minienthe Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 bestilte for litt siden en vare på Ebay, denne ble sendt rekommandert. jeg fikk for litt under to uker siden en lapp i postkassa med beskjed om en rekommandert sending, drar på posten men der var det ingen pakke. nehei, sikkert litt forsinka tenkte jeg da men nå snart to uker senere ligger fortsatt pakken på det berømte "oslo letter center" og ingen endring i status å spore. jeg kontakter posten med sporingsinfo og alt men det eneste svaret jeg fikk derfra var den standard "beklager at du ikke har mottatt din pakke, vi trenger info om avsender, innhold, verdi" og så videre. hadde de sjekket det medlagte sporingsnummeret så hadde de sett all info om pakken og hvor den er registrert der, hva i all verden skal de med avsenderinfo da ? altså... en eller annen smarting i oslo har fysisk holdt min pakke, puttet den i kopimaskin og tatt bilde av den og sendt lappen til meg. er ikke poenget med rekommanderte sendinger at de faktisk skal ha kontroll på hvor sendingen befinner seg ? og hva gjør jeg nå når jeg ikke får et vettugt svar fra posten ?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Det er en menneskelig svikt og sånt som kan skje. Anonymous poster hash: a4cbc...52d 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 Den ligger garantert på det stedet du pleier å hente pakkene dine, sikkert bare glemt å registrere den inn! Anonymous poster hash: d72a4...ac8 1
minienthe Skrevet 21. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2014 Det er en menneskelig svikt og sånt som kan skje. Anonymous poster hash: a4cbc...52d joda, men da forventer jeg litt mer engasjement i å forsøke å finne den. det er tross alt betalt for ekstra sikring på den i utgangspunktet. Ring dem. har forsøkt men jeg har ikke kommet igjennom køen før pausene mine er over. Den ligger garantert på det stedet du pleier å hente pakkene dine, sikkert bare glemt å registrere den inn!Anonymous poster hash: d72a4...ac8 nope, har sjekket.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #6 Skrevet 21. februar 2014 joda, men da forventer jeg litt mer engasjement i å forsøke å finne den. det er tross alt betalt for ekstra sikring på den i utgangspunktet. Du har ikke betalt for ekstra sikring, du har betalt for at den er registrert med et nummer.. Det er ikke noen spesielle sikringstiltak rundt registrerte postsendinger og de kan forsvinne på samme måte som uregistrerte. Anonymous poster hash: a4cbc...52d 1
minienthe Skrevet 21. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2014 (endret) Du har ikke betalt for ekstra sikring, du har betalt for at den er registrert med et nummer.. Det er ikke noen spesielle sikringstiltak rundt registrerte postsendinger og de kan forsvinne på samme måte som uregistrerte. Anonymous poster hash: a4cbc...52d hva er det man egentlig betaler den ekstra avgiften for da ? og uansett, de har all info om pakken på sporingen, de har fysisk holdt i den i oslo, hvorfor finnes det ikke engasjement til å lete den opp ? Endret 21. februar 2014 av minienthe
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #8 Skrevet 21. februar 2014 Du har ikke betalt for ekstra sikring, du har betalt for at den er registrert med et nummer.. Det er ikke noen spesielle sikringstiltak rundt registrerte postsendinger og de kan forsvinne på samme måte som uregistrerte. Anonymous poster hash: a4cbc...52d Rekomandert post er ikke det samme som en pakke med sporing. Med rekomandert post betaler man også for ekstra sikring. Anonymous poster hash: 5a412...2b2 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #9 Skrevet 21. februar 2014 hva er det man egentlig betaler den ekstra avgiften for da ? Du betaler for at den er registrert med et nummer slik at den kan spores og at den må hentes mot kvittering. Anonymous poster hash: a4cbc...52d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #10 Skrevet 21. februar 2014 Du betaler for at den er registrert med et nummer slik at den kan spores og at den må hentes mot kvittering. Anonymous poster hash: a4cbc...52d Nå blander du rekomandert og pakke med sporing. Anonymous poster hash: 5a412...2b2 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #11 Skrevet 21. februar 2014 Det er ikke noe sikring for rekommandrete brev. Og de får et sporingsnummer.http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/brev-og-frimerker/rekommandert-brev Anonymous poster hash: a4cbc...52d
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #12 Skrevet 21. februar 2014 Det er ikke noe sikring for rekommandrete brev. Og de får et sporingsnummer.http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/brev-og-frimerker/rekommandert-brev Anonymous poster hash: a4cbc...52d "Rekommandert brev er løsningen som gir deg bevis for innlevering og sikker utlevering" Her kommer ordet "sikker" inn og det er det man betaler ekstra for Anonymous poster hash: 5a412...2b2 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #13 Skrevet 21. februar 2014 Hvordan de blir transportert vet jeg ikke, men på mitt lokale postkontor ligger alltid rekommanderte brev i safe. Ville derfor anta at det blir transportert på en annen måte, men har ikke peiling :-) Anonymous poster hash: d051d...584
Gjest Blubberella Skrevet 21. februar 2014 #14 Skrevet 21. februar 2014 Man er ikke sikret mot skade men man betaler for at den skal leveres ut til rett person (må kvitteres for personlig, med legitimasjon). Dersom sendingen forsvinner eller blir levert ut til feil person kan man kreve erstatning (opp til 1000 kr). 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #15 Skrevet 21. februar 2014 Sikker på den bare ikke er tatt inn til tollbehandling? Kan ta endel tid. Anonymous poster hash: c4428...93b
Gjest constance90 Skrevet 21. februar 2014 #16 Skrevet 21. februar 2014 Min pakke ble snedt fra postkontoret til tollen. Det var nok en svikt og skulle bli sendt før men sikkert noe dobbel sjekking eller noe. Tok 2 måneder før jeg fikk pakken etter bestilling. Men sånn skjer. Man må bare vente
Marie90 Skrevet 21. februar 2014 #17 Skrevet 21. februar 2014 Klassisk Posten. Det er jo lenge siden det var noen som helst vits aa sende en pakke med normal sending. Hvis du ikke betaler ekstra, faar du ikke servicen du har betalt for. Og naa viser det seg stadig oftere at du ogsaa kan betale ekstra, men likevel ikke faa noe som helst. En vits av en bedrift. 2
minienthe Skrevet 21. februar 2014 Forfatter #18 Skrevet 21. februar 2014 pakken er funnet... en idiot hadde lagt den på et "lurt sted" og glemt å scanne den inn så nå er den på rett vei (sitat kundeservice). men ja, dette føyer seg inn i skremmende historier fra den kanten dessverre.
Montefalco Skrevet 22. februar 2014 #19 Skrevet 22. februar 2014 "Rekommandert brev er løsningen som gir deg bevis for innlevering og sikker utlevering" Her kommer ordet "sikker" inn og det er det man betaler ekstra for Anonymous poster hash: 5a412...2b2 De fleste som sender noe rekommandert gjør det for å kunne bevise at brevet er sendt. Ofte bryr man seg ikke om den kommer frem (mange håper også at den ikke kommer frem).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå