Gå til innhold

Spørsmål om puls- trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått meg pulsklokke. Det jeg har registrert er at pulsen min går veldig raskt opp. Den går rett opp i 140 når jeg begynner oppvarming. Jeg føler meg absolutt ikke sliten da. Gjennomsnittspulsen min regnes ut til å være 175 under hele økta. Periodevis er jeg oppe i mellom 185-198. Jeg har liksom lært at jeg skal presse meg selv for å få resultater, men føler ikke jeg presser meg selv, blir noe særlig sliten før jeg er oppe i over 190, men er ikke det for høy puls?

Jeg kan ikke mye om dette så ønsker noen råd. Målet mitt er å øke utholdenheten og gå noe ned i vekt.

Jeg trener ca 3 ganger pr. uke, spinning og løping. Jeg er 30 år, 174 høy og 73 kg. Kraftig benbygning.

Anonymous poster hash: da2be...2e0
Videoannonse
Annonse
Gjest tuppesjura
Skrevet

140 i puls er jo ikke mye. Jeg er 31 og har en maxpuls på ca 195. Når jeg jogger ligger jeg i overkant av 90% av max og blir sliten etter en runde. Ta en test og finn maxpulsen din. Få gjerne hjelp av noen som kan pushe skikkwlig mens du tester!

Skrevet

140 i puls er jo ikke mye. Jeg er 31 og har en maxpuls på ca 195. Når jeg jogger ligger jeg i overkant av 90% av max og blir sliten etter en runde. Ta en test og finn maxpulsen din. Få gjerne hjelp av noen som kan pushe skikkwlig mens du tester

Vet at 140 ikke er mye, men er det normalt at pulsen stiger opp i 140 ett minutt inn i oppvarmingen og er en gjennomsnittspuls på 175 på en økt for høy om makspulsen er 200?

Gjest tuppesjura
Skrevet

Ja, det tror jeg er normalt. Jeg syns ikke 175 var høyt for ei økt. Mulig noen andre har en annen mening...

Skrevet

Det er helt normalt. :)

Skrevet

Det er tegn på et friskt hjerte som klarer å øke pulsen når intensiteten øker og musklene trenger mer oksygen. Helt normalt :)

Anonymous poster hash: 853dd...bbe
Skrevet

Den går rett opp i 140 når jeg begynner oppvarming. Jeg føler meg absolutt ikke sliten da. Gjennomsnittspulsen min regnes ut til å være 175 under hele økta. Periodevis er jeg oppe i mellom 185-198. Jeg har liksom lært at jeg skal presse meg selv for å få resultater, men føler ikke jeg presser meg selv, blir noe særlig sliten før jeg er oppe i over 190, men er ikke det for høy puls?

Anonymous poster hash: da2be...2e0

Dersom du ikke blir særlig sliten før du runder 190 og du periodevis er oppe i 198, har du høyere makspuls enn 200. Hvordan har du kommet fram til makspulsen?

140 i puls når du begynner oppvarmingen høres helt korrekt ut sett ifht en relativt høy makspuls.

Det er ikke noe som direkte heter for høy puls, det avhenger av hvor mye du trener. Har du 3 treningsøkter i uka er det bare å kjøre på det du klarer så lenge du ikke føler noe ubehag. Er du ekstra sliten en dag er det bare å ta det litt roligere for å få tilbake litt overskudd.

Anonymous poster hash: 7d9df...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...