat-rutine likevel.. Drikker juice, melk e.l 04.30. Morgenkaffe 06.00. Lunsj 07.45 Etter-trening proteinshake ca. 11.30 Lunsj nummer to 13.00 Middag 16-17.00 Utover kvelden småspiser jeg om jeg er sulten. Litt grønnsaker, nøtter e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå