AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Her om dagen oppdaget jeg at treningssenteret mitt har såkalt Infrarød Sauna (Badstu) - så kom jeg over denne artikkelen nå: "Brenn frett med Infrarød Sauna" http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=1019 Hva tror dere? Anonymous poster hash: fd4d0...d37
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Bare tull. Anonymous poster hash: c27b0...5ea
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Bare tull. Anonymous poster hash: c27b0...5ea Men hvorfor mener du det? TS Anonymous poster hash: fd4d0...d37
Corvo Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 (endret) Hvordan skal dette funke da? Du varmer opp fettet, men skal det liksom komme ut av porene dine? Alle andre celler påvirkes av varmen også, så du blir stekt lenge før du blir tynn uansett om denne magien fungerer. Endret 21. februar 2014 av Corvo
Gjest avocadoen Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Om du sitter i badstu veldig lenge, vil du svette ut mye vannvekt (ikke fett altså) men det er ikke veldig bra for kroppen å miste mye i vannvekt. Så det er bare tull at du mister fett. Du får ikke akkurat høyere forbrenning av å sitte i en badstu.
Pringle Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 At det er en god idé hvis du er bacon, men ikke hvis du er et levende menneske.
Corvo Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 "Astronautene har lenge brukt IR varme når de er ute i verdensrommet, for å få fart på blodomløpet og som en passiv form for "fysisk trening"." Jeg gadd faktisk å lese artikkelen, og som sitert over er det slik det "fungere". "I en tradisjonell badstue går varmen kun 1,5 cm inn i kroppen, mens en IR går den opptil 4,5 cm innover." Dette er jo ren løgn. Hvis du oppholder deg lenge nok i et rom vil varmen til slutt nå helt inn til kjernen din. Se på folk som går seg vill i snøen. det er ikke sli kat 1.5 cm blir fryst ned, mens resten av kroppen holder samme temperatur. De sier heller ingenting annet om hvordan dette fungerer enn den ene lille setningen om fart på blodomløpet og passiv trening, så det høres jo ut som at dette er en veldig vitenskaplig treningsform med MASSE forskning og gode resultater. Tiltross for dette er de ikke redd for å reklamere med • Slankende effekt • Lindrer smerte og stivhet (skjelett- og muskelplager) • Øker blodsirkulasjonen (hjerte- og karsykdommer) • Huden blir glattere og finere (åpner porene og fjerner urenheter) • Oppstrammende (positiv på cellulitter) • Styrker immunforsvaret generelt OG Fordeler med IR sauna • reduserer fett og cellulitt • øker blodsirkulasjonen • reduser stress og tretthet • styrker immunforsvaret • gjenoppbygger celler • forebygger muskelkrampe og strekk • forebygger, leddsmerter • forbedrer hjertefunksjon • forbedrer åndedrett og bihule funksjoner • forbedrer enzym aktivitet • forbedrer ernæring og hjerne kjemikaler • forbedrer det autonome nervesystem. Hvis dette var så sinnsykt bra, hvor er forskningsresultatene? Eller en form for forklaring på hvordan forhøyet kroppstemperatur kan på "Bare 30 min. i denne badstuen ved den beskjedne temperaturen 40-50 grader sies å kunne forbrenne opp til 800 kcal."
Kreps1 Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 (endret) Hadde slankepiller og fjas som dette fungert, hadde alle i den vestlige verden vært slanke. Det er vi ikke. Det finnes ikke snarveier, deal with it. Endret 21. februar 2014 av Kreps1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå