AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Vi har to små barn, og denne vinteren har vi alle vært MYE syke. Typisk har barna vært syke først, deretter vi voksne - gjerne samtidig. Og det er ganske vanskelig å være gode foreldre når man sliter med omgangssyke eller har 40 i feber. Vi har dessverre lite mulighet for hjelp (moren min hjalp oss litt men hun ble også syk...). Så jeg har utrolig dårlig samvittighet overfor barna, de får ikke dusje så ofte som vanlig (men blir selvsagt vasket og stelt), det blir litt for mye ipad og tv, og siden vi er på etterskudd med klesvask har de måttet gå med "reserveklær"(klær de har arvet som er umoderne eller ikke så fine - noe jeg egentlig ikke har problem med, men som jeg vet mange andre kan reagere på...) men de får jo mat og kos og det viktigste. Er bare bekymret for barna, og redd for at noen som ikke kjenner oss skal tro at vi vanskjøtter barna våre vanligvis føler jeg at vi er ganske omsorgsfulle og oppegående foreldre. Hva gjør dere andre når begge foreldre er syke? Det kan da ikke være så uvanlig?Anonymous poster hash: 54a65...49b
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Jeg var alene med barn, så det blir det samme. Da får man ta det som det kommer. Mi greie var å smøre små matpakker å ha i kjleskapet. Kjente litt på før jeg fikk influensa en sjelden gang,eller omganssyke. Så ha alltid nedfryste middagsporsoner. Også brød,pålegg og melk. Jeg hadde ikke noen til å hjelpe meg,så da var det å være beredt til enhver tid. man lever godt av å ikke dusje hver dag, ikke skifte klær hver dag. Så er man jo mest dårlig i de tre-fire første dagene. Alle lever over det Anonymous poster hash: d2eeb...3d4
Missy1 Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Har ikke opplevd at vi begge har blitt syke samtidig, men jeg var alenemor i spebarnstiden og fikk verste omgangssyke jeg noen gang har hatt og klarte såvidt å skifte bleie på småtten for jeg var så dehydrert at jeg ikke klarte å stå uten å besvime. Var ingen hjelp å få for min familie er uinteressert i å hjelpe og legevakten lo bare av meg. Kom meg igjennom det da, må man så må man. Tenker at det er helt greit å sysselsette barna med ipad og tv når begge foreldrene er sjuke og det er vel helt normalt å være litt på etterskudd med husarbeidet. Dere har jo ikke omgangssjuke hver dag hele året. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Akkurat det samme som dere. Har vært gjennom det i to uker nå, og det er fryktelig slitsomt. Barna blir jo leie av å være så mye hjemme også så vi ble ganske sure og trassige alle mann. Ikke stort å gjøre enn å ta febernedsettende og komme seg gjennom det på best mulig vis. Vi får litt hjelp av familie og dro gså en dag hjem til mor og sov der for å skifte litt miljø. Det ble lite klesvask og mye ferdigmat i de ukene kan du si. Men jeg vet jo at ting er på stell når vi er friske og det er jo det som gjelder. Jeg bekymra meg mest for alle uvanene vi la opp til med tv titting, juice drikking, spising i sofaen etc. Men hverdagen kom tilbake med sine vante rutiner heldigvis.Anonymous poster hash: 294fc...0ac
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Jeg er enslig mor, og er en del syk. Men man må jo bare vaske klær, lage mat, dusje barn osv. Men her flyter det ellers en del, og tv og filmer blir en fin ting, så jeg kan ta en dupp på sofaen. Tenker ikke så mye på det som et problem. Har vært alene siden minste var 1 år, og har ikke familie eller en barnefar som stiller opp. Anonymous poster hash: bc4e8...e9e
Silfen Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Altså, hvem bryr seg om ting går på halv åtte noen dager? Seriøst? Jeg kryper under dynen når jeg er syk og ungene klarer seg selv. Når de var helt små, altså så små at de måtte ha tilsyn konstant, så måtte jeg jo innhente hjelp. Men når eldste var for eksempel 4 så klarte hun fint å skjønne at jeg trengte hvile. Jeg syns det er mer ansvarlig av meg å sette alle kluter inn for å bli fort frisk fremfor å måtte hangle seg gjennom mange dager fordi man skal være en oppegående forelder. Nå har jeg riktignok vært særdeles sjeldent syk, så det har ikke vært en veldig aktuell problemstilling og når jeg har vært syk så har det vært generelt 2 dager med under dynen og så er jeg med igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 er man alene med barn blir det jo det samme som om begge dere er syke. ingen dans på roser og være aleine nei.. Man gjør det man må,så får resten vente til man føler seg bedre. Anonymous poster hash: 6605c...525
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå