Gå til innhold

Endring av kvinners "offentlige-do-vaner"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg driver faktisk og TRENER på å ikke bruke papir på ringen. Men da må jeg alltid inspisere ringen først, for å se at det ikke er flekker der.

Jeg har barn, og ønsker ikke å overføre min do-nevrose på dem. Og når en bitteliten toåring insisterer på å klare seg selv på en offentlig do, så blir det en del fingring og gnukking over hele doen i kampen for å komme seg opp. Jeg står der og gremmes, men prøver å skjule det.

Det er ikke smitte jeg er redd for. Men tanken på å sitte i rester av andres urin eller avføring er ekkel. På utenlandsreise kan denne do-fobien være veldig ødeleggende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri lært å stå på do, men at jeg kan legge litt dopapir på ringen hvis jeg ikke vil sette meg ned. Men dette har jeg ikke gjort på lenge. Jeg mener, man dør ikke av å sitte der andre har sittet. Unisex do er ikke min favoritt i og med at det ofte er noe på ringen. Men tenk nå litt før dere kjefter på mannfolka. Det kan jo være unger som går på disse doene, og man kan ikke klandre dem hvis de søler litt. De lærer med tiden. Men det er en del menn som ikke er flink til å prøve å ikke grise. De kan i det minste se etter hvordan det ser ut på doringen etter seg, og så tørke godt av om de har vært uheldig. Men at man lar være å gå på do bare fordi man er redd for å sitte, ja da kan man like gjerne tisse i buksa. 8)

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg står i hockeystilling hver gang jeg er på offentlig toalett, med mindre det er ett sted hvor jeg kjenner vaskerutinene.

Dette papir greiene irriterer meg grønn, for jeg prøver å legge papir i en V, og når jeg da skal sette meg, så tar ett lite luftpuff tak i de, og da var det ødelagt, så er det å begynne på nytt, og akkurat det samme skjer. Derfor, står jeg.

Grunnen til at jeg står, er fordi jeg vet aldri hvem som har vært der før meg, og jeg liker bare ikke tanken på å sitte der noen andre ukjente personer har sitti med sin hud... Så er enig med hun som skrev før meg her.

Og, utrolig viktig med hygiene. Vaske hendene og slikt etterpå.

Gjest gjest1
Skrevet

:ler:

Hm, ok:

Jeg står enten i hockey, eller så tørker jeg av for SÅ å legge papir på ringen.

Dette skjer når jeg er edru, vanligvis holder jeg meg til jeg er hjemme igjen.

Når jeg er full på byen setter jeg meg ned, da driter jeg i det.

Er ikke smittefare jeg bekymrer meg over, men andres etterlatenskaper er EKKELT

Gjest Gjesta
Skrevet

Har aldri falt meg inn at man ikke skal kunne sette seg ned på et do som ser reint ut. Er det ekkelt finner man et annet.

Hva tror dere egentlig papir er godt for? Ligger det en dråpe eller to igjen på ringen så trekker det jo gjennom papiret, om det i det hele tatt ligger i ro da. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Har aldri falt meg inn at man ikke skal kunne sette seg ned på et do som ser reint ut. Er det ekkelt finner man et annet.

Hva tror dere egentlig papir er godt for? Ligger det en dråpe eller to igjen på ringen så trekker det jo gjennom papiret, om det i det hele tatt ligger i ro da.  :ler:

Ikke hvis man tørker godt først

Gjest LoisLane
Skrevet

Mye som er ekkelt hvis man begynner å tenke på det. Ikke gjør det.

Aldri noen som har sagt til meg at jeg skal stå på do. Kommerjeg fra en uoppdragen familie?

Gjest LoisLane
Skrevet
Ikke hvis man tørker godt først

Tisset suuuuger seg gjennom papiret og når fingrene dine...

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg regner med at de fleste jenter er opplært til å "stå" på do når man er på offentlige toaletter.(..?)

altså; STÅR du på doringen?? balanserer med beina der andre setter ned rumpa si?

som du skjønner; NEI, jeg står ikke på dassen, jeg legger papir rundt på ringen.

min mor jobber et sted med mye utlendinger og der er dette et stort problem, ikke minst når de skal "nr 2" som du så pent skriver, det blir nemlig dritt over alt, og møkkete skoavtrykk på doen.

det er en grunn til at det er ring på doen, den skal være behagelig å SITTE på.

Gjest gjest1
Skrevet
Tisset suuuuger seg gjennom papiret og når fingrene dine...

Vææææææææ!!!

Næsj, det gjør det IKKE, for jeg bruker ca en halv dorull på denne første tørke-prosessen :sjarmor:

Gjest LoisLane
Skrevet

Noen har tatt på dopapiret før deg.

Gjest gjest1
Skrevet
Noen har tatt på dopapiret før deg.

DET gjør jo ikkeno

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg er egentlig mye mer opptatt av hva den personen jeg håndhilser på har gjort, hvor penger har vært, om den som tok i dårhåndtaket sist har vasket hendene siden i fjor osv.

Dette tatt i betraktning så er det å sette seg på doskålen for å få gjort det man skal peanuts.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Det står også at menn har større bakterieforekomst på hendene enn kvinner etter toalettbesøk.

menn tar jo på tissen mens de tisser, jeg tar ikke på tissen min. tørker meg etter at jeg har tissa også, det er det vel heller sjelden at gutter gjør. og enda så slurver gutter mer med håndvaskenb etter dobesøk...

Gjest Fruktfat
Skrevet
Ikke for å spore av tråden helt, men dette er faktisk noe jeg også lurer veldig på.

jeg kan jo svare for meg selv:

jeg klarer ikke å tisse med en gang jeg har satt meg ned, det tar litt tid før tisset kommer, og jeg tisser lenge.

jeg har aldri skjønt de som klarer å tisse nesten før de har satt seg ned, og er ferdige nesten før de har fått av seg buksa. de må jo har vært svært nær å tisse på seg?

Gjest LoisLane
Skrevet

Bare vent til du har født en fire - fem ganger, Fruktfat...

Skrevet
Jeg er egentlig mye mer opptatt av hva den personen jeg håndhilser på har gjort, hvor penger har vært, om den som tok i dårhåndtaket sist har vasket hendene siden i fjor osv.

Dette tatt i betraktning så er det å sette seg på doskålen for å få gjort det man skal peanuts.

Helt enig. For ikke å tenke på tastaturene, pultene osv på jobb/skole. Der er det mye bakterier der.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Bare vent til du har født en fire - fem ganger, Fruktfat...

oh, hjelp, ikke si sånt da! :overrasket:

(jeg har faktisk lyst på fire unger...) er det alle knipeøvelsene mine som gjør det altså? :sjarmor:

Gjest Gjesta
Skrevet
Stå på do?  :o  :o

Aldri gjort eller hørt om.

Ikke jeg heller. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...