Teardrop Skrevet 20. februar 2014 #1 Del Skrevet 20. februar 2014 Laget denne red velvet oppskriften med Toro sin Glutenfrie lyse melblanding: http://www.passionforbaking.com/blog/2010/05/30/red-velvet-cupcakes/ Muffinsene så perfekte ut gjennom ovnsdøra ca halveis i steketiden. MEN, når steketiden nærmet seg slutten hadde de sunket i midten! VELDIG! Så ut som jeg hadde gravd i den med en skje liksom. Hvorfor ble den sånn? Trodde det første brettet ble sånn fordi jeg åpnet døra under stekingen, så det andre brettet fikk stå helt i fred, men begge ble helt katastrofe! Hvorfor? Er dette typisk glutenfri bakst? :/ http://www.toro.no/produkter/kaker-og-desserter/Glutenfri_lys_melblanding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelarve Skrevet 21. februar 2014 #2 Del Skrevet 21. februar 2014 Jeg baker ikke mye, men sist gang jeg bakte noe glutenfri (kanelboller), ble de helt flat.. Jeg aner ikke hva det er da. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #3 Del Skrevet 21. februar 2014 Det beste er nok å finne en oppskrift med glutenfritt mel, der det er spesifisert hvilket glutenfritt mel du bør bruke. Det er ikke bare å erstatte vanlig mel med glutenfritt mel, dette pga du kan trenge ulik mengde mel. Når det er sagt, er det ikke sikkert at det var melet som gjorde at muffinsene sank sammen på midten. Det kan være noe med de andre ingrediensene, temperatur osv. Det er bare å google "bakverket synker sammen på midten" så vil du få opp nok av tips:-) Anonymous poster hash: 75cba...3bd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #4 Del Skrevet 21. februar 2014 Toro lys mel er jo veldig søtt mel og jeg opplevde ofte at det bare ble hardt og brent. Det er mye bedre å lage egne melblandinger så slipper man alt det sukkeret. Anonymous poster hash: 731d0...e07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 21. februar 2014 #5 Del Skrevet 21. februar 2014 Høres rart ut. Jeg baker med mye glutenfritt mel. Og bakverk blir fantastisk samme hva. Gjærbakst derimot er en kunst, og blir aldri like bra som med vanlig mel. Men jeg har aldri bakt red velvet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 21. februar 2014 #6 Del Skrevet 21. februar 2014 Kan anbefale følgende nettsider med glutenfri bakst som jeg personlig har hatt god erfaring med å bruke: http://spiseskje.blogspot.no/ http://www.glutenogmelkefri.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronen Skrevet 21. februar 2014 #7 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Nei, dette er ikke typisk glutenfri bakst. Den lyse glutenfri melblandingen fra Toro som du brukte ikke er best egnet til kakebakst, kakemiksen er bedre. Et lite tips hvis du ønsker å bake etter vanlige oppskrifter, men bare bytte ut melet, kan være å bruke "Jyttemjøl" (blå pose), og bruke 2/3 av melmengden. Bakverket kan da smake litt av bokhvete, spesielt når det er litt lunkent/varmt, men det bruker å gå veldig bra. Ellers er det best å bruke glutenfri oppskrifter, da de ulike meltypene har ulike bakeegenskaper. Endret 21. februar 2014 av Sitronen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #8 Del Skrevet 21. februar 2014 Jeg bruker kun jyttemel, aldri hatt problemer Red Velvet Anonymous poster hash: c5eec...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 21. februar 2014 #9 Del Skrevet 21. februar 2014 Toro sitt glutenfrie mel er ikke noe særlig å bake med. Semper sitt er noe bedre, men ofte må man mikse og blande litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronen Skrevet 21. februar 2014 #10 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Toro sitt glutenfrie mel er ikke noe særlig å bake med. Semper sitt er noe bedre, men ofte må man mikse og blande litt. Nå bruker jeg veldig lite av Toros melmikser alene, som oftest bruker jeg potetmel i tillegg til Toros kakemiks når jeg først bruker den, Men jeg har ikke din erfaring. Så lenge jeg bruker oppskrifter tilpasset akkurat den meltypen, har jeg aldri hatt problemer med å bake med det. Endret 21. februar 2014 av Sitronen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jørild Skrevet 21. februar 2014 #11 Del Skrevet 21. februar 2014 Nå bruker jeg veldig lite av Toros melmikser alene, som oftest bruker jeg potetmel i tillegg til Toros kakemiks når jeg først bruker den, Men jeg har ikke din erfaring. Så lenge jeg bruker oppskrifter tilpasset akkurat den meltypen, har jeg aldri hatt problemer med å bake med det. Men da bruker du oppskrifter som er tilpasset. Nå var det vel snakk om å bytte ut hvetemel med glutenfritt mel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronen Skrevet 21. februar 2014 #12 Del Skrevet 21. februar 2014 Men da bruker du oppskrifter som er tilpasset. Nå var det vel snakk om å bytte ut hvetemel med glutenfritt mel. Jeg tror vi snakker litt rundt hverandre, for jeg trodde du mente å bake med Toro generelt. Som jeg sa i mitt første innleggg, når det gjelder å bytte ut hvetemel med glutenfritt mel, har jeg best erfaring med "Jyttemjøl". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 21. februar 2014 #13 Del Skrevet 21. februar 2014 Da jeg baker kaker, så tar jeg vanlige oppskrifter, og bare bruker glutenfritt mel, istedenfor vanlig. Bruker Toro eller semper sitt. Og mine kaker blir veldig gode. Bedre enn om jeg bruker vanlig mel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå