AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Fikk nettopp høre av ei jeg har holdt på med ei lita stund at hun skulle ønske jeg var høyere. Hun er 174 cm, jeg er 183 cm. Kødder du? Hvorfor skal mannfolka dere vil ha være 190+? Leste den tråden "kroppen til drømme elskeren din" Alle damer vil jo ha typer over 190:S Håpløst.... Snittet i norge er jo 179cm hos menn, leste jeg her for en stund siden. Anonymous poster hash: 912fa...903 3
Cdcover Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Jeg er 157cm. Samboeren min er 176cm. Syns det er helt greit! Men det sier seg selv at 190 hadde blitt problematisk for min del dessuten finner jeg ikke lange, stilkete mannfolk spesielt atraktive
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Min samboer er noen cm lavere enn meg. Han er bare 168, og bryr meg veldig lite Anonymous poster hash: 95814...faf 1
Gjest avocadoen Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Jeg er 160 og jeg bryr meg ikke mindre om høyde Min eks var 193 og det var jo veeeeldig høyt, men selvsagt sa jeg aldri det eller brydde meg om det fordi jeg var glad i han (er vel det fortsatt, men ikke på samme måte) selv om kanskje det ideale for meg er en på 175 ca Man er ganske overfladisk om det betyr noe. Du er jo ganske høy, og det skulle ikke betydd noe for henne
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 183 er helt perfekt! Anonymous poster hash: aa5d9...37f 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 De fleste kvinner ønsker vel en mann som er høyere enn dem selv(og som kanskje forblir det selv om de har heler på...), men det kommer jo an på hvor høy dama selv er. Er hun 155 så skal det jo ikke så mye til før man er høyere, er man 180 så blir det fort verre. Men tror nå ikke høye er det som gjør det o' store utfallet til syvende å sist. Men jeg trodde snittet for menn i norge var høyere enn 179... Min far var det i militæret og da var han akkurat på snittet fikk han vite Og det er jo en del år siden for å si det sånn, befolkningen har vel blitt generelt høyere siden det? Ikke at jeg skal påstå noe. Anonymous poster hash: 27dca...158
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Fikk nettopp høre av ei jeg har holdt på med ei lita stund at hun skulle ønske jeg var høyere. Hun er 174 cm, jeg er 183 cm. Kødder du? Hvorfor skal mannfolka dere vil ha være 190+? Leste den tråden "kroppen til drømme elskeren din" Alle damer vil jo ha typer over 190:S Håpløst.... Snittet i norge er jo 179cm hos menn, leste jeg her for en stund siden. Anonymous poster hash: 912fa...903 Vet ikke hva slags setting det ble sagt i, men vanligvis er vel slike kommentarer tegn på lav sosial intelligens. Når det er sagt har du jo en rimelig perfekt høyde, du er høy nok til at de fleste jentene vil se deg som høy, samtidig ikke så høy at man får en drøss problemer pga høyden. Anonymous poster hash: 33d1e...08d 1
Gjest Trøffel Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 (endret) Mannen min er 182 cm, helt perfekt Endret 21. februar 2014 av Trøffel
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #9 Skrevet 21. februar 2014 Jaja, selvfølgelig vil kvinner ha høye menn. Samme som om at menn vil ha slanke kvinner med former. Har alle kvinner det? nei. Hadde menn kunnet bestemt ideal størrelsen til kvinner hadde den vært under størreslse 42, selv om halvparten av norges kvinner er over størresle 42. Ideal høyden for de fleste kvinner er over 180 selv om halvparten av mannfolka er under 180. Anonymous poster hash: 7a8bc...0c3 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #10 Skrevet 21. februar 2014 Høyde for menn er det samme som vekt er for kvinner. Begge kjønn er akkurat like overfladiske. Anonymous poster hash: dfaac...dce 2
kills Skrevet 21. februar 2014 #11 Skrevet 21. februar 2014 Jeg synes høyden din er veldig attraktiv. Når det er sagt så er det ikke nummer en ting jeg går etter, men jeg liker å gå i høye sko og så er jeg vokst opp blant høye mannfolk i familien og slekta, så jeg har litt den innstillingen at menn skal være høyere enn meg. Så lenge de er det har ikke høyde så mye å si. Min laveste date ligger vel på 172 og jeg så aldri på det som problematisk (er selv 163).
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #12 Skrevet 21. februar 2014 For en dum ting å si. Har alltid sett for meg en høy gutt selv (er 175), men samboeren min er 177 og det er virkelig ikke noe jeg har tenkt noe over. Er man glad i en person, så betyr høyden veldig lite. Anonymous poster hash: 83f30...bc7
Tarsan97 Skrevet 21. februar 2014 #13 Skrevet 21. februar 2014 (endret) En kvinnegrei å bry seg om høyden. Det har naturlige grunner som så mye annet rart vi tror skylder vår vilje, men er bare innebygd. Det kule er att menn tar tilbake med å foretrekke LAVE kvinner. Les dette fra ABC nyheter : Professor i evolusjonsbiologi Eivin Røskaft ved NTNU forteller klikk.no at normalforholdet mellom menn og kvinner i gjennomsnitt er rundt 15 centimeter (lengde) og 15 kilo (tyngde). Og at nettopp derfor vil de fleste kvinner finne en partner som er større enn seg selv. - Fra naturens side er menn både lengre og tyngre enn kvinner. Bak dette fenomenet er det en drivkraft som heter seksuell seleksjon. Hos de fleste dyr, inkludert mennesket, har det vært en kamp mellom hankjønn om å få gunst hos hunnene, sier han. Videre forteller professoren at de mennene som var de beste jegerne, krigerne og kjemperne, ofte ble valgt av kvinnene. - Vi ser en sammenheng mellom kroppsstørrelse og slike egenskaper. Derfor foretrekker kvinner menn som er større enn dem selv. Det ligger altså i vår natur, som det har tatt hundretusener år å forme, sier han. I dag er det derfor meget sjelden å se et par hvor kvinnen er lengre enn mannen. Det er sjeldnere enn én til 500. - Våre preferanser er altså at menn skal være større enn kvinnen. Noe annet er unaturlig og derfor mer sjelden. Jeg tviler derfor sterkt på om det noen gang blir trendy for kvinner å ønske seg kortere menn, sier han. Menn foretrekker lave damer Det er ikke noen hemmelighet at flertallet av damene har sansen for høye menn. Ønske om å være feminin og føle seg beskyttet av det motsatte kjønn, ligger i kvinnens natur. Litt mer overraskende er det at mannfolka foretrekker de lavere kvinnene. En undersøkelse gjort av Dr. Daniel Netter ved Open University i Storbritannia, viser at kvinner, som er under gjennomsnittshøyden, er mer fruktbare enn høyere damer. Fordi menn søker etter fruktbarhetstegn hos sin partner, er ikke høyde spesielt viktig. Dermed lander valget på lave, fruktbare damer. - I forhold til evolusjonen, later det til at høye menn og lave kvinner favorittiseres i det moderne samfunnet. Høydeforskjellen mellom menn og kvinner vil sannsynligvis ikke forsvinne, sier han Kvinner bryr seg mest om høydeforskjell Til tross for at evolusjonen har bestemt at høyde har noe å si på valg av partner, er det andre faktorer som er avgjørende. Hva man finner tiltrekkende er individuelt. Samlivspsykolog Rolf Marvin Bøe Lindgren, forteller at høyden ikke betyr alt når det kommer til valg av partner. - Man kan fint legge fordommer og idealer til side for den rette. Karisma, utstråling og sjarm er faktorer man legger størst vekt på, sier han. Han mener det er kvinnen som bryr seg mest om høydeforskjeller. - En høy kvinne vil nok føle seg som den maskuline i forholdet. Menn bryr seg ikke i like stor grad som kvinnen. Vi merker ikke at klærne er flekkete en gang. For oss har ikke noen centimeter i høydeforskjellen så mye å si, sier han. Han forteller at et brudd på det naturlige mønsteret fører til nysgjerrighet. - Om man bryter med det vanlige mønsteret, vil folk vite hvorfor. Mennesket har en tendens til å se etter årsaker selv om det ikke trenger å være noe dyptliggende ved det. Dette kaller vi for fundamental attribusjonsfeil. Om man finner en høyere kvinne, leter samfunnet etter en grunn, selv om det nødvendigvis ikke er noen, sier han. - Menn synes hæler er feminint og sexy Moteredaktør for KK Silje Pedersen, synes det er flott at høye jenter går i hæler. - Noen menn kan sikkert føle litt på det, om kvinnen rager over dem. Jeg tror allikevel de fleste menn synes at litt hæl er feminint og sexy, sier hun. Hun forteller at ballerinasko eller kitten heels, er et godt alternativ om du ikke ønsker å gå i veldig høye hæler. Skodesigner Ingunn Birkeland mener du lett kan føle deg feminin og vakker i høye hæler. Hun forteller at man ikke behøver å velge en høy hæl for å være elegant. Det finnes mange forskjellige typer lave sko, som både er feminine og trendy. - Det er noen dager man rett og slett ikke føler for å gå i høye hæler, og det er synd hvis skoene ødelegger en helaften. Du kan få samme type sko fra 11 centimeter, til flate, sier skodesigneren. Les også: Derfor skal du ønske deg en høy sønn Derfor blir menn sykere av influensa Motetips for lave menn Relaterte temaer Endret 21. februar 2014 av Tarsan97 1
drue Skrevet 21. februar 2014 #14 Skrevet 21. februar 2014 Skal innrømme at jeg foretrekker høye menn, dog er det ikke en dealbreaker. Forelsker jeg meg så forelsker jeg meg. Din høyde hadde vært perfekt for meg da, du er hele 20 cm høyere
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #15 Skrevet 21. februar 2014 Jaja, selvfølgelig vil kvinner ha høye menn. Samme som om at menn vil ha slanke kvinner med former. Har alle kvinner det? nei. Hadde menn kunnet bestemt ideal størrelsen til kvinner hadde den vært under størreslse 42, selv om halvparten av norges kvinner er over størresle 42. Ideal høyden for de fleste kvinner er over 180 selv om halvparten av mannfolka er under 180. Anonymous poster hash: 7a8bc...0c3 ikke snakk for andre kvinner, takk.... Anonymous poster hash: 95814...faf
Raquelle Skrevet 21. februar 2014 #16 Skrevet 21. februar 2014 Så lenge han er høyere enn meg med heler på, så er det greit. Å jeg er 162, så alt over 175 er perfekt Har aldri falt for lave eller tynne menn. Men det er nå min smak...
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #17 Skrevet 22. februar 2014 AnonymBruker, on 21 Feb 2014 - 18:46, said: Fikk nettopp høre av ei jeg har holdt på med ei lita stund at hun skulle ønske jeg var høyere. Hun er 174 cm, jeg er 183 cm. Kødder du? Hvorfor skal mannfolka dere vil ha være 190+? Leste den tråden "kroppen til drømme elskeren din" Alle damer vil jo ha typer over 190:S Håpløst.... Snittet i norge er jo 179cm hos menn, leste jeg her for en stund siden.Anonymous poster hash: 912fa...903 Rart av henne, for 183 er jo en kjempefin høyde for en mann. Jeg ønsker selv at mannen skal være høyere enn meg, men det spiller ingen rolle om han er 175, 185 eller 195. Nå er jeg selv ganske lav, 166, og nå har jeg en kjæreste som er 196. Det er faktisk litt for høyt egentlig, for jeg kan f.eks. ikke kysse ham uten at han må bøye seg langt ned. Men, jeg elsker ham så da tenker jeg at høyden ikke blir det viktigste. Sånn bør det jo være begge veier; mennesket, personligheten, følelsene- det må jo være det viktigste.Anonymous poster hash: 3ffcd...7ad
Gjest rådyr Skrevet 22. februar 2014 #18 Skrevet 22. februar 2014 183 er helt perfekt for meg, men så er jeg bare 160. 173 og 193 er også helt perfekt. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 22. februar 2014 #19 Skrevet 22. februar 2014 Høyde har seriøst noe å si. Helt til en blir forelsket.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #20 Skrevet 22. februar 2014 Jaja, selvfølgelig vil kvinner ha høye menn. Samme som om at menn vil ha slanke kvinner med former. Har alle kvinner det? nei. Hadde menn kunnet bestemt ideal størrelsen til kvinner hadde den vært under størreslse 42, selv om halvparten av norges kvinner er over størresle 42. Ideal høyden for de fleste kvinner er over 180 selv om halvparten av mannfolka er under 180. Anonymous poster hash: 7a8bc...0c3 Forskjellen er vel å si til en date at man "skulle ønske han var høyere" i motsetning til å holde det for seg selv. Men greit, da er det vel helt ok for dere kvinner at vi begynner å proklamere at vi skulle ønske dere var litt mer trente. Anonymous poster hash: e2a8d...b3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå