LilleBille Skrevet 28. mai 2004 #61 Skrevet 28. mai 2004 .. det er vel følelsen av å sette seg i andre "skvetter" som gjør det. Ikke nødvendigvis redselen for å bli smittet. Står selv jeg -- synes faktisk ikke det er noe problem .. har gjort det siden jeg var liten - om jeg ikke har med meg "setetrekk".. - sånne tynne papirark - som de som finnes på fly etc. (kjøpte i sin tid en pakke på postordre - som er skrekkelig drøy)
Felicia Skrevet 28. mai 2004 #62 Skrevet 28. mai 2004 Har dere forresten vært i italia? Der har de noen syke dovaner' date=' husker jeg gikk inn på dametoalettet, der det kun var et hull i gulvet! :o[/quote'] Ikke klag så lenge do'en var utstyrt med dør. På flere av nattklubbene i Roma var det dørfrie båser. :o Blyge meg i hockey over doen fordi der er sånne teite smale doer det ikke er meningen man skal sitte på, med jenter vasende forbi hele tiden. :oops:
Gjest alle maa tisse Skrevet 29. mai 2004 #63 Skrevet 29. mai 2004 haha. jeg gjenopptok vanen med å legge papir på setet etter at ei venninne fikk skabb. Selv om skabben var overført på annet vis... er dessuten overbevist om at flatlus kan smitte fra toalettsete. Ellers fjerner man ikke mye bakterier ved å vaske, faktisk, så det er vel mer FØLELSEN... og jeg har en kjæreste som sitter på do, unntatt på ekle fellestoaletter. Gjøkke meg noe at det ikke er mandig - jeg blir jo ikke med inn...? mange gutter tørker ikke tissen en gang - tenk på det :/
Gjest Devil's Spawn Skrevet 29. mai 2004 #64 Skrevet 29. mai 2004 Hvorfor skal gutter tørke tissen sin etter at dem har vært på do?
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2004 #65 Skrevet 29. mai 2004 Ellers fjerner man ikke mye bakterier ved å vaske, faktisk, så det er vel mer FØLELSEN... Dette utsagnet faller på sin egen urimelighet. Har du noe å refere til? Til tross for iherdig leting har jeg bare funnet artikler og undersøkelser som dokumenterer det motsatte. Jeg vil tro at spesialister i smittespredning vet hva de snakker om.
Gunilla Skrevet 29. mai 2004 #66 Skrevet 29. mai 2004 Jeg sitter ikke i hockey på off. toalett. Setter meg ned, men legger papir på toalettringen. Gjør det aldri hos venner. Smittefaren er så utrolig liten, i så fall burde en heller vaske seg grundig f.eks. hver gang en har tatt i penger.. (Og hvis noen skulle misforstå; selvsagt hver gang en har vært på do! )
Gjest alle maa tisse Skrevet 29. mai 2004 #67 Skrevet 29. mai 2004 tja, det høres jo urimelig ut, men jeg leste nettopp en artikkel i Dagbladet (ganske sikkert. Det handlet om allergi) om at vasking og gnukking av hjem og barn o.l ikke fører til "betydelig færre" bakterier og mikrober i innemiljøet. Og hvorfor selger de noen vaskemidler som dreper bakterier og andre som ikke gjør det..? Selvsagt fjerner man synlig skitt som inneholder midd og bakterier - og som gir bakteriene et koselig bomiljø, men det er en grunn til at bakterier har vært her en god del lengre enn oss. Og det skal ikke SÅ mange bakterier til. De er SMÅ, vettu, og kan gjemme seg OVERALT. Og de kan ligge i sporeform og vente på gunstige tider (romper). En mye vasket hud har dessuten et dårligere forsvar mot bakterier (bakterien vil INN i kroppen og det er lettere når overhuden er vasket vekk. stakkars nevrotikere). Dessuten er de fleste bakterier harmløse, og det er ikke sikkert man gjør seg selv en veldig stor tjeneste ved å vaske vekk bomiljøet for de nyttige basillene (selv om jeg slett ikke tror de flaste av disse bor på offentlige toaletter). Men som flere her har vært inne på - bakterier smitter jamt over ikke ved hud/hud kontakt. Verre da med hud (lår)/hud(hånd)/slimhinne(munn). Og igjen - med dyr som ikke er bakterier og vil inn i kroppen, men som lever på huden (og et begrenset antall timer på do-ringen).
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2004 #68 Skrevet 29. mai 2004 tja, det høres jo urimelig ut, men jeg leste nettopp en artikkel i Dagbladet (ganske sikkert. Det handlet om allergi) om at vasking og gnukking av hjem og barn o.l ikke fører til "betydelig færre" bakterier og mikrober i innemiljøet. Og hvorfor selger de noen vaskemidler som dreper bakterier og andre som ikke gjør det..? Selvsagt fjerner man synlig skitt som inneholder midd og bakterier - og som gir bakteriene et koselig bomiljø, men det er en grunn til at bakterier har vært her en god del lengre enn oss. Og det skal ikke SÅ mange bakterier til. De er SMÅ, vettu, og kan gjemme seg OVERALT. Og de kan ligge i sporeform og vente på gunstige tider (romper). En mye vasket hud har dessuten et dårligere forsvar mot bakterier (bakterien vil INN i kroppen og det er lettere når overhuden er vasket vekk. stakkars nevrotikere). Dessuten er de fleste bakterier harmløse, og det er ikke sikkert man gjør seg selv en veldig stor tjeneste ved å vaske vekk bomiljøet for de nyttige basillene (selv om jeg slett ikke tror de flaste av disse bor på offentlige toaletter). Men som flere her har vært inne på - bakterier smitter jamt over ikke ved hud/hud kontakt. Verre da med hud (lår)/hud(hånd)/slimhinne(munn). Og igjen - med dyr som ikke er bakterier og vil inn i kroppen, men som lever på huden (og et begrenset antall timer på do-ringen). Nå er det ikke gnikking og gnuing og anti-bakterielle midler det er snakk om her. Håndvask etter toalettbesøk noe annet. Finn en eneste artikkel/link/rapport der det står noe om at håndvask etter toalettbesøk er overvurdert. Jeg vil gjerne se den.
Gjest gjest1 Skrevet 29. mai 2004 #69 Skrevet 29. mai 2004 Denne tråden handler ikke om håndvask etter toalettbesøk, jeg bare legger inn denne som et apropos til kommentaren om håndvask: Les denne: http://users.wmin.ac.uk/~redwayk/research/toilet.htm Denne undersøkelsen er seriøs og utført ved et rennomert universitet i Stor.br. På siden står det at ved å vaske hendene med såpe etter toalettbesøk reduseres bakteriene med 80 %. Det står også at menn har større bakterieforekomst på hendene enn kvinner etter toalettbesøk. Jeg siterer denne setningen som gjelder for begge kjønn: "The results clearly show the importance of adequate hand washing after using the toilet for reducing the bacterial contamination of the hands." Vet noen om en seriøs undersøkelse som har motsatt konklusjon vil jeg gjerne se den.
Gjest Maikana Skrevet 1. juni 2004 #71 Skrevet 1. juni 2004 Jeg legger papir på doringen først og så sitter jeg. Jeg har forøvrig opplevd offentlig do et sted i Afrika, hvor selve doen var et lite treskur som stod halvannen meter ute i vannet. Det var plankegulv, og ikke hull i gulvet, men rett og slett to planker som bare lå løst opppå gulvet som man skulle sette bena på. Så var det bare å huke seg ned og gjøre det man måtte og ikke tisse fortere enn at det fikk rent gjennom plankene og ned i vannet.
aline Skrevet 1. juni 2004 #72 Skrevet 1. juni 2004 Jeg legger papir på doringen først og så sitter jeg. Jeg har forøvrig opplevd offentlig do et sted i Afrika..... doer i afrika kan være ganske morsomt!! Jeg måtte på do langt fra offentlige steder i afrika, og endte med å låne doen til noen vi besøkte, det var under åpen himmel, veggene var i skulderhøyde og av bølgeblikk, en høyde med en utgravd renne nedover var doen, og ei bøtte med vann til å vaske seg med etterpå!! Så der satt jeg da, sammen med kyllingene som vandra rundt der inne, og tisset på en renne på kanskje 5cm i bredde.... måtte sikte jo!!
Gjest Virvel Skrevet 2. juni 2004 #73 Skrevet 2. juni 2004 Jeg vet at det ikke er noe farlig å sette seg rett ned på doen, men jeg legger som regel på papir likevel. Det er en vane som er så innarbeidet at jeg ikke tenker over det engang, det går helt av seg selv. Noe annet som derimot plager meg med jenters dovaner, er at mange bruker så ufattelig lang tid! Dere får meg ikke til å tro at alle skifter bind eller gjør bommelom før de skal på kino. Det burde ikke ta så veldig lang tid å tisse en skvett... Har ofte undret meg over hva det egentlig er mine medsøstre driver med på do. De fleste steder er det verken vask eller speil inne i båsen, så det er liksom ikke så mye å finne på der inne. :klø:
Arkana Skrevet 2. juni 2004 #74 Skrevet 2. juni 2004 Noe annet som derimot plager meg med jenters dovaner, er at mange bruker så ufattelig lang tid! Dere får meg ikke til å tro at alle skifter bind eller gjør bommelom før de skal på kino. Det burde ikke ta så veldig lang tid å tisse en skvett... Har ofte undret meg over hva det egentlig er mine medsøstre driver med på do. De fleste steder er det verken vask eller speil inne i båsen, så det er liksom ikke så mye å finne på der inne. :klø: Ja, det har jeg også lurt på. Man skulle tro de fleste ønsket å bli fortest mulig ferdig, det er da ikke så spennende i den lille båsen. Men, på den annen side, jeg har inntrykk av at mange kvinner helst vil lage så lite lyd som mulig når de bruker offentlige toaletter. Så du kan jo tenke deg at om alle kvinnene skal presse 1 liter væske ut i små lydløse dråper så tar det sin tid.
*Emma* Skrevet 2. juni 2004 #75 Skrevet 2. juni 2004 Tjihi... dette var oppmuntrende lesning!! Jeg har nemlig trodd at jeg har vært den eneste som ikke har brydd meg om papir på ringen og den slags... Men det er nå motbevist Takk, jenter Thihihi jeg også...veldig deilig å se at andre også er sånn. Noe som er ekkelt ja er når folk ikke tørker hvis de søler. Jeg jobber på kontor med kun 1 annen jente. Vi to er altså de eneste som bruker doen og det er til stadighet tissedråper på doringen og hvis hun gjør nr 2 bruker hun ALDRI børsten nedi do til å "rense opp litt"........ekkelt. Jeg vet jo det er henne men jeg har liksom ikke helt lyst til å si det heller.... :oops:
Gjest Maikana Skrevet 3. juni 2004 #76 Skrevet 3. juni 2004 Jeg vet at det ikke er noe farlig å sette seg rett ned på doen, men jeg legger som regel på papir likevel. Det er en vane som er så innarbeidet at jeg ikke tenker over det engang, det går helt av seg selv. Noe annet som derimot plager meg med jenters dovaner, er at mange bruker så ufattelig lang tid! Dere får meg ikke til å tro at alle skifter bind eller gjør bommelom før de skal på kino. Det burde ikke ta så veldig lang tid å tisse en skvett... Har ofte undret meg over hva det egentlig er mine medsøstre driver med på do. De fleste steder er det verken vask eller speil inne i båsen, så det er liksom ikke så mye å finne på der inne. :klø: Ikke for å spore av tråden helt, men dette er faktisk noe jeg også lurer veldig på. Hva er det som er så utrolig interessant inne på den lille båsen?? Kanskje det er som du Arkana sier at det er fordi de ikke vil lage lyd, men jeg skjønner ikke hva som er så farlig med det? Alt man lurer på...
Gjest Yoni Skrevet 3. juni 2004 #77 Skrevet 3. juni 2004 Jeg hater offentlige toalett og prøver å unngå å bruke dem med mindre jeg absolutt må tisse (noe annet gjør jeg ikke). Jeg står og tar opp dosetet av hensyn til de som skal bruke doen etterpå, og kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har griset utover doen eller gulvet.
-Fisken- Skrevet 3. juni 2004 #78 Skrevet 3. juni 2004 Jeg har heller ikke lært noe om å stå på do. Ser toalettet rent og pent ut, så legger jeg ikke engang papir på ringen. Lea - me mangelfull oppdragelse Samme her. Det jeg har problemer med, er å ta i døren når jeg skal ut. Hvor folk har hatt fingrene sine henn :-? Og hva de kan ha fått på dem. En ekkel tanke.
Gjest Virvel Skrevet 3. juni 2004 #79 Skrevet 3. juni 2004 Ikke for å spore av tråden helt' date=' men dette er faktisk noe jeg også lurer veldig på. Hva er det som er så utrolig interessant inne på den lille båsen?? [/quote'] Å, godt det er flere enn meg! Jeg får nesten litt lyst til å titte inn under døren eller noe...
Gjest 1111 Skrevet 3. juni 2004 #80 Skrevet 3. juni 2004 Samme her. Det jeg har problemer med' date=' er å ta i døren når jeg skal ut. Hvor folk har hatt fingrene sine henn :-? Og hva de kan ha fått på dem. En ekkel tanke.[/quote'] Nå har du satt ekle tanker i hodet mitt fisk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå