Gå til innhold

Hvorfor velger noen å ikke vaksinere barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 3 uker og snart skal han vaksineres. Har fått med meg at noen velger å ikke vaksinere barna sine, men vet ikke hvorfor de ikke ønsker det. Noen som har lyst til å dele for- og motargumenter?

Anonymous poster hash: e2107...5af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cause they stoopid.

• Liker 41
Skrevet

De som lar være er enten dumme, uopplyste eller lider av konspiranoia!

Anonymous poster hash: 4984d...19a
  • Liker 28
Skrevet

De er lite opplyste og ikke i stand til å skille vitenskap fra konspirasjonsteorier.

Anonymous poster hash: f4f3d...58e
  • Liker 26
Skrevet

Men hva er konspirasjonsteoriene da?

Skrevet

Men hva er konspirasjonsteoriene da?

At myndighetene har puttet skumle ting i vaksinen for at vi skal bli syke. Eller at det bare er fordi legemiddelindustrien skal tjene fett med penger.

• Liker 5
Skrevet

Mange er fortsatt redd for bivirkninger av vaksinen. Selv om dette ikke er reelt. Altså autisme/hjerneskade osv.

Og de mener også da gjerne at barna selvfølgelig tåler disse sykdommene.

Noen tar kaka med og slår til med at de ikke forstår behovet for å vaksinere seg mot sykdommer som ikke lenger eksisterer........

Skrevet

Fordi de er lettlurte og faller for lange, udokumenterte antivaksinasjons-avhandlinger de finner på nett. De lener seg på utdaterte liksomfakta ("Det er kvikksølv i vaksinene!", for eksempel, hvilket ikke har vært tilfelle på flere tiår og ikke var farlig den gangen det fantes engang) og nekter å ta innover seg den totalt overlegne dokumentasjonen på at vaksiner er et gode. De tror at myndighetene og legemiddelsfirmaene gjør vaksinene farlige for f.eks. å holde befolkningstallet nede (altså at de dreper oss), at de kontrollerer oss med stoffer i vaksinene eller annet svada. Problemet er at disse menneskene finner hverandre og bygger opp under den irrasjonelle frykten de har.

Det kjipe er at det går utover andre. Enkelte mennesker med noen type sykdommer kan ikke ta vaksiner, men så lenge de aller, aller fleste er vaksinert overlever ikke smitten i befolkningen. Synker andelen vaksinerte, da overlever sykdommen i befolkningen og smitter de som ikke tåler vaksiner. Dermed utsetter ikke disse foreldrene bare sine egne barn for fare, de leker med livet til andre, syke barn.

Det mest utrolige er egentlig at de tror at barna deres fint klarer å takle en sykdom det ikke er vaksinert mot, men samtidig tror at barnet vil ta permanent skade av å få en bittebittebitteliten mengde med halvdødt stoff i kroppen. Det er helt merkelig. All statistikk viser at uvaksinerte barn både dør og får varige skader langt oftere enn vaksinerte barn, men disse gjøkene bare innbiller hverandre at helt klar og tydelig statistikk bare er propaganda fra en eller annen skjult fiende (det være seg jødene, Illuminati, schtaten eller noe helt annet).

Anonymous poster hash: 16852...559
  • Liker 30
Skrevet

De som lar være er enten dumme, uopplyste eller lider av konspiranoia!

Det gjelder vel mer de nye vaksinene.

Dette er vaksiner som har vært i flere tiår.

Men mange barn som har autisme og noen andre syndromet/hjerneskade får gjerne sine første symptomer rundt 2-3 vaksinasjon. Altså rundt 12-18 mnd. Derfor har man lenge trodd at dette er pga av vaksinen. I dag vet de jo da bedre..

Anonymous poster hash: 46c8e...dda

• Liker 1
Skrevet

Det gjelder vel mer de nye vaksinene.

Dette er vaksiner som har vært i flere tiår.

Men mange barn som har autisme og noen andre syndromet/hjerneskade får gjerne sine første symptomer rundt 2-3 vaksinasjon. Altså rundt 12-18 mnd. Derfor har man lenge trodd at dette er pga av vaksinen. I dag vet de jo da bedre..

Jeg kjenner folk som fortsatt tror man blir autistisk av vaksiner, til tross for at svindelen er avslørt for lenge siden. Begrunnelse: Fordi de kjenner noen som lot barnet få vaksine og som fikk autismediagnose kort tid etter. Å forklare om årsak/virkning eller forskningsjuks nytter ikke. No hope.

• Liker 12
Skrevet

Jeg ville ikke kalt det for ignoranse.

Om jeg noensinne får barn, vil jeg veie opp sannsynligheten for å bli rammet av den eventuelle sykdommen som barnet skal vaksineres for, vs mulighet for farlige bivirkninger pga vaksinen.

Vaksine hvis bivirkninger og faktiske effekt er lite forsket på, ville jeg aldri gitt barnet mitt.

Dere kaller det dumskap, men hva med de som ukritisk gir barnet alt det helsetilsynet anbefaler? Som mor tror jeg faktisk at man vil det beste for barnet sitt, og det medfører faktisk et ansvar for at man som mor er oppmerksom på hva barnet får i seg. Dette gjelder både vaksiner, mat, etc.

Anonymous poster hash: 41e90...665
  • Liker 5
Skrevet

Ellet som en dame jeg satt ved siden av på toget (ja det var en utrolig lang tur) forklarte. Jenter måtte ikke finne på å ta p-stav for det var en chip i den, og den kunne man hacke seg inn i. Det hadde nemlig eksen hennes gjort, så han viste at hun var blitt forkjølet før hun viste et selv :P og det hadde hun så klart også sett på youtube, så da måtte det jo være sant! Wæow.

• Liker 22
Skrevet

Om jeg noensinne får barn, vil jeg veie opp sannsynligheten for å bli rammet av den eventuelle sykdommen som barnet skal vaksineres for, vs mulighet for farlige bivirkninger pga vaksinen.

Vaksine hvis bivirkninger og faktiske effekt er lite forsket på, ville jeg aldri gitt barnet mitt.

Dere kaller det dumskap, men hva med de som ukritisk gir barnet alt det helsetilsynet anbefaler? Som mor tror jeg faktisk at man vil det beste for barnet sitt, og det medfører faktisk et ansvar for at man som mor er oppmerksom på hva barnet får i seg. Dette gjelder både vaksiner, mat, etc.

Det er mye større sjanse for at barna dine blir syke enn at de får alvorlige bivirkninger av vaksiner. Alle vanlige vakisiner til barn er nøye utprøvd over mange år. Hvis du virkelig vil det beste for barnet ditt, så vaksinér!

• Liker 24
Skrevet

Man har ikke "lenge trodd" at autisme kom av vaksiner - ÉN forsker forfalsket data og fikk mange til å tro at det var en sammenheng, og dessverre er det mange som fortsatt tror det (og mange i Storbrittania har dødd av meslinger som følge av at så mange droppet/dropper vaksinene).

Anonymous poster hash: f4f3d...58e

• Liker 13
Skrevet

Jeg håper at de som ikke vaksinerer utsetter barna sine for den smitten/ sykdommen de event skulle bli vaksinert mot. Mine barn ble kjempesyke etter vaksinen, så syke at 2 av de havnet på intensiven. Det viser seg at de ikke tålte et av stoffene i vaksinen, og da holdt på å stryke med. Så 3 mann ble aldri vaksinert etter anbefaling fra lege men ble utsatt for smitten og taklet de kjempebra. Så jeg forstår de som ikke vaksinerer men jeg håper at de lar barna bli utsatt for smitten slik at de slipper å bli syke som voksne.

Anonymous poster hash: 9f39e...a7c
  • Liker 5
Skrevet

Vaksinene in barnevaksinasjonsprogrammet er veldig grundig forsket på og hart vært i bruk i mange tiår. Ingen grunn til å ikke vaksinere barna sine med andre ord.

Anonymous poster hash: edf4b...8d7

• Liker 19
Skrevet

Jeg håper at de som ikke vaksinerer utsetter barna sine for den smitten/ sykdommen de event skulle bli vaksinert mot. Mine barn ble kjempesyke etter vaksinen, så syke at 2 av de havnet på intensiven. Det viser seg at de ikke tålte et av stoffene i vaksinen, og da holdt på å stryke med. Så 3 mann ble aldri vaksinert etter anbefaling fra lege men ble utsatt for smitten og taklet de kjempebra. Så jeg forstår de som ikke vaksinerer men jeg håper at de lar barna bli utsatt for smitten slik at de slipper å bli syke som voksne.

Si det til foreldrene til barna som har dødd av kikhoste om meslinger de siste årene da.

Anonymous poster hash: edf4b...8d7

• Liker 11
Skrevet

Du vil at barna skal utsettes for en sykdom de kan dø av? Galskap!!!

• Liker 3
Skrevet

Skal ikke si at jeg kan spesielt mye om vaksiner, men i noen tilfeller mener jeg at alle barn/unge/voksne bør vaksineres. F.eks mot hjernehinnebetennelse dersom man skal være i situasjoner hvor det kan være fare for å få hjernehinnebetennelse. Da er det faktisk utrolig egoistisk av personer (evt foreldre) å velge bort vaksinen, fordi de da blir en potensiell fare for andre dersom de blir smittet og smitten føres videre.

• Liker 2
Skrevet

Så du tror det er større sjans for at de tåler selve sykdommen, med alle følger den kan ha, enn den lille andelen av svekkede virus/bakterier de får i en vaksine? Det høres helt logisk ut.

Anonymous poster hash: b0292...1af

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...