AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Jeg har alltid fått med meg at dette liksom skal være noe negativt sammenlignet med ski man smører selv. Men når man ikke er Petter Northug, har det egentlig noe å si? Jeg har alltid hatt smørefrie til koseturer og det har funket supert for meg. Nå vurderer jeg å kjøpe smørefrie fjellski for litt andre turer utenfor løypa. Noen som har erfaring med slike? En erfaringer med smørefri vs smøreski kanskje? Anonymous poster hash: af1cb...1c7
mion Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 (endret) Smørefrie ski gir bra feste på vår snø. Ved tørr snø gir de dårligere feste enn godt smurte ski og ved skareføre er det tilnærmet null feste med smørefrie ski. Smørefrie ski glir dårligere glir enn riktig smurte smøreski, men betraktelig bedre enn om du får klabber i skismurningen. Konklusjon: Hvis du klarer å smøre skiene ordentlig er smøreski best. Smørefri funker for de som ikke kan/vil smøre og som kan leve med at det blir dårligere gli. Endret 21. februar 2014 av mion
Pearl2.0 Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Man får forferdelig dårlig gli med smørefrie ski, det er det største aberet i mine øyne. Alle glir fra deg i lette partier og nedover. Sånn sett blir det tyngre å gå på dem da du ikke får veldig mye bortoverhjelp Synes smøreski absolutt er verdt en sjanse Det er ikke så vanskelig, det funker fjell å følge temperaturanvisningen på smøringen. 1
Gjest Solsmil Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Smørefrie ski er forferdelig tungt og kjedelig å gå på. Dårlig glid er det også, og du er ikke garantert godt feste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå