Alkymist Skrevet 20. februar 2014 #1 Del Skrevet 20. februar 2014 Er i 40+1 og formen blir værre og værre.. den siste måneden har vært grusom. Kvalm og oppblåst. Raper konstant. Sover sjelden mer enn en time pga dette. Ryggen værker mellom skuldrene så mye at jeg får lyst å grine, og smertestillende virker ikke. Bekken vondt og kynnere er på plass selvsagt, og beina er hovene. Det stikker i brystet og ribbena, magen og tarmene er ømme. Stadig forsterket av at babyen sparker. Og ikke noen spesielle tegn på at babyen vil ut. Ikke mer enn de siste 6-7 ukene. Vet dette er klaging, men går alt dette over når babyen er ute? Jeg er nemlig så frisk som det bare går an å bli i følge legen. Og støttende venner og familie sier bare at man blir lei på slutten. Men jeg føler meg så elendig som aldri før. Jeg har det grusomt. Så her sitter jeg og venter på at vidunderet skal komme, men føler meg syk svak trist og alene. :'( Kjenner det hjelper bare å klage litt da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #2 Del Skrevet 20. februar 2014 Kommer litt an på omstendighetene da. Om du har en kort og grei fødsel så blir du ikke så sliten, også om du får sove på barsel. Jeg hadde en lang og tøff fødsel, og sov ikke på barsel så noen dager etter fødselen var jeg ødelagt og skulle nesten ønske at jeg var gravid igjen Også blir mange veldig hormonell etterpå. Men jeg er heldig og har en sovebaby. Så det kommer helt an på. Men formen etterpå er ikke til evig tid, satser på at du får det bra Lykke til!Anonymous poster hash: fe6de...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alkymist Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 20. februar 2014 takk for det og takk for svar Ja en lang hard fødsel sender vel ikke akkurat formen opp på topp sånn med en gang. Krysser alt jeg har for at den skal gå greit, men redd den blir tung når jeg er så sliten i forkant. For må jo tro det skjer noe snart når jeg har kommet så langt. Misunner veldig de som ikke har så mye plager nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #4 Del Skrevet 20. februar 2014 Spis tabletter mot halsbrann, og gå deg noen turer hvis det overhodet er mulig. Greit å få fokusert på noe annet enn ventingen, og kanskje du setter ting i gang også. Ta gode varme dusjer. Be ble helt fri for plager etter at jeg hadde født, men noen sliter jo med bekkenet også i ettertid. Vet ikke hvor ille dette er for deg. Anonymous poster hash: 94ea3...c91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #5 Del Skrevet 20. februar 2014 Jeg var sliten på slutten, selv om det ikke var konkrete fysiske vondter. Bare tung og sliten, liksom. Fødselen var vond og hard, men udramatisk, og bortsett fra at jeg var trøtt de første par dagene etterpå (fødte om natta og var mer eller mindre våken et døgn i strekk), var formen tilbake til normalen veldig raskt! Håper set bedrer seg raskt for deg også.Anonymous poster hash: 95a43...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alkymist Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 20. februar 2014 Benkenet er ikke det værste hvis jeg ikke overanstrenger meg og tar meg god tid. Det hjalp en del at hodet festet seg. Og jeg lever på piller mot halsbrann og det virker om dagen, men natten er ille selv når jeg sitter å sover. Da klarer jeg nemlig ikke stoppe det når jeg kjenner det komme og da renner magesyren helt opp i munn. Og det utløser brekkninger og oppkast :S men blir glad av å høre at plagene blir borte, eller om så bare mindre etterpå. og du har nok rett i at det hjelper å bare sitte å vente. Noe jeg gjør veldig ofte. Men noen dager blir jeg helt låst av plagene. Jeg prøver å fylle dagen litt når jeg orker, men skal jammen prøve å tvinge meg litt til. Kanskje som du sier at det skjer noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alkymist Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #7 Del Skrevet 20. februar 2014 Veldig godt å høre at flere kom raskt i bedre form. Det trøster det :) Håper jeg gjør meg forstått her også, blir fort mye feil når jeg bruker mobilen. Får bære over med alle feila og spørre om det blir uleselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest åffårno Skrevet 20. februar 2014 #8 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Jeg var i dårligere fysisk form(iallefall sånn det så ut på hvor kjapt man kom seg opp av seg selv og kunne gå greit) enn de med KS/lengre og hardere fødsler(på hotellet altså, selvsagt ikke ifht de som ikke kunne dit)følte meg som et ødelagt aspeløv og at jeg kom til å svime av/var i elendig form ca de 3-4 første dagene. Men det var likevel himmelen ifht graviditeten og spesielt slutten synes jeg, men så var mine plager ikke noe man sliter med i ettertid og fikk heller ingen problemer/smerter nedentil pga fødsel. Altså sånn utover de aller første dagene. Føler meg i "toppform" 6 uker etter selv om jeg jo merker at jeg er milevis fra den fysiske formen jeg hadde i forkant Innså realitetene når jeg forsøkte litt forsøkte gjøre rygg/kjerneøvelser igår, en pensjonist er høyst sannsynlig langt sprekere....huff Smertene mine var iallefall som forduftet sekundet babyen ankom verden, selv om jeg jo følte meg totalt utmattet. Sov lite akkurat som deg og med konstante smerter, det innvirker jo på formen helt klart. Men etter et par uker med litt søvn og nok mat så tok det seg raskt opp, det trodde jeg ikke på barsel Har supersympati med deg om det er en mager trøst Endret 20. februar 2014 av åffårno Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alkymist Skrevet 20. februar 2014 Forfatter #9 Del Skrevet 20. februar 2014 Takk for det. Det er ille å gå som dette, men hjelper virkelig å høre at mange av plagene blir borte. Jeg hadde brukt ett år på å endre livsstil og var i kjempe form når jeg ble gravid. Og vet det er langt tilbake dit, men har dratt meg veldig ned å tenke på at alle plagene kanskje vedvarer i tillegg til å være sliten etter fødsel og en baby som krever sitt. Så tusen takk for lys i tunnelen. Jeg vet jo at jeg snart blir ferdig med svangerskapet så da håper jeg det tar seg litt opp etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå