AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har en søster som jeg ofte krangler med. Jeg liker det ikke men av og til så skjønner jeg rett og seltt ikke hva jeg skal gjøre. Ofte lar jeg bare det ligge og tar ikke opp ting med henne bare fordi jeg vet det blir krangel ut av det... men denne gangen kunne jeg ikke la være... saken er at vi begge har barn som ble 4 år nå. Jeg bor litt langt unna nå og vi kunne ikke være med på burdagsselskaper til hverandres barn. Men jeg tok det som selvfølge at jeg skulle sende gave til niesen min. Forresten, fikk ikke en takk en gang, måtte spørre om de har mottatt pakken. Nå var det bursdagen til sønnen min, etter en uke hadde vi ikke fått noe gave så jeg spurte henne om hun har sent en gave og hun sa: nei, jeg glemte det, og sa var det for sent, og så at sønnen min skjønner ikke noe av det alikevel, det er vel ikke sånn at han har spurt om gave fra henne. hm.. nei, han har vel ikke det…. og hvordan kunne jeg i det hele tatt spørre noe sånt til henne, og fordømme henne at hun har ikke sent. Hadde ikke jeg sent så hadde hun aldri spurt meg. Vi vanligvis gir gaver til barna, med nå bor jeg litt langt unna og hun kunne ikke komme i selskapet og derfor trenger man ikke gi gave. Bare hvis man kommer i selkap. Jeg ble såret, ja kanskje er jeg egoistisk, jeg vet ikke, men hva tenker dere? Hvordan ville dere følt? Jeg må også si at hun er min eneste søster og kan si eneste familie medlemet fra min side og står meg ganske nær. Anonymous poster hash: d788c...199
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Du overdriver. Anonymous poster hash: 90941...244 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 hadde blitt irritert hvis jeg var i din situasjon.. men det kommer vel litt an på hvor mye kontakt dere har. dere er nære, skriver du så da hadde jeg forventet gave. Anonymous poster hash: aee95...fa4
super-s Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Jeg ville nok reagert litt jeg også om jeg var i din situasjon, men jeg ville nok bare latt det ligge. Neste år kan du jo spørre henne på forhånd om dere skal gi gaver eller ikke, så dere slipper at det blir styr. Barna tenker nok ikke så mye på hvem de får gaver av når de er så små uansett. Bare de får gaver i det hele tatt, er de nok fornøyde!!
Gjest Gemini7 Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Synes ikke du overdriver. Sær søster. Hvis dere vanligvis pleier kjøpe gaver til barna så burde hun vel innse at det er urimelig og urettferdig å plutselig droppe det?? Og når de alt har fått en gave så ligger det vel rimelig åpnelyst i korta at man kanskje forventer en gave tilbake. Og når du spurte henne... for et svar! Hadde noen spurt meg så hadde jeg da beklaget forglemmelsen og sporenstreks stresset i vei etter gave! Vanlig høflighet. Du får ta kontakt med henne og spørre om hun mener at dere skal droppe alle bursdagsgaver, evt også julegaver fremover da, så du vet hva du har å forholde deg til. Og barnet også, etter hvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå