Gå til innhold

HTC mobil, Tele2 og roaming. (trenger virkelig hjelp!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid pleid å bruke internett på mobilen over wifi.

Men nå har jeg desverre ikke tilgang til å bruke mobilen på wifi, så om jeg vil på nett må jeg roame.

Får jeg en kjemperegning siden jeg må roame eller?

Ble ikke noe klokere av å lese på Tele2 sine sider, og av googling.

Håper at du kan hjelpe meg.

Anonymous poster hash: e60da...d20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først en liten rettelse.

Roaming er å skifte til/bruke andre leverandørers nett. Det å bruke datatrafikk (utenom wifi) på mobilen kalles ikke roaming så lenge du gjør det opp mot Tele2. Ikke så viktig, men greit å vite dersom du skal forklare problemet ditt til noen andre.

De fleste abonnement har en viss mengde gratis datatrafikk pr mnd. Dette tallet finner du sikkert ganske lett på tele2 sine sider.

Ser her at det er fra 200MB til 6000MB gratis alt etter hvilket abonnement du har.

Dvs at denne mengden er gratis. Alt etter hvilken mobil du har kan du til enhver tid gå inn og sjekke hvor mye du har brukt denne måneden. Tele2 vil nok også sende deg en melding når du nærmer deg bruksgrensen din.

Det er først når du passerer denne det begynner å koste deg penger. Dette ser ut som koster 2kr/mb for alle abonnementene utenom det dyreste. Da begynner pengene å løpe fort om du brkuker edt aktivt.

Håper dette klarte opp litt i ting.

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for et langt og godt svar :)

Ts

Skrevet

Tusen takk for et langt og godt svar :)

Ts

De føeste abbonementene har en maxpris på datatrafikk utover det du har inkludert. Med fastpris medium, vil du f.eks ikke få regning på mer enn 299 for den ekstra datatrafikken. Det er andre regler hvis du bruker det i utlandet.

Sjekk prisene til abbonementet ditt på nett.

Anonymous poster hash: 2da68...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...