Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk for alle gode råd! :klem: Dere er gode altså.

Og ja, jeg legger henne alltid til på det vonde brystet først, og gir meg ikke helt med en gang.

Nå skal jeg prøve og sove/amme det av meg. Jeg, lille frøken og kålbladet ;)

Jeg har nå troa på at det skal løsne og drømmer om "fossen"! ;) Det gjorde jeg faktisk i natt. Drømte at det kom et stort hull i brystvorta og det fosset ut melk :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte jeg skulle oppdatere litt, og høre om dere har flere erfaringer.. ;)

Sist jeg skrev var natt til lørdag, nå er det tirsdag. Jeg var ganske klein på lørdag og ble bedre søndag. Ammet så mye som mulig og forsøkte å tømme så godt som mulig. Mandag ble det tatt ny crp, den var høyere enn fredag, men det var jo før jeg ble skikkelig dårlig så det er jo ikke så rart. I dag har den halvert seg så det er jo kjempebra. En litt ekkel utvikling var at jeg på søndag oppdaget at det kom ganske mye puss ut av den syke kanalen når jeg hadde fått litt fart på den og fått ut en del melk, og kommer til der det sitter hardest. Dvs helt i ytterkant av brystet. Så da måtte jeg jo kutte amming helt på den siden. Stress.. Men det forklarte jo hvorfor lillemor ikke ville ha.

I tillegg har en kjertel i armhulen blitt skikkelig øm og stor. Legen henviste meg til UL av brystet, men det er jo ikke akkurat gjort på dagen.. Så utrolig tungvint å måtte sende inn på papir! Privat kan man få det fortere, og sende pr epost, men det koster jo flere tusen kroner.. Jeg hadde ikke stresset med det hadde det ikke vært for at vi reiser på ferie neste uke.. Forhåpentligvis løser det seg jo av seg selv, men er de der fortsatt i helgen må jeg be om en kikk på legevakta tror jeg…:vetikke: Jeg har så lite erfaring med dette!

Men jeg lurer på; er det noen av dere som etter flere (4-5) dager på antibiotika fortsatt har hatt rester av kuler igjen? Som små erter/store riskorn når brystet er tømt. De verker litt men brystet er generelt mye bedre. Nesten ikke rødt i det hele tatt lenger.

Skrevet

At crp er halvert vil jeg tro tyder på at antibiotikaen virker og at du er på bedringens vei. At brystet ikke er rødt lenger tyder vel på det samme.

Jeg svarte tidligere i tråden at jeg hadde brystbetennelse og abscess. Hadde da harde områder i brystet i mange uker etterpå, ikke bare der hvor abscessen hadde vært. Ikke steinhardt, men føltes knudrete (muligens lignende med en pose erter/ris). Så at du har noe hardt i brystet fortsatt tror jeg er greit, så lenge det ikke blir verre eller du har kuler som vokser.

Du får følge med om det er mere puss i melka, eller om du kan amme igjen. Hvis antibiotikaen virker bør vel betennelsen gå over på få dager? Og da skal det ikke komme mer puss. Jeg trodde puss i melka måtte bety abscess, men ble fortalt på legevakta at det ikke nødvendigvis gjør det.

God bedring!

Anonymous poster hash: c9e2d...dc7
Skrevet

Ammehjelpa er et godt tips. :enig: Jeg har vært på sidene deres ørten ganger, men det blir jo litt generelt.

Jeg trodde pusset var over men neida. Det kommer fortsatt en del. Yuuuuk.. Legen sa jeg skulle amme (trodde i formiddag det hadde sluttet) allikevel om det kom litt puss. Og at hun ville slutte om det kom ekkel smak. Og det gjør hun.. Og jeg har lest meg fram til at det er fordi de er redd for innånding (spes nyfødte) og fare for lungebetennelse de sier man ikke skal amme.

Jeg er så driiiit lei av å dusje/melke/stå på hodet i en balje! ;)

Jeg håper ikke at det fortsatt er puss betyr at jeg må på annen antibiotika. Men at det er de dype gugglagerene som tømmer seg fordi det er bedre. Jeg skal til legen (4 dag på rad! :daane: ) med sønnen min i morra så er det ikke borte til i morra kan jeg jo nevne det.

Takk! Satser på at det snart er over nå! :nigo:

Skrevet

Ville ha spurt legen mer angående puss i melka ja. Er ingen ekspert, men tror ikke det er veldig vanlig? Var visst ikke farlig å få i seg denne melka da evt. bakterier drepes i magesekken. Men er ekkelt likevel. Antibiotikaen hørtes jo ut til å virke mot betennelsen siden crp gikk ned, så tror ikke du trenger annen type. Men om pusset ikke forsvinner bør du vel få tatt den ultralyden ganske raskt, uten å måtte gå privat.

Anonymous poster hash: c9e2d...dc7
Skrevet (endret)

Æsj, jeg blir litt bekymret. Det kommer fortsatt puss når det begynner å bli tomt. Føler meg som den masekjerringa.. Har uke vært der i dag siden jeg hadde klart å ta feil av min sønns legetime. Vegrer litt for å ringe igjen for å spørre om pusset.. Lymfeknuten i armhulen er fortsatt hissig den og.

Jeg har faktisk bestilt time privat på fredag. Det er svindyrt (4800,-!!)men jeg oppdaget heldigvis at forsikringen min dekker det.

Endret av siebaeo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...