Gå til innhold

Hotellannbefaling i Phuket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale fine hoteller i Phuket området? Er det noen områder som er bedre enn andre?

Vi er to voksne og en 5åring, så må være ok for barn, men trenger nødvendigvis ikke være barneklubber og fult opplegg.

4stjerner +++

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.startour.no/feriereiser/Thailand/Phuket/Karon-Beach/Centara-Grand-Beach-Resort-Phuket/bilder-og-filmer/?season=vinter-13-14

Dette er mitt førstevalg. Nydelig hotel på Karon Beach men noe dyrere enn de andre da.

Nummer 2 er Merlin beach resort. Ligger ca ti minutter fra Patong sentrum. Eneste med dette hotellet er at stranden ikke er så badevennlig da det er endel steiner der og det er mye høy og lavvann. Men de har stod flotte bassenger, nydelige områder og flere restauranter. Men om man går over gaten og litt opp til venstre så kommer man ned til en nydelig strand der man kan bade om man vil. Og så kan man bestille longtailbåt til paradise beach som ligger rett rundt hjørnet.Rommene er også moderne og fine. Star tour har dette også. http://www.startour.no/feriereiser/Thailand/Phuket/Tri-Trang-Beach/Merlin-Beach-Resort/?gclid=CMfqr5Lj3LwCFQH4cgodZyMAQg.

Nummer 3 vil være med en femåring sunwing kamala beach. Fint hotell rett ved Kamala beach, tilpasset barnefamilier. Like ved er den fine familieparken Fantasea. Må få med showet der om kvelden. Det er flott.

http://www.ving.no/thailand/kamala/sunwing-kamala-beach

Skrevet

Tusen takk for tips :) skal se nærme på de

Flere tips ? Trenger ikke være "norske" reiseselskaper sine hoteller, vi liker å bestille fly og hotell hver for seg

• Liker 1
Skrevet

Du bør kanskje først velge deg hvilken stand du ønsker å være ved? Da vil det uansett være lettere å gi anbefalinger :-) Hvis jeg ikke husker helt feil så er det også ganske forskjell på hvilke strender som passet til hva (festing, familievennlig, rolig, støyfullt) osv :-)

Anonymous poster hash: 393cd...577

Skrevet

Du bør kanskje først velge deg hvilken stand du ønsker å være ved? Da vil det uansett være lettere å gi anbefalinger :-) Hvis jeg ikke husker helt feil så er det også ganske forskjell på hvilke strender som passet til hva (festing, familievennlig, rolig, støyfullt) osv :-)

Vi har aldri vært der så aner heller ikke hvilken stand vi vil bo ved. Så kom gjerne med tips om en strand/et område som er fint med barn.

Skrevet

Her Leser du litt kort om de enkelte strendene:

http://www.phuketguiden.com/phukets_strender.php

Her Leser du litt om hvem de ulike strendene passer for:

http://reise.aftenposten.no/reise/Her-er-Phukets-beste-strender-34946.html#.Uwc0tHmIlyQ

Jeg har selv kun vært i Phuket City og på stranden Patong. Ikke en strand jeg ville anbefalt for familietur selv ;-)

Ellers reiste vi rundt på øyhopping, noe som virkelig er å annbefale når barna er større. Vi hadde ingenting bestemt på forhånd - bste ferien jeg har hatt! Thailand er herlig - gled dere :-)

Skrevet

Vi bodde på sea pearl villas, litt opp i "fjellet" ovenfor patong...... Det var et nyyydelig hotell.... Ikke gangavstand til by eller strand, men det gikk buss hver halvtime tur/tetur...så det var ikkeno problem.... Store rom, jacuzzi på verandaen osv.... Men litt usikker på om det er mye barn der.......

Gjest Runforit
Skrevet

Du bør velge enten Karon eller Kata Beach om du skal til Phuket.

Nå ville jeg heller dratt til Krabi eller Ao Nang med barn(og uten også egentlig) da Phuket er mye dyrere å leve i samt at det er veldig travelt og masete.

Krabi og Ao Nang har kort avstand til masse vakre strender, er mye roligere og mer idyllisk og ikke masse bråk og trafikk som Phuket. Er perfekt for både single og barn med herlige strender, markeder, kort distanse til Phi Phi Islands og Railey Beach(med masse apekatter).

Skrevet

Du bør velge enten Karon eller Kata Beach om du skal til Phuket.

Nå ville jeg heller dratt til Krabi eller Ao Nang med barn(og uten også egentlig) da Phuket er mye dyrere å leve i samt at det er veldig travelt og masete.

Krabi og Ao Nang har kort avstand til masse vakre strender, er mye roligere og mer idyllisk og ikke masse bråk og trafikk som Phuket. Er perfekt for både single og barn med herlige strender, markeder, kort distanse til Phi Phi Islands og Railey Beach(med masse apekatter).

Hvor ligger disse stedene i forhold til Phuket ? Må vi til en annen flyplass da kanskje ?

Gjest Runforit
Skrevet

Hvor ligger disse stedene i forhold til Phuket ? Må vi til en annen flyplass da kanskje ?

Fra Phuket Old Town(Chalong området) er det ca. 30 min med taxi(45 min til Patong). Totalt er det ca. 1 time fra Phuket Flyplass til Kata Beach.

Skrevet

Fra Phuket Old Town(Chalong området) er det ca. 30 min med taxi(45 min til Patong). Totalt er det ca. 1 time fra Phuket Flyplass til Kata Beach.

Okai, ikke så langt unna det da :) tusen takk for info

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er helt enig med Runforit.. Men nå var jeg kun på en strand i Ao Nang (samt reiley beach), ikke såå mage som badet osv i Ao Nang fikk jeg intrykk av pga mye forurensing.. .. Men mulig jeg hadde en dårlig opplevelse. Reiley var fantastisk ja, men kanskje ikke super barnevennlig? Spørs hvor familieaktig du vil ha det TS.

Men dette er bare min mening. :-)

(hilsen fra AB som ga deg linkene om de ulike strendene)

:-)

• Liker 1
Skrevet

Med barn er jo koh lanta kanskje å anbefale..... Der er det myyyyye skandinaviere..... Og ikke det samme "trykket" som phuket.....

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er helt enig med Runforit.. Men nå var jeg kun på en strand i Ao Nang (samt reiley beach), ikke såå mage som badet osv i Ao Nang fikk jeg intrykk av pga mye forurensing.. .. Men mulig jeg hadde en dårlig opplevelse. Reiley var fantastisk ja, men kanskje ikke super barnevennlig? Spørs hvor familieaktig du vil ha det TS. Men dette er bare min mening. :-) (hilsen fra AB som ga deg linkene om de ulike strendene) :-) Anonymous poster hash: 393cd...577

Ao Nang stranden er jo nydelig. Og så er det 2 strender der. Ao Nang Beach og Nopparat Beach. Hele Ao Nang er som en lang strandpromenade. Er mulig at det er litt mer muddy vann ved standkanten, men er absolutt ikke forurenset. Mulig Ao Nang er mer for voksne. Har aldri dratt med barn. Men det er iallefall ikke noe særlig festing der, masse å se, kort vei til alle typer ekspedisjoner; vi dro til Kho Lak Natrionalpark i 2 døgn med kajakkturer, elefantridning, overnatting i trehytte og på flytebrygge, dykking, nattmarkeder.

Er som sagt bare en kort tuktuk tur til Krabi; mulig det er bedre der for barn, men var masse barn i Ao Nang også og de jeg møtte som bodde i Krabi sa det skulle ønske at det hadde valgt Ao Nang som base.

Jeg likte absolutt ikke Phuket. Vi dro kun dit fordi mannen skulle trene kampsport da Phuket et kjent for å ha mange bra Muay Thai gym. Vi hadde det greit og koste oss, men som sagt: vi kommer ikke til å reise tilbake og det er absolutt ikke et sted jeg ville tatt med meg barn.

Men dette er min erfaring og mening etter å ha vært i Thailand 3 ganger og ha besøkt både Bangkok, Phuket, Ao Nang og Krabi(pluss masse småøyer ala Phial Phi etc)

Mulig du vil elske Phuket for alt jeg vet. Men for meg ble det for støvete, trafikkert og bråkete.

• 2 uker senere...
Skrevet

Flybietter er bestilt, nå mangler vi bare hotell og jeg blir bare mer og mer forvirret over hva og hvor jeg skal velge.

Vil ha et fint hotell, men det må ikke ligge milevis fra alt. Må være i et området med restauranter og litt shopping i nærheten (5min gå avstand) . Og så må det ha basseng hvor en 5åring kan hoppe litt og lage litt bråk.

Om det er andre skandinaviske unger eller ei der spiller ingen rolle. 5åringen trives uansett best med å herje med reservepappaen.

Vi vil ha hotell i nærheten av en strand.

Gjest Runforit
Skrevet

Flybietter er bestilt, nå mangler vi bare hotell og jeg blir bare mer og mer forvirret over hva og hvor jeg skal velge.

Vil ha et fint hotell, men det må ikke ligge milevis fra alt. Må være i et området med restauranter og litt shopping i nærheten (5min gå avstand) . Og så må det ha basseng hvor en 5åring kan hoppe litt og lage litt bråk.

Om det er andre skandinaviske unger eller ei der spiller ingen rolle. 5åringen trives uansett best med å herje med reservepappaen.

Vi vil ha hotell i nærheten av en strand.

Tripadvisor pleier å være bra spot on :)

http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g293920-i5037-k5990390-Best_area_to_stay_Phuket_with_children-Phuket.html

Skrevet

Ville valgt Karon eller Kata beach hvis jeg var dere. Husker ikke navnene på hotellene vi har bodd på der, har bare lett opp noen når vi har kommet dit. Det meste funker, bare se litt på beliggenhet i forhold til strand og trafikkerte gater. Og velg hoteller med litt kvalitet, så slipper du trafikk av horer og menn (beklager detaljene, men for våre unger var det fælt å oppleve og forstå at det foregikk handel av jenter og sex i gata....)

Skrevet

Flere som har tips til hotell ? Sentralt OG fint.

Satt oppe halve natten i går å eliminere vekk hoteller, det vi stod igjen med hadde selvfølgelig ikke flere rom igjen da vi begynte bookingen :(

Skrevet

Etter en del kompromisser endte vi opp med Hilton Phuket Arcadia. Vi har egentlig svartelistet hele Hilton kjeden, men ender alikevel alltid opp med det. Får håpe vi blir positivt overrasket denne gangen da :)

Skrevet

Har vært forbi det hotellet flere ganger fra sjøsiden og det ser bra ut. Vær oppmerksom på et par ting.

Det har foregått mye lureri med utleie av vannscooter og disse turene der man flyr i luften bak en båt.

Bl.a. slike ting som at det er en pris når dere skal leie og så er det plutselig en annen pris når dere er ferdige. og at de kan påstå at det er skader på scooteren som dere liksom er skyld i og forlange penger for det. Så det lureste er å unngå å leie vannaktiviteter på stranden.

En annen ting er at det forekommer endel undervannsstrømmer på Karon Beach og at det har skjedd flere drukningsulykker. Det kan se helt ufarlig ut ,men folk har blitt dratt ut til havs. Kata Beach er bedre å bade på. Mer landgrunn og tryggere og dit kan man dra. Dessuten så er det jo deilig i bassengene..Bare sier i fra.

Pereonlig holder jeg meg unna sjøbadingen i thailand og det er også på grunn av sjansen for disse livsfarlige små manetene som kan dukke opp fra tid til annen. Mange bader og det går helt bra. Jeg er vel av den litt ekstra forsiktige typen. Bassengene holder 30+ grader og da er garantert fritt for farlige maneter og fisker.

Vil anbefale å ta drikkevaksinen før dere drar og puss tennene i flaskevann.

I mai klekkes dengusmyggen og den surrer vel rundt i noen måender så om man reiser om sommeren , ta med skikkelig myggmiddel. I vintermånedene er den visst ikke der sa guidene. bare alle de andre myggene. De stikker og men den salven de har i butikkene der nede var veldig bra. Ble min faste følgesvenn.

Vil anbefale dere å bli med på kanopadling, tur til Phang Ngha, Elefantridning og besøke parken Fantasea og se det flotte showet.

Thailand er et deilig land å feriere i med litt sundt bondevett i bagasjen. Ønsker meg alltid tilbake dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...