AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Har en bruker som ikke har skrevet noen innlegg(uten AB) og alltid er "skjult", likevel har jeg profilvininger. Ser også at Mod har vært innom(etter jeg skrev et personlig innlegg). Anonymous poster hash: 0553d...fe5 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Er nok PST, de overvåker mistenkelig oppførsel over internettz. Anonymous poster hash: 12453...8c2 19
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Det var meg. Bare kom å ta meg! Anonymous poster hash: 28497...ea5 2
Galactica Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Brukeren din står på medlemslista, så det er fullt mulig å se den der. Moderatorteamet kan også se hvem det er som skriver under AB-brukeren, så hvis du har skrevet et innlegg som er i strid med reglene eller litt på kanten så kan det godt være at de er innom deg de også. 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Er det deg, Ribskog? Anonymous poster hash: d07f1...a8f 7
skreppamedleppa Skrevet 23. februar 2014 #6 Skrevet 23. februar 2014 Hvordan vet dere at dere er blitt snoket på med viten og vilje? At dere er blitt stalket og forfulgt.. Profilen er ikke hemmelig uansett hvor mye ab du prøver å gjøre ut av deg, på Internett er ingen anonyme og ønsker man virkelig ikke at moderatorene eller andre skal vite at det var deg som skreiv det så skriver du det ikke. 3
skreppamedleppa Skrevet 23. februar 2014 #7 Skrevet 23. februar 2014 (endret) Men jeg blir nesten litt overrasket her for tror dere virkelig at det er bare å trykke på ab og så er dere helt anonyme, ingen vet hvem dere er? Er det slik abere flest tenker, at dere kan fortelle statshemeligheter på Internet og her inne og det er anonymt?Og dette du sier nå blir litt sånn " jeg har hørt i fra en som har vet for han har hørt i fra en som vet og han fikk vite det av noen som ikke pleier å bruke lyge kryss at tanta di er født med baller, han sa det med 8 glass vin og 5 glass øl innanbords men dette er safe info altså"..Som sagt profilen deres og min og alle andre sin er ikke hemmelig, dere har en åpen bruker, er med på kg, har registrert dere og det er ingenting ulovlig eller uprofesjonell å gå inn på en bruker sin profil.. Endret 23. februar 2014 av Mette 5
skreppamedleppa Skrevet 23. februar 2014 #8 Skrevet 23. februar 2014 Overdriver jeg virkelig så mye nå?Ts mener tydeligvis at h'n skal være helt skjult her inne,og jeg er enig med Galactica"Brukeren din står på medlemslista, så det er fullt mulig å se den der. Moderatorteamet kan også se hvem det er som skriver under AB-brukeren, så hvis du har skrevet et innlegg som er i strid med reglene eller litt på kanten så kan det godt være at de er innom deg de også."Så lenge brukeren står på medlemslisten så kan en ikke forvente at man skal være helt skjult i systemet. Og det å basere noe på løse rykter på fylla er ikke akkurat proft det heller.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. februar 2014 #9 Skrevet 23. februar 2014 Påstandene om at moderatorer eller administratorer sjekker urettmessig hvem som er brukeren bak et bestemt AB innlegg er såpass alvorlige at dere bør jammen komme med noe mer enn at noen har hørt rykter om at det har skjedd med en annen også. Forøvrig: jeg bruker nettbrett og når jeg skal gå inn på siste innlegg i en bestemt tråd trykker jeg ofte feil og havner på profilen til den som har skrevet innlegget i stedet. Det er ikke ment som snoking på profil, det er uhell. Kan det tenkes at det er flere med samme problem? Hvis jeg som er pålogget synlig haker av for anonym når jeg skriver dette innlegget vil du likevel kunne se nederst i denne tråden at jeg er her og leser. Er dere klar over dette?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #10 Skrevet 23. februar 2014 Påstandene om at moderatorer eller administratorer sjekker urettmessig hvem som er brukeren bak et bestemt AB innlegg er såpass alvorlige at dere bør jammen komme med noe mer enn at noen har hørt rykter om at det har skjedd med en annen også. Forøvrig: jeg bruker nettbrett og når jeg skal gå inn på siste innlegg i en bestemt tråd trykker jeg ofte feil og havner på profilen til den som har skrevet innlegget i stedet. Det er ikke ment som snoking på profil, det er uhell. Kan det tenkes at det er flere med samme problem?Hvis jeg som er pålogget synlig haker av for anonym når jeg skriver dette innlegget vil du likevel kunne se nederst i denne tråden at jeg er her og leser. Er dere klar over dette? Joda, men TS påpekte jo at hun er skjult bruker. Da kan jo ingen andre enn moderatorene se at hun er her inne. Jeg skriver aldri noe som helst som strider mot forumsreglene, men jeg synes det er litt unødvendig at moderatorene skal sjekke profilen min etter jeg har skrevet et innlegg om et underlivsproblem, for eksempel. Det handler ikke om at det man skriver om er ulovlig. Jeg tror de fleste forstår at de ikke er helt anonyme, men anonymitetsfunksjonen er jo her for en grunn. Så lenge en anonym bruker ikke har brutt reglene, skal en jo ikke bli stalket av moderatorer. Da vil jo ingen skrive noe flaut eller personlig her lenger. Jeg skriver med anonym bruker da jeg ikke vil at tidligere innlegg skal ha noe å si for mine fremtidige innlegg. Jeg vil ikke at moderatorene skal huske at jeg skrev om underlivsproblemene mine når jeg skriver diskuterer en helt annen sak. Jeg synes at denne anonymitetsfunksjonen skal respekteres (gitt at en ikke strider mot forumsreglene). Anonymous poster hash: bc387...1bf 9
Gjest New_Girl Skrevet 23. februar 2014 #11 Skrevet 23. februar 2014 Påstandene om at moderatorer eller administratorer sjekker urettmessig hvem som er brukeren bak et bestemt AB innlegg er såpass alvorlige at dere bør jammen komme med noe mer enn at noen har hørt rykter om at det har skjedd med en annen også. Forøvrig: jeg bruker nettbrett og når jeg skal gå inn på siste innlegg i en bestemt tråd trykker jeg ofte feil og havner på profilen til den som har skrevet innlegget i stedet. Det er ikke ment som snoking på profil, det er uhell. Kan det tenkes at det er flere med samme problem? Hvis jeg som er pålogget synlig haker av for anonym når jeg skriver dette innlegget vil du likevel kunne se nederst i denne tråden at jeg er her og leser. Er dere klar over dette? Alle profilene jeg har vært inne på er et resultat av at jeg har trykka feil. Så tror nok at det er ganske vanlig. Ellers så syns jeg enkelte her er i overkant paranoid. Hvis det du skriver er såpass hemmelig så syns jeg du heller skal la være å skrive det, også som anonym. Ganske naivt i dag å tro at man kan være helt anonym på Internett. 4
skreppamedleppa Skrevet 23. februar 2014 #12 Skrevet 23. februar 2014 (endret) Jo værsågod og takk skal du ha for at du nok en gang beviser mitt poeng "gidder ikke bruke tid på deg" argument.. Så mye var det verdt sant, hee hee Men tid bruker du, siterer meg gjør du, leser mine innlegg gjør du og jaggu santen så tror jeg ikke jeg overdriver så mye når jeg ser hvor lite praksis det står bak utsagnet ditt om at det er alt du har å si om den saken. Du har jo tydeligvis mye på hjerte. Ellers er jeg helt enig med Blondie65 det er veldig lett å komme inn på en profil ved å trykke feil.Det er også ganske grove rykter som blir sprett om at moderatorer forfølger brukere, sjekker hver og en av anonyme brukere osv, det er i alle fall så pass grove rykter at å tro på disse ryktene og videre formidle hva man har hørt på en fyllekveld blir litt sløkket. Noen er i overkant paranoide. Anonyme brukere er egentlig ikke mer anonyme enn hva resten av oss her inne er og man kan vel ikke forvente noe mer tenker jeg, men om man virkelig tror at mod teamet sjekker hver ab kode, grafser i privat info bare for nysgjerrighetens skyld så mener jeg at man er vel paranoid. Endret 23. februar 2014 av Mette
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #13 Skrevet 23. februar 2014 Jeg synes forumet burde advare brukere om at anonym bruker funksjonen ikke er så anonym allikevel og kan ses av moderatorene, og at dere ikke har noen oversikt for hva moderatorene foretar seg med informasjonen dere poster... Hvem vet hva slags person som sitter på den andre enden og leser dine mest intime og personlige hemmeligheter... De er jo tross alt mennesker som oss andre og sikkert flittige brukere av forumet, de også. Anonymous poster hash: c3089...e3e 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #14 Skrevet 23. februar 2014 Jeg synes forumet burde advare brukere om at anonym bruker funksjonen ikke er så anonym allikevel og kan ses av moderatorene, og at dere ikke har noen oversikt for hva moderatorene foretar seg med informasjonen dere poster... Hvem vet hva slags person som sitter på den andre enden og leser dine mest intime og personlige hemmeligheter... De er jo tross alt mennesker som oss andre og sikkert flittige brukere av forumet, de også. Anonymous poster hash: c3089...e3e Helt enig i dette. Anonymous poster hash: bc387...1bf 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #15 Skrevet 23. februar 2014 Alle profilene jeg har vært inne på er et resultat av at jeg har trykka feil. Så tror nok at det er ganske vanlig. Ellers så syns jeg enkelte her er i overkant paranoid. Hvis det du skriver er såpass hemmelig så syns jeg du heller skal la være å skrive det, også som anonym. Ganske naivt i dag å tro at man kan være helt anonym på Internett. Du kan være totalt anonym for forumet hvis du bruker et VPN og skifter web-browser. Anonymous poster hash: c3089...e3e
skreppamedleppa Skrevet 23. februar 2014 #16 Skrevet 23. februar 2014 Jeg synes forumet burde advare brukere om at anonym bruker funksjonen ikke er så anonym allikevel og kan ses av moderatorene, og at dere ikke har noen oversikt for hva moderatorene foretar seg med informasjonen dere poster... Hvem vet hva slags person som sitter på den andre enden og leser dine mest intime og personlige hemmeligheter... De er jo tross alt mennesker som oss andre og sikkert flittige brukere av forumet, de også. Anonymous poster hash: c3089...e3e Mod har informert om dette mange ganger, men da på "ris og ros" og "tekniske tilbakemeldinger", men ikke på generel debatt der slike meldinger til brukere ikke er en plass å gi slik info. Stadig vekk har de lagt ut info om at de kan se hvilket brukernavn som står bak anonyme innlegg. Hvordan ellers skal de kunne gi advarsler, sperre folk ute osv om de ikke kan se denne infoen? 3
Gjest Blondie65 Skrevet 23. februar 2014 #17 Skrevet 23. februar 2014 Joda, men TS påpekte jo at hun er skjult bruker. Da kan jo ingen andre enn moderatorene se at hun er her inne. Jeg skriver aldri noe som helst som strider mot forumsreglene, men jeg synes det er litt unødvendig at moderatorene skal sjekke profilen min etter jeg har skrevet et innlegg om et underlivsproblem, for eksempel. Det handler ikke om at det man skriver om er ulovlig. Jeg tror de fleste forstår at de ikke er helt anonyme, men anonymitetsfunksjonen er jo her for en grunn. Så lenge en anonym bruker ikke har brutt reglene, skal en jo ikke bli stalket av moderatorer. Da vil jo ingen skrive noe flaut eller personlig her lenger. Jeg skriver med anonym bruker da jeg ikke vil at tidligere innlegg skal ha noe å si for mine fremtidige innlegg. Jeg vil ikke at moderatorene skal huske at jeg skrev om underlivsproblemene mine når jeg skriver diskuterer en helt annen sak. Jeg synes at denne anonymitetsfunksjonen skal respekteres (gitt at en ikke strider mot forumsreglene). Anonymous poster hash: bc387...1bf Det har tidligere vært sagt at profilsjekk skal være begrunnet. Hvis det er hold i påstanden om at mod og adm sjekker profiler ubegrunnet så må det bli oppvask. Bryter man regler er det en ting, men ren nysgjerrighet er ikke god nok grunn for profilsjekk. Påstandene her er såpass alvorlige at konsekvensen for mitt vedkommende vil bli avlogging fra KG for ne lang periode dersom det er hold i dem. Derfor er det veldig snålt at dette er et tema midt inne i flere tråder og ikke et spørsmål direkte rettet til den mod man mener har gått over streken med kopi til adm. Til opplysning har jeg rapportert disse påstandene fordi jeg mener de er for alvorlige til å diskuteres i "kos med misnøye" stil.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. februar 2014 #18 Skrevet 23. februar 2014 Jeg synes forumet burde advare brukere om at anonym bruker funksjonen ikke er så anonym allikevel og kan ses av moderatorene, og at dere ikke har noen oversikt for hva moderatorene foretar seg med informasjonen dere poster... Hvem vet hva slags person som sitter på den andre enden og leser dine mest intime og personlige hemmeligheter... De er jo tross alt mennesker som oss andre og sikkert flittige brukere av forumet, de også. Anonymous poster hash: c3089...e3e Det har ingen hensikt å kreve at folk registrerer seg for å poste dersom en ikke kan gi advarsel og utestenging for den brukeren som står bak den aktuelle AB posten. Men mod/adm skal ha skjellig grunn, ikke dødelig nysgjerrighet på hvem som har skrevet ha for å gå til en slik sjekk. Det er ikke slik at det ligger åpent for alle mod - de må gå til en bestemt plass for å sjekke. Det er faktisk alminnelig kjent her og ligger ganske implisitt i regelverket du godtar når du registrerer deg her.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #19 Skrevet 23. februar 2014 Men mod/adm skal ha skjellig grunn, ikke dødelig nysgjerrighet på hvem som har skrevet ha for å gå til en slik sjekk. Det er ikke slik at det ligger åpent for alle mod - de må gå til en bestemt plass for å sjekke. Det er jo enda godt at det ikke er plaintext for dere i trådene hvert fall. Jeg stoler på moderatorene og har aldri hatt en ubehagelig opplevelse her på KG. Har selv om postet om alt fra hemorroider til analsex, utroskap og alskens snusk. Anonymous poster hash: c3089...e3e 3
Gjest Blondie65 Skrevet 23. februar 2014 #20 Skrevet 23. februar 2014 Det er jo enda godt at det ikke er plaintext for dere i trådene hvert fall. Jeg stoler på moderatorene og har aldri hatt en ubehagelig opplevelse her på KG. Har selv om postet om alt fra hemorroider til analsex, utroskap og alskens snusk. Anonymous poster hash: c3089...e3e Jeg er ikke mod altså.
Anbefalte innlegg