Gå til innhold

Hvor ligger Leningrad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en fyr som lurte på om jeg kom fra Leningrad ... i ettertid lurte jeg veldig på hvor i verden Leningrad ligger? Og er damene pene der?

Anonymous poster hash: 57933...97d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke google? Da hjelper det ikke mye å være pen.

Anonymous poster hash: 2204f...357
  • Liker 2
Skrevet

Leningrad, hvis det byen du prater om, "finnes" ikke lengre. Den heter st. Petersburg nå. Hvis jeg ikke husker feil.

Skrevet

St. Petersburg het Leningrad før, fra 1924 til 1991.

Skrevet

Herre fred snakk om å tenke med kukken.

• Liker 6
Skrevet

Et av de største/verste slagene under krigen ble utkjempet der,

om jeg ikke tar helt feil...

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Var en fyr som lurte på om jeg kom fra Leningrad ... i ettertid lurte jeg veldig på hvor i verden Leningrad ligger? Og er damene pene der?

Leningrad er et oblast i Russland. Det er i denne oblast Sankt Petersburg ligger. Sankt Petersburg som ble grunnlagt i 1703 hadde navnet Leningrad fra 1924 til 1991. I perioden 1914 til 1924 het byen Petrograd.

Så jeg antar at dette er en person som ikke har fått med seg at Leningrad fikk sitt orginale navn Sankt Petersburg tilbake for over 20 år siden.

Er kvinnene vakkre der ja noen av dem er det

Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Et av de største/verste slagene under krigen ble utkjempet der,

om jeg ikke tar helt feil...

Det var aldri noe slag av Leningrad men det var en Beleiring av Leningrad som varte 2 år og 4 måneder 2 uker og 5 dager

Endret av Rhaegar Targaryen
Skrevet

Det var aldri noe slag av Leningrad men det var en Beleiring av Leningrad som varte 2 år og 4 måneder 2 uker og 5 dager

En beleiring er jo en metode som ble brukt i et forsøk på å tilkjempe seg makten

av den byen ifra russerne, så i den forstand så var det et slag.

Skrevet

Hahaha - den samtalen skulle man ha overhørt! En samtale mellom to noget uvitende mennesker...

Gjest Corto Maltese
Skrevet

En beleiring er jo en metode som ble brukt i et forsøk på å tilkjempe seg makten

av den byen ifra russerne, så i den forstand så var det et slag.

Nei jeg synes ikke det kan kalles et slag. For meg er et slag og belering 2 forskjellige ting.

Skrevet

Len-in-grad er ikke et sted men slang for "morsom til de grader"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...