Gå til innhold

kan han bli flinkere til å ta kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!!! :) Kjæresten min og jeg har et bra forhold generelt. Han er den jeg vil være sammen med og mye føles bra! Men
En ting jeg gjerne trenger råd om er ulikhetene våres.

Han er utadvendt av seg og jeg er mer innadvendt. Han har altså mange venner og jeg ganske få nære. Jeg merker forskjellene i hverdagen ved at han gjerne vil gjøre sine ting og kanskje være med litt forskjellige folk, mens jeg liker alene tiden min jeg også, men han er av jo en av de få jeg elsker å være med. (han er jo bestevennen min tross alt og) Så blir det ofte til at jeg tar initiativ og ikke han.

Akkurat som at han har slått seg til ro med at vi har et bra forhold og gjør da andre ting, mens jeg mener vi har et godt forhold vi må jobbe med å vedlikeholde.

Jeg blir faktisk ensom og litt trist av at han trenger mer alene tid enn meg. Føler jeg venter på at han skal ta initiativ, så blir det lite av det. Han er ikke kjempedårlig på det heller, det er bare det at jeg vil føle det går begge veier - at han også liker å ta kontakt fordi han liker å være med meg. Hvis han hadde gjort det oftere ville jeg blitt kjempe glad og sikkert enda mer lykkelig...

Jeg prøver å be han om å også ta initiativ, han sier han skal prøve å bli bedre, men så skjer det lite.Så prøver jeg igjen å snakke med han om det, bare at jeg prøver enda hardere og endrer ikke MÅTEN jeg trer frem på.

Den beste metoden som har fungert hittil er den hvor jeg ikke tar kontakt i det hele tatt, kanskje lar han ta kontakt noen dager, og etter noen dagers tid blir han litt bekymra, savner meg og tar mye kontakt... Det er bare den tingen at det ikke føles så godt for meg å vente på at han skal ta kontakt over så lang tid.

Er det noen bedre løsning enn å si til partneren sin ¨Om du kunne bli flinkere til å ta initiativ til å være sammen med meg? ¨

En klassisk feil er vel å prøve å forandre partneren, selv om det ikke lar seg gjøre..... :/

Jeg er utrolig glad i gutten min, personlighetene går bra ilag siden vi er ganske like, men akkurat på dette området er vi ganske forskjellige...

Takknemlig for svar <3

Anonymous poster hash: 16a19...8d1

Anonymous poster hash: 16a19...8d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du kan gjøre noe med dette, så hvis du vil at forholdet skal vare må du finne en måte å slå deg til ro med det på. Du sier selv at dere er forskjellige og at han har mange jern i ilden og mange venner. Da vil tiden for ham gå fortere og det er derfor ikke så rart at han ikke rekker å tenke på å kontakte deg før du gjør det. Du sier jo også at han blir bekymret og savner deg når du ikke gjør det, så da ønsker han jo at du skal ta dette initiativet. Det med forskjell på utadvent og ikke er vel en av de vanligste årsakene til at par ikke holder sammen.

Anonymous poster hash: 68f63...78c
Skrevet

Hei. Har det på samme måte som deg. Sambo er veldig utadvent, og jeg er ekstremt innadvent, og som da ofte ender opp med at jeg sitter alene og venter på at han skal komme hjem å være sammen med meg.
Etter en stund kjente jeg at det tærte på forholdet, for min del. Så jeg tok en prat med han, og forklarte min del av problemet. Så kommer det frem at han ønsket at jeg kunne være med på sosiale ting, sammen med vennene våre. Men han ville ikke mase om det, siden han respekterer at jeg liker meg alene. Løsningen vår ble at jeg ble med han på besøk/gjorde sosiale ting sammen med han oftere og han dropper å dra ofte på besøk for å kose seg inne med meg.

Man må respektere at man ikke er like, og komme frem til et kompromiss. Kjæresten din har et stort sosialt behov, mens du har ikke det i like stor grad. Her gjelder det egentlig å finne en balanse dere begge kan leve med.
Kanskje avtale at lørdagen er satt av for kun dere to? Og fredagen brukes til å finne på noe sosialt, sammen? Bare noen eksempler.

Håper det går seg til!

Anonymous poster hash: ee768...816

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...