Miss Lucky Skrevet 9. mars 2014 Forfatter #21 Skrevet 9. mars 2014 Takk for info caroprins. Disse undervannsstrømmene, er det stortsett litt utpå dypet eller? Går vel fint om man holder seg i vannkanten ?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2014 #22 Skrevet 9. mars 2014 Finnes det hai i vannet der borte? Anonymous poster hash: c0d2b...0bf
caroprins Skrevet 9. mars 2014 #23 Skrevet 9. mars 2014 http://reise.adressa.no/reise/Kjell-55-druknet-i-ferieparadis-i-Thailand-57368.html#.UxzLipK9KSM Les denne. Og til den over ja det finnes hai. Var ute i båt til Phi Phi øyene og en gruppe ble med for å snorkle med haien. Jeg hoppet over dette jeg da. Det finnes også noen svømmende slanger som er giftige. De er sorte og hvite. Og så finnes det fisker som ser nesten ut som steiner og som er veldig giftige så er man ute å snorkler så er det best ikke å stå på bunnen.
Gjest Runforit Skrevet 9. mars 2014 #24 Skrevet 9. mars 2014 Finnes det hai i vannet der borte? Anonymous poster hash: c0d2b...0bf Jepp er haier der. Så dem da jeg dykket Har dog ikke hørt om mye haiangrep i Thailand.
Miss Lucky Skrevet 9. mars 2014 Forfatter #25 Skrevet 9. mars 2014 Høres ut som det blir bassenget på meg
Gjest Runforit Skrevet 9. mars 2014 #26 Skrevet 9. mars 2014 Takk for info caroprins. Disse undervannsstrømmene, er det stortsett litt utpå dypet eller? Går vel fint om man holder seg i vannkanten ? Holder dere i vannkanten så går det bra. Er ofte "inngjerdet" område der små barna kan leke trygt. Er grunt ganske langt ut, men det er som sagt alltid sikrede områder som er markert med nett hele veien til bunnen så ikke de små skal kunne bli tatt av strømmen
Blackbird Skrevet 10. mars 2014 #27 Skrevet 10. mars 2014 (endret) Ser ut som det ble Karon på dere? Jeg var i Kamala da jeg var det et par år siden. Kun voksne uten barn. De kaller Kamala for et "pensjoniststed" da det er mange skandinaver som er det på langtidsopphold. For meg (40) var dette et nydelig og avslappende sted med en Fantastisk strand som ikke har de farlige understrømmene Karon har. En liten tuktur unna. Heldige dere.. Endret 10. mars 2014 av Blackbird
super-ida Skrevet 13. mars 2014 #29 Skrevet 13. mars 2014 http://reise.adressa.no/reise/Kjell-55-druknet-i-ferieparadis-i-Thailand-57368.html#.UxzLipK9KSM Les denne. Og til den over ja det finnes hai. Var ute i båt til Phi Phi øyene og en gruppe ble med for å snorkle med haien. Jeg hoppet over dette jeg da. Det finnes også noen svømmende slanger som er giftige. De er sorte og hvite. Og så finnes det fisker som ser nesten ut som steiner og som er veldig giftige så er man ute å snorkler så er det best ikke å stå på bunnen. Haha vi så en SCHWÆÆÆÆR sånn ute på similand islands..... Var ute og dykket, også sere jeg noe stort røre på seg.... Og der kommer en sånn ekling.... Så de jo hele tiden når vi dykket, men da var de 20-30 cm lange..... Denne var enorm, og dykkelederen vår mente den var borti to meter :o. Høhø!!! Men det er mye helt fantastisk å se under van der <3
Miss Lucky Skrevet 24. mars 2014 Forfatter #30 Skrevet 24. mars 2014 Liten oppdatering herfra Tror ikke Thailand var helt for oss, i alle fall ikke Phuket. STInKER over alt forutenom på hotellet. Søppel over alt, skittent og generelt veldig dårlig standar. Føler jeg må spraye meg med antibac hver halvtime (nei jeg er ikke bakteriehysterisk og er vant til å reise mye) Synst heller ikke det er så veldig flott her,men mye pga søppel som flyter, neonlys og falleferdige bygninger. Satser på et bedre inntrykk i morgen når vi skal på båttur Hotellet vi valgte (Hilton arcadia Karon Beach ) er helt greit nok, men ikke verdt de 4,5 stjernene de har. Skal vi tilbak hit går vi soleklart for hotelet Movenpick på Karon Beach som har super plassering, er rent og pent (var innom å spiste på ene restauranten der)
caroprins Skrevet 24. mars 2014 #31 Skrevet 24. mars 2014 Bli med på tur opp til Pang Ngha provinsen. Der er det fint. Vil også anbefale en kanopadletur. Det er spennende og dere har egen lokal padler. og dra til Phuket Fantasea parken ved Kamala Beach og se showet der. En tur på elefantryggen er også en artig opplevelse. Thailand kan være overveldende når man kommer ned til Patong og områdene der første gang. Bare det elektriske ledningesystemet er til å sperre øynene opp for og trafikken er et kapittel for seg selv. Det er mye fattigdom og at folk kan leve slik som mange må er noe som gjør meg ydmyk og tankefull der jeg kan gå tilbake til mitt hotell med høy standard der jeg kan ligge å kose meg i ett stort og deilig basseng og spise på fin restaurant. Men Thailand er mye mere enn det området dere er på og om dere kommer dere litt ut av områdene rundt Karon og Patong og opp til f.eks Pang Ngha området så vil dere se helt andre sider av Thailand.
Xtend Skrevet 24. mars 2014 #32 Skrevet 24. mars 2014 (endret) Liten oppdatering herfra Tror ikke Thailand var helt for oss, i alle fall ikke Phuket. STInKER over alt forutenom på hotellet. Søppel over alt, skittent og generelt veldig dårlig standar. Føler jeg må spraye meg med antibac hver halvtime (nei jeg er ikke bakteriehysterisk og er vant til å reise mye) Synst heller ikke det er så veldig flott her,men mye pga søppel som flyter, neonlys og falleferdige bygninger. Satser på et bedre inntrykk i morgen når vi skal på båttur Hotellet vi valgte (Hilton arcadia Karon Beach ) er helt greit nok, men ikke verdt de 4,5 stjernene de har. Skal vi tilbak hit går vi soleklart for hotelet Movenpick på Karon Beach som har super plassering, er rent og pent (var innom å spiste på ene restauranten der) De færreste bygninger med toalett er tilknyttet kloakkanlegg, men septikktank. Det gjelder også de fleste hotell. Når disse blir fulle eller det regner, så lukter det litt. Etter en stund legger man ikke merke til det engang. Men sånn er det når man reiser til et fattig land. Alt er ikke som hjemme. Ikke fatter jeg hvorfor folk gidder å kaste bort penger på å reise til Phuket. Phuket er ikke Thailand og Thailand er ikke Phuket. Den øya er for charterturister med mer penger enn vett. Med restaurantmenyer på norsk, servitører som snakker svensk, VG til salgs på 7/11 og et prisnivå hinsides all fornuft, så kan man like godt reise til Mallorca. Endret 24. mars 2014 av Xtend
Miss Lucky Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #33 Skrevet 25. mars 2014 Fantasea var vi på på fredag. Synst ikke det var noe særlig heller. "Parken" bestod mer eller mindre av butikker med samme innhold som i alle andre butikker. Showet var lite underholdene, halvproffe lite koordinerte dansere, halvproffe kulisser, lyd og lys. 5åringen min gav grei beskjed om at han ALDRI ville på show igjen Elefantene var søte da og det var rent og pent der Elefantridetur var vi på i går. Kjekt det, men igjen mye søppel som ødela litt av "jungel" opplevelsen. Norske menyer og servitører som snakker norsk har vi enda ikke sett. Er faktisk litt overrasket over hvor lite engelsk de snakker. Turisme er jo ikke akkurat nytt for dem, så litt basic burde da folk som jobber på hotell/restaurant kunne. Skal på båttur i morgen, så håper jeg får se en litt mer idyllisk side av landet da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå