Fråde Skrevet 23. februar 2014 #21 Skrevet 23. februar 2014 Ikke det at jeg bryr meg, jeg synes generelt anonym bruker funskjonen fungerer bra. Alternativet er jo å opprette en egen bruker for å poste om anonyme eller flaue ting, som er tungvindt. Så jeg er glad for at vi har denne funksjonen og jeg er enda gladere for at moderator rydder opp i trollete AB innlegg. 1
skreppamedleppa Skrevet 23. februar 2014 #22 Skrevet 23. februar 2014 For meg er det selvsagt, men tenker på hvis en eller annen fjortis poster om noe intimt og så presses for det etterpå i form av seksuelle tjenester eller noe sånt. Man vet jo aldri. Hørte om han der førskolelæreren som kidnappet og drepte en helt random jente i USA nå nylig. Folk er jo skruppeløse nå til dags. For meg er det også helt selvsagt at mod kan se hvem som er ab, noe annet ville jo vært veldig rart i grunn. Og selvsagt er jeg enig i at mod har et ansvar, en rolle som ikke skal misbrukes. Å sende ut rykter om at de de gjør er alvorlig og bør adresseres til de det gjelder. Vist er det mange skruppelløse mennesker men har vi noe belegg for at mod teamet her inne er det? Om jeg skriver som ab så har jeg visse forventninger, jeg forventer at det jeg skriver forblir mellom meg og eventuell mod, siden mod har taushetsplikt http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=531752 jeg forventer at det ikke blir brukt mot meg i andre tråder av mod, men jeg kan ikke uansett hva jeg mener forventer at det jeg skriver er helt hemmelig for mod teamet 2
Fråde Skrevet 23. februar 2014 #23 Skrevet 23. februar 2014 For meg er det også helt selvsagt at mod kan se hvem som er ab, noe annet ville jo vært veldig rart i grunn. Og selvsagt er jeg enig i at mod har et ansvar, en rolle som ikke skal misbrukes. Å sende ut rykter om at de de gjør er alvorlig og bør adresseres til de det gjelder. Vist er det mange skruppelløse mennesker men har vi noe belegg for at mod teamet her inne er det? Om jeg skriver som ab så har jeg visse forventninger, jeg forventer at det jeg skriver forblir mellom meg og eventuell mod, siden mod har taushetsplikt http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=531752 jeg forventer at det ikke blir brukt mot meg i andre tråder av mod, men jeg kan ikke uansett hva jeg mener forventer at det jeg skriver er helt hemmelig for mod teamet Det gjelder vel mest de som henger her daglig og som kjenner til hverandre i det virkelige liv. For meg som har knappe 350 innlegg har det lite å si fra eller til. Jeg leser uansett for det meste på forumet og er således en passiv bruker, bare tenkte å dele mine to tiøringer siden jeg føler med ts hvis hun føler seg urettferdig behandlet.
skreppamedleppa Skrevet 23. februar 2014 #24 Skrevet 23. februar 2014 Det gjelder vel mest de som henger her daglig og som kjenner til hverandre i det virkelige liv. For meg som har knappe 350 innlegg har det lite å si fra eller til. Jeg leser uansett for det meste på forumet og er således en passiv bruker, bare tenkte å dele mine to tiøringer siden jeg føler med ts hvis hun føler seg urettferdig behandlet. Joda hun føler seg urettferdig behandlet, jeg prøver bare å si at det er ikke alltid den følelsen stemmer. Ingen her inne er skjulte brukere, jeg haker av for denne funksjonen også når jeg logger meg inn, men jeg vet at om mod kommer inn i denne tråden nå f.eks så står det under her nå at 6 skjulte brukere leser tråden, men for mod så står brukernavnet vårt til oss som er skult her slik jeg har forstått det. Ingen er ab på kvinneguiden, og det er på tide med en "eye opener" om man tror at man er helt anonym her inne. Slik jeg forstår ts og andre her inne så er ikke denne infoen de har skrevet brukt mot de på noen måte.
Fråde Skrevet 23. februar 2014 #25 Skrevet 23. februar 2014 Joda hun føler seg urettferdig behandlet, jeg prøver bare å si at det er ikke alltid den følelsen stemmer. Ingen her inne er skjulte brukere, jeg haker av for denne funksjonen også når jeg logger meg inn, men jeg vet at om mod kommer inn i denne tråden nå f.eks så står det under her nå at 6 skjulte brukere leser tråden, men for mod så står brukernavnet vårt til oss som er skult her slik jeg har forstått det. Ingen er ab på kvinneguiden, og det er på tide med en "eye opener" om man tror at man er helt anonym her inne. Slik jeg forstår ts og andre her inne så er ikke denne infoen de har skrevet brukt mot de på noen måte. Men hva er det vil da. Moderator må ha anledning til å sjekke den enkelte bruker, tilfelle trolleposter. Det må du jo skjønne selv. Kom gjerne med et bedre forslag så skal jeg kjempe for det.
mandel92 Skrevet 23. februar 2014 #26 Skrevet 23. februar 2014 Er det virkelig så farlig at folk er inne på brukeren din da? Jeg er ofte innom andre brukere for å snoke, men hvis man uansett bare skriver under AB så kan jo ikke vi "vanlige" brukere se hva du har skrevet uansett. At moderatorene kan se hvem som skjuler seg bak AB burde man ikke bli overrasket over. Hvis man ikke kan stå for hva man skriver, burde man ikke skrive det i det hele tatt. 3
skreppamedleppa Skrevet 23. februar 2014 #27 Skrevet 23. februar 2014 Men hva er det vil da. Moderator må ha anledning til å sjekke den enkelte bruker, tilfelle trolleposter. Det må du jo skjønne selv. Kom gjerne med et bedre forslag så skal jeg kjempe for det. ÆÆ hæ.. Dette skjønte jeg ikke. Jeg mener så absolutt at mod skal ha muligheter til å sjekke ab funksjonen, er helt for det jeg! Synes ikke det er det spor rart og mener at de som synes det er rart har litt issues i og med at de ikke ser det tydelige opplagte med at mod sjekker ab når trolling skjer. Har ikke utrykt noe annet. Jeg synes opplegget fungerer veldig bra i dag, har aldri hørt om at noen brukere har fått informasjon de har skrevet brukt mot seg i andre tråder, ts skriver heller ikke at dette har skjedd, men klager på at noen har vært inne på profilen sin noe jeg ikke ser problemet med i seg selv, og at ryktespredning om at mod teamet på bakgrunn av det har snoket og vært nysgjerrig bare for nysgjerrighetens skyld blir for sløkket. Vi er i grunn ikke uenige her tror jeg, i alle fall ikke som jeg har fått med meg. Man bør stå for det man skriver inne, ab eller ikke og det å slenge ut beskyldninger om at mod misbruker stillingen sin støtt og stadig bare for nysgjerrighetens skyld er ganske grovt.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #28 Skrevet 23. februar 2014 Er det virkelig så farlig at folk er inne på brukeren din da? Jeg er ofte innom andre brukere for å snoke, men hvis man uansett bare skriver under AB så kan jo ikke vi "vanlige" brukere se hva du har skrevet uansett. At moderatorene kan se hvem som skjuler seg bak AB burde man ikke bli overrasket over. Hvis man ikke kan stå for hva man skriver, burde man ikke skrive det i det hele tatt. Ingen er overrasket over dette. Ingen synes det er rart at man ved regelbrudd får besøk på profilen av en admin eller mod. Ingen blir paranoide fordi noen har vært på ens profil. Ingen tror at man er komplett anonym ved å skrive her inne. Men når det virker som enkelte bruker moderatorprivilegiene sine til å sjekke hvem en AB er av ren sensasjonslyst eller nysgjerrighet, så er dette kritikkverdig. Da burde ihvertfall KG slutte å skryte av AB-funksjonen de tilbyr her inne. Og nei, jeg kommer ikke til å gi eksempler på hvem, hva og hvor noen har snoket. Anonymous poster hash: 32368...2a2 8
Gjest Blondie65 Skrevet 23. februar 2014 #29 Skrevet 23. februar 2014 Ingen er overrasket over dette. Ingen synes det er rart at man ved regelbrudd får besøk på profilen av en admin eller mod. Ingen blir paranoide fordi noen har vært på ens profil. Ingen tror at man er komplett anonym ved å skrive her inne. Men når det virker som enkelte bruker moderatorprivilegiene sine til å sjekke hvem en AB er av ren sensasjonslyst eller nysgjerrighet, så er dette kritikkverdig. Da burde ihvertfall KG slutte å skryte av AB-funksjonen de tilbyr her inne. Og nei, jeg kommer ikke til å gi eksempler på hvem, hva og hvor noen har snoket. Anonymous poster hash: 32368...2a2 De som kommer med slike påstander må dokumentere dette og ta det opp i de rette fora. Dvs ikke tråd opp og ned i mente der generelle beskyldninger rammer hele moderatorteamet uten at man kommer videre. Dette er selve definisjonen på "kos med misnøye" - man vil gjerne forbeholde seg retten til å klage men ikke f... om en skal klage i det rette fora slik at saken kan bli avklart / gjort noe med. Neida, det er da mye bedre å skjære samtlige moderatorer over samme kam slik at de som ikke er uærlige blir like mye mistenkeliggjort som resten. Hvordan dette bidrar til et bedre forum må de forklare som velger å løse kritikk på denne måten.
Mette Skrevet 23. februar 2014 #30 Skrevet 23. februar 2014 Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Noen innlegg er redigert for siteringer, av innlegg som er slettet.Å slenge ut påstander uten å kunne begrunne de, er ikke konstruktiv kritikk til teamet, det er spekulasjonen og angrep.Hvis dere ønsker klage på oss eller avgjørelser vi tar, er rommet ris og ros opprettet til dette formålet, eller dere kan sende meg en melding.Mette Forumansvarlig 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #31 Skrevet 24. februar 2014 Det er noen som snoker på min bruker også, og jeg har ikke skrevet et eneste innlegg under nick. 9 ganger er det snoket på bare noen få dager. Jeg tror det er noen modder som ikke følger forumreglene. Anonymous poster hash: 640a6...a52 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #32 Skrevet 24. februar 2014 Dersom dere ikke logger inn med skjult bruker, kan man se profilnavnet deres nederst på siden når dere er innom en tråd. Dette kan være en årsak til at dere har fått besøk på profilen deres. Anonymous poster hash: 4c3b8...650 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #33 Skrevet 24. februar 2014 Dersom dere ikke logger inn med skjult bruker, kan man se profilnavnet deres nederst på siden når dere er innom en tråd. Dette kan være en årsak til at dere har fått besøk på profilen deres. Anonymous poster hash: 4c3b8...650 Har logget inn som skjult bruker hele tiden. Anonymous poster hash: 640a6...a52 1
skreppamedleppa Skrevet 24. februar 2014 #34 Skrevet 24. februar 2014 Det er noen som snoker på min bruker også, og jeg har ikke skrevet et eneste innlegg under nick. 9 ganger er det snoket på bare noen få dager. Jeg tror det er noen modder som ikke følger forumreglene. Anonymous poster hash: 640a6...a52 Hvorfor tar du det ikke opp med den det gjelder og prøver på den måten å gjøre noe med det om det er hold i det, istedenfor å drive med rykte spredning og mistenkeliggjøring av alle mod teamet? 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #35 Skrevet 24. februar 2014 Hvorfor tar du det ikke opp med den det gjelder og prøver på den måten å gjøre noe med det om det er hold i det, istedenfor å drive med rykte spredning og mistenkeliggjøring av alle mod teamet? Og hvordan skal jeg vite nøyaktig hvem det er som gjør det?? Smart du.... Anonymous poster hash: 640a6...a52 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #36 Skrevet 24. februar 2014 Det er jo veldig merkelig at de bare sletter innlegg. Hva med å gi et svar til de som alltid er skjult og bare skriver med anonym bruker. Hvorfor er det moderatorer, og bare moderatorer inne på våre profiler? Anonymous poster hash: 5157b...e7b 2
skreppamedleppa Skrevet 24. februar 2014 #37 Skrevet 24. februar 2014 Og hvordan skal jeg vite nøyaktig hvem det er som gjør det?? Smart du.... Anonymous poster hash: 640a6...a52 Hee hee her tror jeg at jeg er smartere enn deg faktisk. Om noen er inne på profilen din ser du jo hvem det er, så det er ikke noe problem. Vel å merke om dette er reelt noe en kan tvile på om du anklager noen for å ha vært inne på profilen din for å snoket men du ikke klarer å se hvem det er. 1
skreppamedleppa Skrevet 24. februar 2014 #38 Skrevet 24. februar 2014 Det er jo veldig merkelig at de bare sletter innlegg. Hva med å gi et svar til de som alltid er skjult og bare skriver med anonym bruker. Hvorfor er det moderatorer, og bare moderatorer inne på våre profiler? Anonymous poster hash: 5157b...e7b Du får spørre de på ris og ros der slike spm hører hjemme. Om du spør etter en oppskrift på tomatsaus på seksualforumet får du neppe så konkrete og bra svar som på matforumet. Moderatorene har ingen plikt til å svare på slike spm og oppklare slike spm her på generell debatt.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #39 Skrevet 24. februar 2014 Og nå viser tallet plutselig 13. Så hva er det som foregår? Anonymous poster hash: 640a6...a52 1
skreppamedleppa Skrevet 24. februar 2014 #40 Skrevet 24. februar 2014 Det står at det har vært 9 profilvisninger, og det viser ingen besøkende. Når det gjelder din påståtte smarthet vet jeg og flere at du ikke finnes det minste smart. Men det er en annen diskusjon. Anonymous poster hash: 640a6...a52 Det var vel Skybert da smarten.
Anbefalte innlegg