Gå til innhold

Lyst på barn nr 3!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har to barn med samboeren min, de er 4 og 2. Jeg begynner å få lyst til å prøve på nr 3 snart, men samtidig er jeg så usikker på om det er lurt eller om vi burde vente en stund til. Så det jeg lurer på er om noen vil hjelpe meg å reflektere litt over situasjonen. Jeg kan skrive litt om oss:

Jeg er student, blir ferdig i desember, men kan ta ekstra fag for å få rett på foreldrepenger fra lånekassa, og det skader jo ikke med ekstra studiepoeng. Jeg har ikke jobb. Samboeren min jobber 100 %. Vi har hus og bil, og økonomisk skal vi klare oss, men allikevel føler jeg at det er uansvarlig å få enda et barn når jeg ikke har jobb. Jeg har søkt på jobber en stund, men her vi bor går det månedsvis mellom hver relevante jobb som er ledig. Så jeg tenker at om jeg skal søke på jobber et år, så gjerne jobbe et år eller to før jeg kan bli gravid, så kan det bli veldig stor aldersforskjell på barna.

Noen som har noen tanker om dette? Innspill settes pris på :)

Anonymous poster hash: c3323...e50

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

I deres situasjon ville jeg ventet til desember, fått meg jobb (selv om denne er urelevant) og så tenkt på neste barn. Sånt som det er nå så er dere vel avhengig av mannens inntekt. Det er bedre hvis dere har en sikkerhet i form av to jobber.

Skrevet

Enig med Wei Wei. Med tre barn kommer det til å gå en del penger, jo mer jo større de blir. Jeg ville rådet deg til å tjene opp full foreldrepermisjon og ha en jobb å gå tilbake til hvis du skal ha en til. At det blir litt større aldersforskjell er vel ikke så farlig, egentlig?

Anonymous poster hash: 9e2d1...e7f
Skrevet

Nå er jeg helt ærlig. For meg blir det veldig rart at noen velger å ta ekstra fag for å få litt ekstra penger for å kunne få en baby.Er det ikke da bedre å vente til man har fått jobb og jobbet litt først? Og aldersforskjell gjør vel ingenting :)

Skrevet

JEg hadde valgt å få barn nå. Så lenge dere har det greit økonomisk så spiller da om du har jobb eller ikke ingen rolle. Det viktiste er at dere fullfører familien når det passer for familien, ikke andre ting, så lenge ting går rundt uansett.

• Liker 2
Skrevet

Enig med både dere tre første, og Silfen. Takk for innspill alle sammen :) jeg tar i tilfelle ikke bare fag for å få penger, det vil jo hjelpe meg i jobbsøking også. Og vi er ikke avhengig av mannens inntekt, jeg vil jo ha 3000 i barnetrygd, 7000 fra lånekassa, og engangsstønad fordelt på 12 mndr blir vel ca 2500 ekstra i mnd. Når barnet har fylt 1 år vil vi få kontantstøtte til barnet begynner i barnehage, 6000 ekstra i mnd. Mannen sparer 8000 i mnd pr nå.

Skrevet

Selv om mannen har full jobb og dere har det greit økonomisk så vet man jo aldri hva som kan skje. Om din mann blir langtidssykemeldt og må over på aap får dere kun 66% av hans nåværende inntekt. Klarer dere dere like bra da?

Om du skaffer deg en jobb nå (kveld/helg) eller full jobb i desember så er dere mer sikret økonomisk.

Da blir det jo litt større alders forskjell mellom barna, men ikke så veldig..

Skrevet

Ts her igjen, bra argument Leanne, det hadde jeg ikke tenkt på. Og det er jo nettop derfor jeg startet denne tråden, for å tenke på det jeg ikke har tenkt på ;)

Skrevet

Det er jo litt krisemaksimering, men utrolig kjedelig om man skulle havnet i en sånn situasjon..

Skrevet

Jorden er overbefolket! folk bør virkelig ikke få mer enn 2 barn!

Anonymous poster hash: 33fd5...53b
Skrevet

Jorden er overbefolket! folk bør virkelig ikke få mer enn 2 barn!

Anonymous poster hash: 33fd5...53b

Du burde ihvertfall ikke reprodusere!

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg har to barn med samboeren min, de er 4 og 2. Jeg begynner å få lyst til å prøve på nr 3 snart, men samtidig er jeg så usikker på om det er lurt eller om vi burde vente en stund til. Så det jeg lurer på er om noen vil hjelpe meg å reflektere litt over situasjonen. Jeg kan skrive litt om oss:

Jeg er student, blir ferdig i desember, men kan ta ekstra fag for å få rett på foreldrepenger fra lånekassa, og det skader jo ikke med ekstra studiepoeng. Jeg har ikke jobb. Samboeren min jobber 100 %. Vi har hus og bil, og økonomisk skal vi klare oss, men allikevel føler jeg at det er uansvarlig å få enda et barn når jeg ikke har jobb. Jeg har søkt på jobber en stund, men her vi bor går det månedsvis mellom hver relevante jobb som er ledig. Så jeg tenker at om jeg skal søke på jobber et år, så gjerne jobbe et år eller to før jeg kan bli gravid, så kan det bli veldig stor aldersforskjell på barna.

Noen som har noen tanker om dette? Innspill settes pris på :)Anonymous poster hash: c3323...e50

jeg ville valgt å få barn nå. Eksen ville vente med nummer tre. Og vi ventet til nummer to barnet var 4 år før vi prøvde å få nummer tre. Vi prøvde i ihvertfall rundt 6 år uten at jeg ble gravid, og så tok forholdet slutt. Så etter min erfaring : prøv nå hvis dere ønsker ett barn til. En vet aldri. Et barn er ikke garantert i livet. Men en må jo også tenke på om en har økonomi til å ha ett barn til nå osv.

Skrevet

Her har vi tre, men sistemann hadde en tvilling. Her var det mannen som ville ha nr 3. Nå er mine 16, 15 og 12.

Anonymous poster hash: ab4a0...5a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...