Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kort fortalt:

vi har en liten butikk/bedrift sammen. (dagligvarer)

vi begge jobber 65-70t i uken. (åpent 7 dager i uken)

jeg er gravid i 7uker. hans mor har kreft og må opereres om et par uker og han vil reise hjem noen dager og være der for henne. og la meg være her med butikken. hun har dattera og svigersønnen og barnebarn som kan se til henne og bli med henne, jeg sa til samboer at han kan ikke bare dra fra butikken og meg slik for å være der når det er ingenting han kan gjøre. jo, han vil støtte henne. Min mor har også operert noen år siden, og jeg var ikke der hele tiden heller, hun var i sykehuset 1uke og jeg besøkte henne 3-4ganger. da hadde vi ikke butikken, jeg var student. dermed sa jeg til han at det er ingenting han kan gjøre, dessuten har hun jo støtte. er jeg urimelig eller er han egoistisk?

Anonymous poster hash: 0fe4b...cfd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kort fortalt:

vi har en liten butikk/bedrift sammen. (dagligvarer)

vi begge jobber 65-70t i uken. (åpent 7 dager i uken)

jeg er gravid i 7uker. hans mor har kreft og må opereres om et par uker og han vil reise hjem noen dager og være der for henne. og la meg være her med butikken. hun har dattera og svigersønnen og barnebarn som kan se til henne og bli med henne, jeg sa til samboer at han kan ikke bare dra fra butikken og meg slik for å være der når det er ingenting han kan gjøre. jo, han vil støtte henne. Min mor har også operert noen år siden, og jeg var ikke der hele tiden heller, hun var i sykehuset 1uke og jeg besøkte henne 3-4ganger. da hadde vi ikke butikken, jeg var student. dermed sa jeg til han at det er ingenting han kan gjøre, dessuten har hun jo støtte. er jeg urimelig eller er han egoistisk?

noen dager syntes jeg da han skal få dra. Du sier jo selv at du var hos moren din noen dager da hun var syk?

Anonymous poster hash: 7f91e...bcb

Skrevet

TS her

jo, jeg sa han kan dra hvis han vil ,kan jo ikke nekte han. men ikke forvent at jeg skal bli glad. dermed brøt helvete løs og han mener jeg er egoistisk... han er sånn type som er veldig flink til å kritisere andre ,men ikke seg selv. han klarer ikke se selv hva som er hans egoistiske trekk i denne saken, men bare mine egoistiske trekk. jeg mener vi begge er egoistiske, men hva kan man gjøre liksom...

Skrevet

Ts her

ja,men ikke sammenhengende. jeg dro til og fra, for det var et par kjøretimer (tok buss) og på den tiden var jeg ikke gravid, og vi begge ikke hadde butikken hengende over oss. jeg synes det er egoistisk fordi jeg som gravid er syk og likevel måtte jobbe og jobbe, aldri fri. men han kan ta fri og bli hos sin mor og la alt være på meg. hans mor bor 11timer kjøretur. så han må bli der sammenhendge

Skrevet (endret)

Det at dere driver en butikk, og i hverdagen har opptil 70 t hver pr uke, bør ikke være til hinder for å være sammen med familie i en kritisk stund. Da lar dere jobb styre livet totalt.

Ja, moren hans har støtte av andre, men han vil vel også være der for sin egen del. Om moren dør om en stund, så vil han føle på at han ikke var der sammen med henne mens han kunne.

Er jobben blitt viktigere enn nære relasjoner?

Om dere ikke har flere ansatte i butikken, så er det kanskje på tide med det nå

Og ja, det er du som er egoistisk her.

Endret av Majott
  • Liker 2
Skrevet

Om min mor hadde hatt kreft, ville jeg reist å besøkt henne uansett hva.

• Liker 1
Skrevet

TS her

det som surt er at jeg jobber 11 timer om dagen selv om jeg er syk og gravid. hvorfor kan han dra og la alt falle på en syk gravid same??

jeg må jobb

Skrevet

Jeg synes helt klart det er du som er egoistisk her. Moren hans har kreft. Selvfølgelig skal han dra dit for å støtte henne.

Skrevet

Skaff en vikar for ham da vel. Som dere kan beholde når han er tilbake.

Slik at du også får litt fri. Det høres ut som om dere begge trenger litt fri

for å si det slik.

Anonymous poster hash: 5cb58...ceb
Skrevet

TS her

det som surt er at jeg jobber 11 timer om dagen selv om jeg er syk og gravid. hvorfor kan han dra og la alt falle på en syk gravid same??

jeg må jobb

Er det mulig?

Alt dreier seg faktisk ikke om deg, desverre. Mammaen hans har en alvorlig sykdom, og du synes synd på deg selv?

• Liker 3
Skrevet

TS her

jeg må jobb

Du er 7 uker gravid, du har ikke engang fått mage ennå. Du kan ikke gå i 9 måneder å bruke graviditeten som en unnskyldning for at han skal være hos deg 24 timer i døgnet. Hvis du allerede jobber 11 timer i døgnet, blir det vel ingen utpreget forskjell om han drar. Eller mener du at han skal bli, så du kan legge deg på sofaen mens han jobber 11 timer om dagen?

• Liker 1
Skrevet

AT du er syk fikk jeg ikek helt med meg, det forandrer jo litt. Men syntes fortsatt han skal kunne dra for noen dager.

Anonymous poster hash: 7f91e...bcb
Skrevet

Hvorfor må nødvendigvis en av dere være urimelig eller egoistisk uansett? Det er en vanskelig situasjon, slike oppstår i løpet av livet, dette blir ikke den siste.

Jeg mener du er urimelig hvis du ikke vil at han skal dra, og blir sur fordi han gjør det.

Det er ikke spesielt egoistisk av ham, tvert i mot.

Men han kan jo ha en viss forståelse for at det selvfølgelig blir belastende for deg.

Slike situasjoner setter forholdet på prøve. Det er ikke sikkert han først og fremst er sur og rasende på deg, han er lei seg og bekymret for sin mor, har kanskje dårlig samvittighet overfor henne, overfor deg, for butikken osv.

Så legger du stein til byrden ved å si at han burde ha enda mer dårlig samvittighet.

Du er sikkert først og fremst bekymret for graviditeten og deg selv, og butikken. Det er forståelig, men hvorfor gjøre ting verre for ham?

For ham blir det feil uansett hva han gjør. Ikke krangle om dette. Er du syk, må dere skaffe vikar.

Skrevet

TS her

jo, jeg sa han kan dra hvis han vil ,kan jo ikke nekte han. men ikke forvent at jeg skal bli glad. dermed brøt helvete løs og han mener jeg er egoistisk... han er sånn type som er veldig flink til å kritisere andre ,men ikke seg selv. han klarer ikke se selv hva som er hans egoistiske trekk i denne saken, men bare mine egoistiske trekk. jeg mener vi begge er egoistiske, men hva kan man gjøre liksom...

Hvordan han er til vanlig, spiller ingen rolle. Akkurat i denne situasjonen syns jeg DU er egoistisk. Jeg skjønner at det er tungt for deg, men da må dere få inn en vikar. Dere har valgt å drive en butikk, med alt arbeid det medfører, men det betyr ikke at butikken kommer foran alt annet her i livet. Familie er kjempeviktig!

Anonymous poster hash: 6a904...ed3

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i all verden klager du, når du har vært med på å legge opp til en hverdag med ekstremt mye jobb og ansvar? Har du aldri underveis vurdert risikoen for at den ene eller begge kan bli syke, for eksempel?

Dessuten er 7 uker med graviditet i beste fall et jævelig dårlig argument for at hensynet skal taes til deg, og ikke hans kreftsyke mor.

Skrevet

Jeg synes dere begge er egoistiske som i det hele tatt gidder å krangle om dette. I en sånn periode er dere alle for viktige for hverandre til å bruke tid på å finne opp konflikter. Lei en vikar, spør andre ansatte om de kan trå til, kanskje han ikke MÅ dra så lenge som han skulle ønsket. Se dette fra et annet perspektiv enn at partneren gjør dere urett.

Anonymous poster hash: 9acf6...795
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syntes du er egoistisk!!

Hva skal dere gjøre når dere får barn? Barnet legger seg kl 19 så nårnskal dere treffe barnet deres?

Anonymous poster hash: 3a766...78e

Skrevet

Noen ganger må man faktisk bare bite tenna sammen! Da jeg var i ca uke 7 i denne graviditeten var jeg kvalm og kjempestressa på jobb, og måtte i tillegg ta meg av 2-åringen nærmest alene fordi mannen pådro seg dobbeltsidig lungebetennelse og hadde 40 i feber i 1,5 uke. Da hadde jeg ikke noe valg! Men det gikk jo likevel.

Du klarer å la mannen din dra noen dager for å besøke sin kreftsyke mor som skal opereres! Tenk om det skjer noe under operasjonen f.eks.? Regner med at moren hans er engstelig og gjerne vil ha sine nærmeste rundt seg, og jeg skjønner godt at din mann gjerne vil være der for henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...