Gå til innhold

Drømmemannen er imot abort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på date og så gikk det noen jenter forbi oss som nevnte abort, og jeg så at han rynket pannen av det. Jeg spurte hva det var, og han svarte at han "ble så ubekvem av å være rundt barnemordere..."

Jesus kristus, den ene gangen jeg finner en mann som er både kjekk og (tilsynelatende) oppegående, og så finner han ut at han skal være imot abort!

Gahhhh...

Nei nei, shit happens! Får ta med meg spørreskjema neste gang jeg skal gå date, så jeg slipper å kaste bort tiden på skrullinger.

*frustrert*

Anonymous poster hash: 94b3f...a53
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han er imot abort er en sak (hadde ikke latt det være en dealbreaker om han ikke var fascinistisk på andre ting), men måten han omtaler abort på er helt forkastelig. Vitner om lite refleksjon og selvinnsikt, forstår deg faktisk.

Jeg pleier aldri å spørre menn om hva de tenker om abort på første date, men min erfaring er at du raskt ser hvem som har ekstreme meninger og væremåte, og hvem som ikke har det.

• Liker 8
Skrevet

Ja vel, så finn deg en annen da. Bra det finnes noen menn som tør å si hva de mener.

Anonymous poster hash: 42eb2...7fe
  • Liker 1
Skrevet

At han er imot abort er en sak (hadde ikke latt det være en dealbreaker om han ikke var fascinistisk på andre ting), men måten han omtaler abort på er helt forkastelig. Vitner om lite refleksjon og selvinnsikt, forstår deg faktisk.

Jeg pleier aldri å spørre menn om hva de tenker om abort på første date, men min erfaring er at du raskt ser hvem som har ekstreme meninger og væremåte, og hvem som ikke har det.

For meg er det å være imot abort på generell basis (om en personlig ikke ville tatt abort får det være ens egen sak) en dealbreaker... Og ja, jeg ble helt satt ut!

Tenkte det samme selv, men det er tydeligvis ikke så lett å se... Han var ikke religiøs eller ekstrem eller noe :(

• Liker 2
Skrevet

For meg er det å være imot abort på generell basis (om en personlig ikke ville tatt abort får det være ens egen sak) en dealbreaker... Og ja, jeg ble helt satt ut!

Tenkte det samme selv, men det er tydeligvis ikke så lett å se... Han var ikke religiøs eller ekstrem eller noe :(

Skjønner, jeg har ingen problemer med at andre har et annet prinsipielt syn enn meg på sånne ting, men det forutsetter at vedkommende har sosial iq og refleksjon nok til å snakke om det på en sivilisert måte. De utsagnene han kom med hører virkelig ikke hjemme noen steder.

Forstår godt at du ble satt ut, det er ikke det man forventer å høre på en date, men like greit at du fant det ut nå som senere, da. :)

• Liker 1
Skrevet

Å herre.... Godt du i det minste fant det fort ut.

Anonymous poster hash: ae4e3...35b
Skrevet

Min er også i mot abort. Det er jeg og :blomst:

• Liker 6
Skrevet

Min er også i mot abort. Det er jeg og :blomst:

Likesinnede finner hverandre.

Skrevet

Likesinnede finner hverandre.

Så sant, så sant.

Skrevet

Jeg kunne heller aldri vært sammen med en sånn mann. Bra du fant det ut så fort! :)

Anonymous poster hash: 4159f...007
  • Liker 1
Skrevet

Vi var på date og så gikk det noen jenter forbi oss som nevnte abort, og jeg så at han rynket pannen av det. Jeg spurte hva det var, og han svarte at han "ble så ubekvem av å være rundt barnemordere..."

Jesus kristus, den ene gangen jeg finner en mann som er både kjekk og (tilsynelatende) oppegående, og så finner han ut at han skal være imot abort!

Gahhhh...

Nei nei, shit happens! Får ta med meg spørreskjema neste gang jeg skal gå date, så jeg slipper å kaste bort tiden på skrullinger.

*frustrert*

100% enig med ham.

Anonymous poster hash: 801ae...917

• Liker 2
Skrevet

Egne meninger er noe dritt.

Anonymous poster hash: fb1f5...195
  • Liker 2
Skrevet

Gahhhh...

*frustrert*

Man blir ikke skrulling av å mene noe annet enn deg. Men synd du ikke var hans drømmedame, da...

Anonymous poster hash: a5532...2a6

• Liker 2
Skrevet

Man blir ikke skrulling av å mene noe annet enn deg. Men synd du ikke var hans drømmedame, da...

Anonymous poster hash: a5532...2a6

Jo, man er skrulling når man kaller et helt lovlig medisinsk inngrep for mord.

Anonymous poster hash: 4159f...007

• Liker 7
Skrevet

Da er han vel ikke drømmemannen din, da. Og det her handler ikke om "egne meninger", det handler om å omtale de som velger abort som "barnemordere". Helt greit å være imot abort, forsåvidt, selv om jeg nok ikke helt vil forstå det å være imot abort i alle tilfeller noen gang, men man sier ikke ting som dette uansett.

Jeg er mann selv, altså, så jeg kommer aldri til å måtte ta noen abortavgjørelse og kunne derfor vært så dømmende jeg bare ville mot kvinner som velger abort, men det her var en forbanna infantil og ufølsom måte å omtale det på.

Anonymous poster hash: 57511...a8a
  • Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

Mitt syn på selvbestemt abort er en ganske viktig del av mitt verdisyn. Så for meg hadde det ikke vært aktuelt å være sammen med en som hadde helt motsatt syn. Og jeg antar at det gjelder alle de som forsvarer date'en til trådstarter sitt syn.

Hva man personlig velger å gjøre når en blir gravid i en vanskelig situasjon er en helt annen sak en lovbestemt abort, men jeg vil jo tro at to som uplanlagt skal bli foreldre kan oppleve så ulikt verdisyn som nokså ødeleggende for forholdet. Jeg vil derfor si at synet på både selvbestemt abort og hva en selv ville gjort i en gitt situasjon er vesentlig for et par som planlegger et liv sammen.

Gjest New_Girl
Skrevet

Mitt syn på selvbestemt abort er en ganske viktig del av mitt verdisyn. Så for meg hadde det ikke vært aktuelt å være sammen med en som hadde helt motsatt syn. Og jeg antar at det gjelder alle de som forsvarer date'en til trådstarter sitt syn.

Hva man personlig velger å gjøre når en blir gravid i en vanskelig situasjon er en helt annen sak en lovbestemt abort, men jeg vil jo tro at to som uplanlagt skal bli foreldre kan oppleve så ulikt verdisyn som nokså ødeleggende for forholdet. Jeg vil derfor si at synet på både selvbestemt abort og hva en selv ville gjort i en gitt situasjon er vesentlig for et par som planlegger et liv sammen.

Helt enig i dette.

Det at han er i mot abort er i seg selv en dealbreaker for meg, og særlig når han kaller det for "barnemord". Folk med så liten respekt for andres valg er ikke noe for meg.

• Liker 3
Skrevet

Helt enig i dette.

Det at han er i mot abort er i seg selv en dealbreaker for meg, og særlig når han kaller det for "barnemord". Folk med så liten respekt for andres valg er ikke noe for meg.

Vel, du viser temmelig lite respekt for hans synspunkter, så det er ironisk

nok noe du har gjort deg skyldig i selv.

Anonymous poster hash: a00b6...563

• Liker 4
Gjest New_Girl
Skrevet

Vel, du viser temmelig lite respekt for hans synspunkter, så det er ironisk

nok noe du har gjort deg skyldig i selv.

Anonymous poster hash: a00b6...563

Det er helt i orden for meg at noen er imot abort og jeg respekter det, selv om jeg ikke hadde ønsket å inngå et forhold med noen som tenkte sånn. Men at noen vil karakterisere meg for en barnemorder fordi jeg er for abort har jeg absolutt ingen respekt for, nei.

• Liker 1
Skrevet

For meg hadde det ikke vært av betydning om han var for eller imot abort.

Det er jo ikke noe "hverdagslig", så om en mann har en annen mening enn meg på akkurat det området så hadde det ikke gjort meg noe som helst. Så lenge han hadde respektert hva jeg mener om abort, hadde jeg respektert hans meninger.

Jeg hadde nok reagert på ordet "barnemorder" og sagt hva jeg mente om akkurat det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...