AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Jeg har et yrke som gjør at jeg sitter mye i bil, og jeg sitter da i bil med en kollega. Vi kan sitte opptil 8 timer i bilen sammen. Hver eneste dag på jobb blir jeg så voldsomt oppblåst... Jeg kan ikke sitte og prompe foran kollegaen min, han er mann og jeg er dame. Jeg blir så oppblåst at jeg rett og slett får vondt i magen. Magen står rett ut og jeg må løsne belte og bukseknappen... Det samme skjer hver gang jeg skal ta flyet. Jeg er aldri oppblåst ellers. Når jeg går ut av bilen og for eksempel skal innom en bensinstasjon for å gå på do, går mesteparten av tiden på å slippe ut gass. Men så fort jeg setter meg i bilen igjen, fyller tarmene seg opp med gass! Det er så jævlig irriterende! Uansett hvor mye jeg promper, fyller magen seg opp igjen med gass. Dette skjer aldri hjemme og jeg har ikke nervøs mage. Er det noen form for tabletter der ute man kan ta som motvirker gassdannelse i tarmene? Anonymous poster hash: d604e...124
kaffemor Skrevet 20. februar 2014 #2 Skrevet 20. februar 2014 Sikker på at det ikke er noe du spiser da? Kanskje du har en intoleranse? 1
Gjest lillelarve Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 Føler med deg! Når jeg er alene - Ingen gass i magen, ingenting. Selv om jeg spiser junkfood. Når jeg er sammen med samboer, familie, er i selskap, sitter i drosjen, er i klasserommet - DA kommer gassen... Skjønner ikke hva det er.
helloworld Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 Ikke få i deg så mye meieriprodukter.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #5 Skrevet 20. februar 2014 Det kan kanskje være en blanding av mat du ikke tåler og at du anspenner deg mer når du er i bil med kollegaen din eller på fly, og at det igjen fører til mer luft i magen? Jeg kan lite om dette, men har hørt flere snakke varmt om FODMAP-metoden for å finne ut hvilke matvarer det er man reagerer på. Det går vel kort fortalt ut på å kutte ut alle matvarer som er kjent for å kunne gi mageproblemer av forskjellige årsaker, for så å gradvis innføre forskjellige matvarer igjen for å se om man reagerer. Du får Google det og se om det er noe for deg Anonymous poster hash: 4b464...476 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #6 Skrevet 20. februar 2014 Ikke spis løk, kål, brødvarer, sukker, sukkerfrie varer(disse kan være ekstremt ille da søtningsstoffene de bruker er egentlig fiber/avføringsmiddel), meieriprodukter.Anonymous poster hash: c5e7b...dac
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #7 Skrevet 20. februar 2014 Kutt ut frukt og de søteste grønnsakene for en periode. Hvis ikke det hjelper ville jeg prøvd å kutte ut (søte) melkeprodukter. Fruktosemalabsorpsjon og intolleranse for melkesukker er vanligere enn folk tror. Anonymous poster hash: f8386...acf
Gjest Guilty Skrevet 20. februar 2014 #8 Skrevet 20. februar 2014 Ser du har fått endel tips om mat og sånn. Men hvordan er du i andre situasjoner? Om du f.eks er på kino eller teater og du ikke har mulighet til å "komme deg unna" eller andre lignende greier? Jeg har ingen intoleranser men visse situasjoner hvor det er vanskelig å komme seg unna og det er i lukkede lokaler, biler, fly, buss, tog.. Da stresser jeg så mye over at jeg ikke skal få vondt i magen(og andre ting) så jeg automatisk får det. Det er ikke sikkert dette gjelder deg altså men det er min erfaring Du skriver jo selv at det ikke skjer hjemme, derfor jeg tenkte at det kanskje kunne ligge noe i det jeg skrev nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå