Gå til innhold

Hva kan gjøres? Haster!

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine
Skrevet

Har dumpet i en akutt situasjon her og håper noen kan hjelpe.

Har en slektning i Oslo som eier to katter. Vedkommende er blitt akutt syk, og det er ikke sikkert personen overlever. Har snakket med Dyrebeskyttelsen i Oslo, men de kan ikke hjelpe før mandag. Vi må da også levere kattene selv, noe som også er vanskelig.

Noen som vet om andre typer "dyrebeskyttelse" som kan hente og overta katter før helgen??! Evt andre løsninger som vi ikke har tenkt på?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sitronen
Skrevet

Et midlertidig opphold på dyrepensjonat kunne kanskje være en løsning?

Det koster jo noen kroner, men ville i alle fall være et kortsiktig alternativ.

• Liker 2
Gjest Trolletrine
Skrevet

Normalt sett hadde pensjonat vært en løsning, men ikke i denne situasjonen. Jeg befinner meg ikke selv i Oslo, og de i familien som er der, er selvfølgelig superallergisk for katter:-/

Katteeier har ingen venner o.l i Oslo, - vedkommende har kun oss som bor langt unna i en annen by.

Vurderer å ringe Politiet - tar ikke de imot "herreløse" dyr og omplasserer de til veterinærskolen?

Gjest Sitronen
Skrevet

Jeg vet ikke om politiet kan hjelpe, men du får sikkert svar hvis du ringer.

Et annet alternativ kan være å ringe til noen naboer, forklare situasjonen, og høre om de kan se etter kattene inntil dyrebeskyttelsen kan hjelpe.

• Liker 1
Skrevet

Betal en nabo for å se etter kattene en gang om dagen, skifte vann, gi ny mat og rengjøre dokasse.

Anonymous poster hash: 0e319...ce0

Skrevet

Kan du høre med frivillighetssentralen? Kanskje noen frivillige kunne tenke seg å ha en katt til låns noen dager, eller komme innom med mat og kos.

Anonymous poster hash: 865f2...dc0
  • Liker 3
Skrevet

Og hvorfor ikke pensjonat? Jeg synes det er litt rart å forvente at noen bare skal ile til og ta vare på kattene gratis. Dyrebeskyttelsen har mer enn nok med å ta vare på halvt ihjelfrosne katter som blir funnet ute. Betal for pensjonat eller privat pass, snakk med naboer, eller kattegrupper på Facebook. Jeg ville også betalt Dyrebeskyttelsen for tjenesten de gjør ved å overta kattene såpass raskt.

Anonymous poster hash: 0e319...ce0

• Liker 4
Skrevet

Tror du virkelig at politiet har kapasitet til å leke taxi for to katter? De uttalte senest i går at problemet med romfolk som ødelegger båter for millioner av kroner ikke er alvorlig nok til at de kan prioritere det. Politiets hovedoppgave er kriminalitet. Ta kontakt med et pensjonat. Det er godt mulig de kan hente kattene mot et tillegg i prisen.

Anonymous poster hash: f45b7...bcb
  • Liker 4
Gjest Trolletrine
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.

Har nettopp fått høre at katteeier uansett ikke kan greie å ta seg av kattene om h*n overlever.

Vi skal snakke med vaktmesteren der vedkommende bor, og høre om han mot betaling, kan passe kattene og kjøre de opp til Dyrebeskyttelsen på mandag.

Gjest Trolletrine
Skrevet

Nei, jeg VET at politiet ikke kan leke dyretaxi, og KLART vi kan betale Dyrebeskyttelsen. Men vet dere, denne gangen ORKER jeg ikke surmagede svar. Jeg skrev inn her inne fordi jeg følte det som svært viktig å bevare livet til to katter, og fordi det er vanskelig å skulle ordne alt over tlf over 50 mil borte. Skyt meg for det, men spar deres sure kommentarer.

Gjest Sitronen
Skrevet

Har nettopp fått høre at katteeier uansett ikke kan greie å ta seg av kattene om h*n overlever.

Vi skal snakke med vaktmesteren der vedkommende bor, og høre om han mot betaling, kan passe kattene og kjøre de opp til Dyrebeskyttelsen på mandag.

Dette er en veldig lei situasjon, og jeg håper vaktmesteren kan hjelpe dere, enten ved å passe kattene selv, eller sette dere i forbindelse med noen andre som kan gjøre det.

Jeg ønsker dere lykke til!

Det er vanskelig å være langt unna når slike ting skjer. :klem:

Skrevet

Kjenner du kattene? I så fall ville det sikkert vært til stor hjelp om du skriver en beskrivelse av kattene. Bakgrunnshistorie, alder, hva de liker, særheter de har, om de "prater" og er kosete f.eks. Om dyrebeskyttelsen har en nettside hvor de legger ut profiler av katter som trenger nytt hjem vil en liten presentasjon av din slektnings katter gjøre at de blir mye lettere å gi bort.

Anonymous poster hash: 865f2...dc0

Gjest Trolletrine
Skrevet

Dette er en veldig lei situasjon, og jeg håper vaktmesteren kan hjelpe dere, enten ved å passe kattene selv, eller sette dere i forbindelse med noen andre som kan gjøre det.

Jeg ønsker dere lykke til!

Det er vanskelig å være langt unna når slike ting skjer. :klem:

Hehe...skal ikke mer til enn en virtuell klem før jeg stortuter, men den gjorde godt ;-) tusen takk!

Gjest Trolletrine
Skrevet

Kjenner du kattene? I så fall ville det sikkert vært til stor hjelp om du skriver en beskrivelse av kattene. Bakgrunnshistorie, alder, hva de liker, særheter de har, om de "prater" og er kosete f.eks. Om dyrebeskyttelsen har en nettside hvor de legger ut profiler av katter som trenger nytt hjem vil en liten presentasjon av din slektnings katter gjøre at de blir mye lettere å gi bort. Anonymous poster hash: 865f2...dc0

Nei, vi kjenner ikke kattene. Men vet litt om de likevel. Takk for godt tips;-)

Skrevet

Hva med Finn sine nye Små jobber? Sett opp en annonse for kattepass for helgen og levering til Dyrebeskyttelsen Mandag også blir dere enige om en pris. Sikkert noen der ute som er villig til å passe en katt for en helg mot litt penger.

http://www.finn.no/smajobber/

Anonymous poster hash: cd1ef...5cb
Skrevet

Eller legge det ut på facebook og dele det på kattesidene som "katteelskere". Det kan sikkert være noen der! Jeg har 3 katter, en hund og 2 kaniner, så jeg kan dessverre ikke ha flere inn i hus! Eller så skulle jeg ha tatt dem til meg.

Men kan også dele det på alle slags dyrebeskyttelser på facebook. Det er sikkert noen der som kan hente dem hvis du deler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...