Gå til innhold

Store regninger resten av året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jo straks årsavgiften på bil betales, og i januar var det mye regninger. Men hukommelsen min er desverre dårlig: kommer det flere faste store utgifter resten av året? baksmell skal jo betales til sommeren om man får det, men ellers?

Anonymous poster hash: c47ab...a5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannregning

Anonymous poster hash: 1aeda...b5e

Skrevet

Tja, lisensen kommer vel igjen i juli /august. Men et vel ikke så stor.

Anonymous poster hash: 3807d...9d7

Skrevet

jeg har betalt 40 000 i regninger i dag! :( Så fant jeg entil i postkassa på 5 000

det er studielån, årsavgift på 3 biler og 1 mc, strømregning, kommunale avgifter, hus lån, bil lån, forsikringer.... :grine: 45 000

• Liker 2
Skrevet

jeg har betalt 40 000 i regninger i dag! :( Så fant jeg entil i postkassa på 5 000

det er studielån, årsavgift på 3 biler og 1 mc, strømregning, kommunale avgifter, hus lån, bil lån, forsikringer.... :grine: 45 000

Hva skal du med 3 biler?

Anonymous poster hash: 0d847...7d3

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva skal du med 3 biler?

Anonymous poster hash: 0d847...7d3

Jeg prøver å selge den ene.... den har ligger på finn i over en mnd. Bilen er et godt kjøp til en svært lav pris...men ingen vil ha den :(. Vi kjøpte en ny bil før vi solgte den gamle...derfor har vi 3

Så har vi en bil hver + da hans mc

Endret av Chia
Skrevet

Jeg prøver å selge den ene.... den har ligger på finn i over en mnd. Bilen er et godt kjøp til en svært lav pris...men ingen vil ha den :(. Vi kjøpte en ny bil før vi solgte den gamle...derfor har vi 3

Så har vi en bil hver + da hans mc

Hadde det vært et godt kjøp ville bilen vært solgt.

• Liker 6
Skrevet

Den er et godt kjøp :(

Alt ble fikset på den i høst...reg reim, fikset brekk, byttet bremser, olje, filter, og mange flere ting. Og den selges for 18 000 hvor tilsvarende biler ligger høyere. Så jeg kan faktisk ikke fatte hvorfor den ikke blir solgt. Det er en svært bruksikker bil. Jeg vurderer å bare beholde den....for nå selger vi den billigere enn reparasjonene kostet

Skrevet

Kanskje du skal prøve å sette prisen opp? Sikkert noen som tror at noe er galt siden den er billig.

• Liker 1
Skrevet

Det spørs vel hvordan man har lagt det opp. Mine vanlige større utgifter er:

- januar: forsikring bil

- mars: årsavgift bil

- juni: ferie

- juli: reiseforsikring

- november/desember: julegaver

Anonymous poster hash: 7dd84...60d
Skrevet

Kommunalavgifter renovasjon og forsikring om dere ikke har disse i felleskostnadene

Anonymous poster hash: 5ed9c...a09
Skrevet

Okay, litt dumt å gråte over høyre regninger med 3 biler somi tillegg er belånt, 1 mc, og forsikringer på alt dette. 100% frivillige utgifter. Ikke noe å grine over, dette velger du jo selv.

Til TS: Det jeg gjør er at jeg fordeler alle store årlige regninger over 12 måneder og setter av til de på regningskonto hver måned. Når du finner ut av hvilke regninger som venter deg i år, så fordel på antall måneder frem til regningen skal betales, og sett av litt hver måned. Etter ett år med systemet trenger du ikke tenke på de noe mer hvis ikke noe nytt kommer til :)

Skrevet

Lag en egen konto til regninger: Gå igjennom kvitteringer for siste år, regn sammen; del summen på 12 og sett av likt beløp hver mnd + litt ekstra. Så er det slutt på mnd med store regninger lik sum hver mnd. :) samt at du får spart litt i tillegg

Anonymous poster hash: 68cf3...e68
Gjest Mary Quant
Skrevet

Okay, litt dumt å gråte over høyre regninger med 3 biler somi tillegg er belånt, 1 mc, og forsikringer på alt dette. 100% frivillige utgifter. Ikke noe å grine over, dette velger du jo selv.

Til TS: Det jeg gjør er at jeg fordeler alle store årlige regninger over 12 måneder og setter av til de på regningskonto hver måned. Når du finner ut av hvilke regninger som venter deg i år, så fordel på antall måneder frem til regningen skal betales, og sett av litt hver måned. Etter ett år med systemet trenger du ikke tenke på de noe mer hvis ikke noe nytt kommer til :)

Åhhh Mr Perfect :ironi:

Jeg klager også når jeg betaler høye regninger. Det hender ofte at jeg betaler kredittkortregninger på 30-40 tusen og ofte enda mer fordi jeg har gjort noe i huset. Da har jeg ikke spart opp pengene på forhånd, men må ta de av lønningene våre ...

Det er normalt å sukke og stønne litt selv om man betaler regninger man vet om .. det betyr ikke at man ikke har kontroll.

• Liker 4
Skrevet

Sitter selv og lager budsjett. Funnet ut at det er de ikke - månedlige regningene som er verst, og prøver nå å kalkulere hvor mye jeg mnd bør overføre til en buffer konto evt regning konto for å håndtere det bedre.

For min egen del, linse regning. Jeg kjøper for 12 mnd ad gangen (må det) og derfra går det 3600 kr som jeg ikke alltid kommer på.

Flere forslag til ikke månedlige utgifter ?

Tannlege ?

Skrevet

Kom på to til.. bompasseringer altså autopassavtale avtale, samt legge av noen kroner til bil verksted og diverse..

Skrevet

Kun en av bilene er belånt.

Vi har full kontroll over økonomien, men det svir jo litt å betale 40 på en kveld. Men ja...du har rett i at det er frivillige utgifter

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Jeg pleide også å gråte blod over alle disse "uventede" regningene helt til jeg begynte å sette av til dem månedlig på en egen konto.

Det som er vanlige regninger hver 2.mnd, hvert kvartal, hvert halvår eller årlige regninger er:

Strøm

Kommunale utgifter

NRK lisens

Medlemsskap

Abonnement

Forsikringer

Endret av Blondie65
Skrevet

Nå er den solgt! :D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...