Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva er det med Zara i Oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest heihade
Skrevet

Ja, du burde reklamere, som alle andre sier.

Og du burde jobbe med holdningen din. Sikter til måten du omtaler de ansatte på. Mulig de ikke yter god kundeservice, men hvis den personen du er ute i offentligheten gjenspeiler måten du snakker om andre på her inne blir jeg ikke overrasket om noen er uhyggelige mot deg.

• Liker 9
Skrevet

Ja, du burde reklamere, som alle andre sier.

Og du burde jobbe med holdningen din. Sikter til måten du omtaler de ansatte på. Mulig de ikke yter god kundeservice, men hvis den personen du er ute i offentligheten gjenspeiler måten du snakker om andre på her inne blir jeg ikke overrasket om noen er uhyggelige mot deg.

Hehe..Så nå at jeg burde holdt igjen litt på ordbruken; innlegget ble skrevet i stor frustrasjon. Og nei, selvfølgelig var jeg ikke så uhøflig i butikken! Jeg kan forøvrig si noe av det samme om de ansatte i butikken. Det er tydeligvis greit at de er gretne og lite hjelpsomme på jobb, men jeg kan ikke inbille meg at de er sånn utenom jobb.

Anonymous poster hash: 26967...75b

• Liker 1
Skrevet

En liten revne i fôret, og så styrer du frem og tilbake for å heve kjøpet??

Hva med å ta nål og tråd og sy det sammen. Gjort på noen få minutter og mye mindre styr enn alt som foresås her.

Er folk virkelig så hjelpesløse at de må gå til butikken for å få fikset slike småting?

Anonymous poster hash: 93188...b89

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår nå at jeg burde stått på kravene, men jeg ble helt ærlig litt paff av hele situasjonen. Syns ikke det burde være nødvendig at kunden skal måtte lese seg opp på forbrukerkjøpsloven for å kunne handle trygt. Kåpen kan brukes sånn den er, siden sømmen som har revnet er i foret, men syns likevel det er kjedelig. Endte opp med å bare gå derfra med halen mellom bena. Jeg er så utrolig lei av dårlig service i norske butikker. Hvor kan jeg gå å bli møtt med et smil og ikke bare masse stressa deltidsansatte som ikke kan jobben sin skikkelig?

-TS

Hos meg ville du fått kjempegod Service!

Men nå jobber jo ikke jeg på Zara da :laugh:

HATER folk i serviceyrket som ikke kan smile.

Jeg elsker å gjøre kundene fornøyde og har helt ærlig en såååå mye bedre dag på jobb om jeg smiler og er hyggelig mot alle kunder, til og med de som er frekke.

Smiiiil og vær glad! :danse:

Anonymous poster hash: 1ef9b...8b5

• Liker 1
Skrevet

De på Zara har ofte ekstremt mye å gjøre. Virker som om de løper rundt hele tiden og prøver å få mest mulig gjort i en fei. Zara har utrolig mye fint, men samtidig så er butikken (ved Eger) nesten alltid fult og du risikerer ofte å kjøpe noe som 100 andre har prøvd på før deg.

Kjedelig at du ikke fikk byttet den, men prøv som en over her sa: nål og tråd. Prøver å holde meg laaangt unna Zara for tiden selv.

Gjest heihade
Skrevet (endret)

Hehe..Så nå at jeg burde holdt igjen litt på ordbruken; innlegget ble skrevet i stor frustrasjon. Og nei, selvfølgelig var jeg ikke så uhøflig i butikken! Jeg kan forøvrig si noe av det samme om de ansatte i butikken. Det er tydeligvis greit at de er gretne og lite hjelpsomme på jobb, men jeg kan ikke inbille meg at de er sånn utenom jobb.

Da er jeg enig med deg i at det er dårlig kundeservice.

Uheldigvis er problemet med slike butikker at det ofte er usikkerhet blant de ansatte om hva de har lov og ikke lov til, eller skal og ikke skal gjøre i slike situasjoner. Håper du får tilbake pengene dine. Produktet er helt klart ikke godt nok. :)

Endret av heihade
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde brukt en kjole en gang, og så hadde diamanten falt ut. Jeg så også at flere av de andre dimantene holdt på å ryke. Jeg fikk byttet uten problemer på Zara i Karl Johan. Det at jakken har revnet i sømmen er reklamasjon. Gå dit en gang til og si at du kun har brukt den i et par dager. Kanskje tar de den inn og reparerer den for deg ellers får du en ny.

Jeg hadde samme problemet med en dyr kåpe som revnet etter to år, men dette var ikke Zara da. Men de sa ihvertfall at det var reklamasjon og så reparerte de den for meg.

Anonymous poster hash: 9ea76...24b

Gjest BabyBlue
Skrevet

Er ofte sykt mye flekker av brunkrem/foundation på zara sine klær...

Anonymous poster hash: 4f21a...1f3

Det er jo kundene sin feil. Det er ikke så vanskelig å holde sminken av klærne man prøver på bare man anstrenger seg litt.

Skrevet

Tilbud om å reklamere? Det er du som må gjøre det klart at du reklamerer når du går tilbake med mangelfull vare. Man må gjøre det klart at man klager, ikke at man bare beklager seg.

Anonymous poster hash: 9c1cc...51f

Ikke hvor jeg jobber. Kommer kunden tilbake med en vare og kvitto, så er det enten bytte i en annen vare eller reklamasjon + tilgodelapp. Dét er kundeservice. Zara? Nei, overlegene hele gjengen.

Anonymous poster hash: 63327...2f1

• Liker 1
Skrevet

Ikke hvor jeg jobber. Kommer kunden tilbake med en vare og kvitto, så er det enten bytte i en annen vare eller reklamasjon + tilgodelapp. Dét er kundeservice. Zara? Nei, overlegene hele gjengen.

Har man god service gir man ikke tilgodelapp for reklamasjonsvarer...

• Liker 3
Skrevet

Har man god service gir man ikke tilgodelapp for reklamasjonsvarer...

Som regel om vi ikke har varen inne, setter vi opp en bestilling og kunden får en tilgodelapp for beløpet. Vi tilbyr ikke penger tilbake. (Meg du siterte)

Skrevet

Zara på Karl Johan gir den verste kundeservicen jeg har vært borti. Har ikke handlet der på en god stund, etter at jeg ble behandlet som dritt.

• Liker 2
Skrevet

Som regel om vi ikke har varen inne, setter vi opp en bestilling og kunden får en tilgodelapp for beløpet. Vi tilbyr ikke penger tilbake. (Meg du siterte)

Trodde man kunne kreve beløpet tilbake hvis butikken ikke har flere plagg eller kan reparere feilen? Uansett dårlig å gi tilgodelapp.

• Liker 1
Skrevet

Der jeg jobber gir vi penger tilbake når det tydelig er en vare med feil (feil i produksjonen). Når det er noe galt med varen er ikke det kunden sin skyld. Da må vi ta det opp med leverandøren evnt og få det kreditert derifra. Kunden skal ikke straffes for det.

Jeg syntes du opplevde dårlig service, men det var ikke noen overraskelse, jeg har opplevd det selv på Zara (Karl Johan). Er flere år siden jeg handlet der sist. H&M er billigere og har bedre service i sånne tilfeller.

Når det er sagt er det mange som er ganske hjelpesløse. Hadde en kunde engang som kom tilbake med en ytterjakke til et barn hvor det var raknet litt i sømmen, ca 1 cm. Hun ville ha ny. Da sa jeg at vet du hva, den kan jeg sy for deg. Jeg ba henne komme tilbake dagen etter og satt hjemme og sydde det bittelille greiene på 2 min.

Anonymous poster hash: 23adc...9c4
  • Liker 5
Skrevet

Dette er dårlig service dersom kunden har kvittering, og sier i fra innen rimelig tid. Dersom dere ikke kan tilby en tilsvarende vare eller kan reparere varen til kunden, har kunden rett på pengene tilbake. Jeg hadde kontaktet forbrukerrådet dersom jeg hadde blitt møtt med den holdningen i forbindelse med en reklamasjon.

Anonymous poster hash: 02199...ded

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Trodde man kunne kreve beløpet tilbake hvis butikken ikke har flere plagg eller kan reparere feilen? Uansett dårlig å gi tilgodelapp.

Husk at alle bedrifter/butikker har forskjellige regler når det kommer til reklamasjon, bytting osv. Kundene vi har, som regel er faste og tar til gode med en tilgodelapp som de kan bruke i alle butikker i hele Norge.

Skrevet

Dette er dårlig service dersom kunden har kvittering, og sier i fra innen rimelig tid. Dersom dere ikke kan tilby en tilsvarende vare eller kan reparere varen til kunden, har kunden rett på pengene tilbake. Jeg hadde kontaktet forbrukerrådet dersom jeg hadde blitt møtt med den holdningen i forbindelse med en reklamasjon.

Da kan du tydeligvis ikke gå nok i butikker, for det er det jeg blir møtt av hver gang jeg har en reklamasjon. Uansett, så er jeg bare en deltidsansatt og butikken jeg jobber i bryter en del ting kan man trygt si uten å nevne noe mer.

Skrevet

Da kan du tydeligvis ikke gå nok i butikker, for det er det jeg blir møtt av hver gang jeg har en reklamasjon. Uansett, så er jeg bare en deltidsansatt og butikken jeg jobber i bryter en del ting kan man trygt si uten å nevne noe mer.

Jeg jobber i klesbutikk, så jeg vet hva jeg snakker om.

Skrevet

Husk at alle bedrifter/butikker har forskjellige regler når det kommer til reklamasjon, bytting osv. Kundene vi har, som regel er faste og tar til gode med en tilgodelapp som de kan bruke i alle butikker i hele Norge.

Dere står ikke over forbrukerkjøpsloven. Den må alle følge.

• Liker 1
Skrevet (endret)

-

feil tråd, sorry.

Endret av dillyduzit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...