AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #1 Skrevet 21. februar 2014 Hei! Jeg har vært sammen med en fyr i snart 1år. 3 måneder inn i forholdet slo han meg. Etter dette har det vært mange andre truende situasjoner, men han har ikke slått meg flere ganger, mest sannsynelig fordi jeg har passet på å ikke "trigge" han. Men jeg vil ut av forholdet, og har villet det nå i flere måneder. Hver gang han skjønner at jeg har tenkt å gjøre det slutt med han, klikker det for han. Og han er truende mot meg. Det ender derfor med at jeg blir redd og tar han tilbake. Nå har jeg sagt til han at jeg trenger tid for meg selv, og at jeg skal kontakte han når jeg føler meg litt bedre. Planen min er da og snakke med politiet i dag, og prøve å få ordnet et besøksforbud. Problemet er: Jeg har ingen bevis på at han har truet meg, fordi han alltid ringer meg, eller kommer på døren min når han truer meg. Har heller ikke noen bevis på at han har slått meg, annet enn at jeg har fortalt det til de nærmeste vennene mine, og han har fortalt det til en god venn av han vet jeg. Han måttet ringe politiet en gang før, fordi han nektet å la meg reise hjem og prøvde å dra meg med seg. Vet egentlig ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, er bare veldig redd for hva som vil skje videre. Jeg har mange ting hos han, og han har masse ting hos meg. Hvordan skal jeg få hentet de hvis jeg får et besøksforbud? Gruer meg fryktelig mye til å reise ned på politistasjonen, han kommer til å klikke totalt når han finner ut av at jeg har vært der. Anonymous poster hash: 53330...c27
Lou Salome Skrevet 21. februar 2014 #2 Skrevet 21. februar 2014 Ring et krisesenter. De kan hjelpe, og svare på spørsmålene dine.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Skrevet 21. februar 2014 Det viktigste er å komme seg vekk ts. Ja, det er kjipt å miste noen ting, men det er langt fra like viktig som din egen helse så dette bør du ikke prioritere. Du kan spørre om han om han gidder sende det, selv om det kanskje er tvilsomt om han gjør det. Hans ting kan du pakke sammen og sende i posten, og så får han hente pakken om han gidder. Anmeld det også, spør om noen av de du har fortalt det til kan være vitner. Det har jo tross alt skjedd en stund før anmeldelsen, noe som potensielt kan styrke saken. Ta vare på alt av meldinger han sender deg digital som bevis. Anonymous poster hash: 6d241...b2a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Skrevet 21. februar 2014 Du skal alltid ta bilder av blåmerker eller stikk/sår. Dette er dine bevis. Anonymous poster hash: b0460...64b
Steinar40 Skrevet 21. februar 2014 #5 Skrevet 21. februar 2014 Har ikke TS foreldre som kan hjelpe til?
Gjest Coolaid Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 Ta kontakt med et krisesenter. Da får du hjelp og råd. Politiet kan også hjelpe. Når det gjelder besøksforbud er det en del kriterier som skal oppfylles. Du må gjennom avhør hvor politiet avgjør hvor sannsynlig det er at du kan bli utsatt for enten vold, trusler, å bli forfulgt eller utsatt for uønsket kontakt osv. Slik jeg forstår det er sannsynlighet og ikke bevis som må til for å få besøksforbud. Når det gjelder tingene dine er det godt mulig at politiet kan bistå når du skal hente ut egen eiendom. Du kan lese mer om besøksforbud her:http://advokathjelpen.no/saksomr_der/overgrep/_bes_ks_og_kontaktforbud/ og her: http://www.domstol.no/no/Enkelt-domstol/Nedre-Romerike-tingrett/Straffesak/Enedommersaker/Besoksforbud/ Det viktigste er at du gjør noe med situasjonen din. Start med å gjøre noe. Klem og lykke til !
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #7 Skrevet 21. februar 2014 Har du vært til politiet i dag? Kanskje de kan ta en advarende samtale med han, be han holde seg unna deg, fordi du har gjort det slutt? Uansett er trussel om å ringe politiet dersom du ikke får fred veldig effektivt dersom fyren er en slik som ikke tør gjøre ting når politiet blir nevnt. Jeg har brukt det selv imot en fyr. Anonymous poster hash: fdec4...732
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 Kanskje politiet kan bli med deg å hente tingene dine, men spørs om de vil det siden du ikke har bevis. Kjenner du en stor fyr som eksen ikke kjenner som kan bli med deg? Ikke for å banke han men som beskyttelse. Lurt å snakke med et krisesenter. Håper det ordner seg, lykke til! Anonymous poster hash: 73607...58a
Gjest Zeitgeist Skrevet 21. februar 2014 #9 Skrevet 21. februar 2014 Som de fleste her har tådet deg til: Ta kontakt med et krisesenter. Du er ikke alene i din nåværende livssituasjon, selv om tilfellet ditt er unikt i seg selv og du kanskje føler deg ensom. Mange mennesker har beklageligvis vært gjennom lignende tilfeller, så et krisesenter kan gi deg råd om hvordan du best kan håndtere situasjonen. Vold består ikke kun av fysisk mishandling. Psykisk mishandling være like graverende, om ikke enda verre, da man ikke har de samme konkrete bevisene som ved fysisk vold. Og jeg vil tro at du kan kontakte politi hvis han kommer med trusler - selv om han sier de til deg direkte og ikke via SMS e.l. Jeg ønsker deg alt godt for fremtiden og at du kommer deg unna denne personen. Hent frem stoltheten og styrken i deg selv og ikke la deg kue av et menneske som åpenbart ikke vil deg vel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå