AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #1 Skrevet 20. februar 2014 Vi er begge i begynnelsen av 20-årene. Jeg er en jente som ikke er spesielt pen og populær, har nesten ingen venner. Så møtte jeg denne gutten, superkjekk og populær, godt likt blant alle og har masse venner. Jeg skjønner ikke hvordan det var mulig, men vi ble altså gode venner jeg og han gutten. For å presisere så er vi bare venner, og noe mer har aldri vært tanken både for meg og han. I mange år har han vært min beste kompis, og vi henger mye sammen. Er alltid hjemme til han eller til meg, hvor vi spiser middag, ser på film, spiller og bare snakker sammen. Vi kan snakke sammen om alt og det er så godt å ha en slik kompis. Så fikk jeg noen kinobilletter på jobben. Jeg tenkte med en gang at jeg skulle ha med meg han på kino, og sendte han melding om han ville være med. Han var litt opptatt de neste dagene, så han kunne ikke. Ok tenkte jeg. Så gikk det to uker, vi var sammen en del, og jeg fant på nytt ut at jeg skulle spørre han om han ville være med. Enda en gang fikk jeg til svar at han var så opptatt så han kunne ikke. Så var det en kveld jeg var hjemme hos han, og i det jeg skulle til å dra så kom jeg på at han hadde sagt at han ikke skulle gjøre noe spesielt dagen etter, så da spurte jeg han om han ville være med på kino da siden han hadde tid. Da fikk han litt merkelig uttrykk i ansiktet, og svarte meg sånn eeh, altså, grunnen til at jeg ikke ville være med deg på kino før var egentlig ikke fordi jeg ikke hadde tid, men fordi jeg ikke vil bli sett offentlig sammen med deg. Jeg skjemmes av det skjønner du haha. Jeg ble helt satt ut men fikk ut et ok haha før jeg gikk hjem. Jeg gråt hele veien hjem og føler meg så dum nå. Jeg har alltid følt at folk dømmer meg etter utseende for jeg er ikke den peneste, og det at denne populære gutten da ville være min venn har betydd mye for meg. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Vil ikke miste han som venn for han er min beste kompis. Men likevel så føler jeg at vennskapet ikke vil bli det samme nå som jeg vet hva han mener om meg. Dette skjedde for to dager siden og jeg har ikke hørt noe fra han etter dette. Vi bruker som regel å ha kontakt hvertfall hver andre dag på meldinger. Jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå. Om jeg bare skal late som ingenting og prøve å glemme dette, eller om jeg skal ta det opp med han. Noen som har noen råd til meg? Anonymous poster hash: 128c3...f76
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 Populært innlegg #2 Skrevet 20. februar 2014 Det er ikke alle jeg ville ha blitt sett med heller, men da hadde de heller ikke vært mine nære venner. Synes rett og slett det var forkastelig av han, og han kunne i det minste holdt det inni seg. Jeg er sjokkert over at det går an å si noe sånn. Anonymous poster hash: 54e40...c34 51
Gjest TheRighteous Skrevet 20. februar 2014 #3 Skrevet 20. februar 2014 Herregud, så ufattelig slemt av han. Han fortjener ikke å ha en god venn som deg. Du burde bryte kontakten med ham, men forstår at det ikke er så lett! 27
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #4 Skrevet 20. februar 2014 For en forferdelig ting å si!! Jeg synes ikke du skal late som ingenting... jeg hadde tatt det opp. Det er en overfladisk, sårende ting å si, og får ikke han til å fremstå som noen bra person i det hele tatt. Ikke rart at du ble såret og lei deg, men dette sier altså så uendelig mye mer negativt om han enn om deg. Skjønner godt at du ikke vil miste vennskapet, men... er han egentlig så god venn? Anbefaler deg å snakke skikkelig med han og se hva som kommer ut av det. Du må ikke la deg tråkke på! Trist at du snakker slik om deg selv også... du fortjener bedre! Anonymous poster hash: f1d61...a5c 13
Minya Skrevet 20. februar 2014 #5 Skrevet 20. februar 2014 Skamme seg, skulle han! Ærlig talt, jeg ville gått til ham og gitt ham det glatte lag og en lusing på kjøpet! 5
Gjest Skrevet 20. februar 2014 #6 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Er man bestevenner så sitter man ikke inne med tanker som dette. Jeg ville virkelig revurdert hele vennskapet. Ja, det er tungt, men jeg tror helt ærlig ikke at du vil få det noe lettere ved å fortsette vennskapet. Jeg tror rett og slett ikke det er mulig å "glemme" noe sånt som dette, og vennskapet deres blir nok aldri det samme. Endret 20. februar 2014 av Calavi 14
Ferny Skrevet 20. februar 2014 #7 Skrevet 20. februar 2014 Det er ikke alle jeg ville ha blitt sett med heller, men da hadde de heller ikke vært mine nære venner. Synes rett og slett det var forkastelig av han, og han kunne i det minste holdt det inni seg. Jeg er sjokkert over at det går an å si noe sånn. Anonymous poster hash: 54e40...c34 HVA?Virkelig? Jeg har ikke noe problem med å bli sett offentlig med NOEN jeg kjenner. Alvorlig talt. Og på bakgrunn av utseendet...?? Det høres jo helt merkelig ut. Særlig for folk over tjue år. Jeg vet ikke hva jeg skal si for å trøste, men min første tanke er i hvert fall at denne kompisen din tar seg selv altfor høytidelig. Det er han det er noe galt med. Jeg synes du bør si ifra om at han såret deg - kanskje på melding hvis noe annet er vanskelig. Han oppfører seg som en tragisk idiot. Greit at han ikke vil være kjærester (det vil jo ikke du heller) - men man bør da være stolt av vennene sine, og glad for å tilbringe tid sammen - til tross for at man kan bli sett av andre. For en feiging. Bryr seg tydeligvis mer om sitt eget rykte enn gode venner. 19
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #8 Skrevet 20. februar 2014 Fy, hvem sier noe sånt til et annet menneske? Jeg synes det høres merkelig ut. Du må i hvert fall ikke ta kontakt med han først. Her er det han som skal komme krypende for å be om unnskyldning. Jeg tror på å gi folk nye sjanser, for vi vet alle at mennesker er dumme av natur - vi gjør feil ting, sier feil ting, tenker feil ting. Vil du ikke dumpe han som venn, vent på en unnskyldning først, så ser du om du faktisk klarer å tilgi han. Det hele er opp til deg. Kommer han ikke krypende, men later som ingenting, ta opp med han det at du faktisk er såret. At du ikke vil la han dømme deg etter utseendet, slik som du skriver. Synes han du er helt på bærtur, så dump han som venn. Man trenger ikke slike mennesker i livet sitt. Anonymous poster hash: 8f4a4...1b9
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #9 Skrevet 20. februar 2014 Jeg hadde sendt melding til han og fortalt han at det han sa var sårende, og at jeg ikke vil ha slike "venner". VELDIG slemt. Jeg har venner i alle former, og skjems ikke av noen av de. Jeg ville ikke bare latt vær å skrive til han. syns ikke han skal kunne si noe sånt, uten å få noe tllbake. Det var slemt, ufyselig, ufølsomt, frekt, barnsligt. Gammel er gutten? tydeligvis ikke voksen! Anonymous poster hash: 4ad44...290 3
Zzyzx Skrevet 20. februar 2014 #10 Skrevet 20. februar 2014 HVA?Virkelig? Jeg har ikke noe problem med å bli sett offentlig med NOEN jeg kjenner. Alvorlig talt. Og på bakgrunn av utseendet...?? Det høres jo helt merkelig ut. Særlig for folk over tjue år. Merkelige greier. Jeg er glad jeg ikke kjenner ett eneste menneske som er så overfladisk at de ikke vil bli sett sammen med noen. Jeg forstår rett og slett ikke hva som ligger bak. Og TS, jeg ville vurdert hele vennskapet. Det har uansett fått seg en stygg ripe nå når han har vist at han er bortimot idiot. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #11 Skrevet 20. februar 2014 det var ikke det at han ikke ville at dere skulle gå ut sammen fordi folk kunne tro at dere var et par han mente, da? Uten at det skulle være noe galt med deg? Kan ikke tro at noen vil si til en venn at Nei, du er for stygg til å gå på kino med. Anonymous poster hash: 209cb...c47 1
Nanami Skrevet 20. februar 2014 #12 Skrevet 20. februar 2014 det var ikke det at han ikke ville at dere skulle gå ut sammen fordi folk kunne tro at dere var et par han mente, da? Uten at det skulle være noe galt med deg? Kan ikke tro at noen vil si til en venn at Nei, du er for stygg til å gå på kino med.Anonymous poster hash: 209cb...c47 Uansett hva han mente er det en helt forferdelig ting å si! Ingen er for stygg til å være noens venn eller kjæreste. Jeg er helt satt ut over at noen kan være så ondskapsfull mot en venn! Jeg synes du burde ta deg en prat med han, og fortelle at du tok deg nær av det han sa. Hadde det vært meg hadde jeg avsluttet vennskapet, men er forståelig om det er vanskelig dersom du anser han som din beste venn. 3
Booo Skrevet 20. februar 2014 #13 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Som jeg ser for meg er han ikke vennen din. Man er stolt over å vise en venn, og ikke være flau over å bli sett sammen med. For en dårlig fyr han er. Du fortjener en bedre venn enn han der duden Endret 20. februar 2014 av Booo
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #14 Skrevet 20. februar 2014 Å ikke ville bli sett sammen med noen.. er veldig barneskole, er det ikke.. herreminhatt.. Anonymous poster hash: 82750...49c 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #15 Skrevet 20. februar 2014 Han er redd for at folk skal tro dere er kjærester når dere er ute i det offentlige. Anonymous poster hash: 98541...ec7 2
minister-mio Skrevet 20. februar 2014 #16 Skrevet 20. februar 2014 Du fortjener så mye bedre venner enn han
codeman Skrevet 20. februar 2014 #17 Skrevet 20. februar 2014 Slutter ikke å bli sjokkert over hvor stusselig noen mennesker er, ser jo dessverre ikke ut som det er mulig å nå bunnen heller. Å si noe slikt, eller egentlig bare å tenke det, er heeelt mørk. Hadde jeg vært i samme rom ville jeg rødma og gjemt meg i skam over kameraten din. Alle vet at utseende er et sårt tema, for begge kjønn, men enda mer så for damer. Det er ikke om å gjøre å være superpopulær eller penest i gjengen. Bra mennesker ser MILEVIS forbi slik. Blir litt matt. Huff 8
Gjest lillelarve Skrevet 20. februar 2014 #18 Skrevet 20. februar 2014 Han fortjener ikke å fortsette å ha deg som venn! Du er mye bedre enn han. Det var ufyselig sagt, og at han ler i tillegg. Han bør skamme seg! Snakk med han, og si hva du føler. Men jeg ville ikke fortsatt det vennskapet der. Man sier ikke sånt!! 1
Marie90 Skrevet 20. februar 2014 #19 Skrevet 20. februar 2014 Han er redd for at folk skal tro dere er kjærester når dere er ute i det offentlige. Anonymous poster hash: 98541...ec7 Dette. Det er jo ikke som om folk bryr seg om utseende hos venner. Uansett, det er en forkastelig ting aa si og han virker jo ikke som om han har noe sosial intelligens overhodet. Litt overrasket over at han visstnok er saa "populaer"? Oppegaaende mennesker kan da ikke like denne fyren? I hvert fall ikke i tyveaarene. Det er sjelden folk kommer med slike kommentarer og er sympatiske ellers. Det naturlige aa si ville vaert "jeg er ikke interessert i deg paa den maaten". 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #20 Skrevet 20. februar 2014 Vel, jeg kan på en måte forstå det, men jeg er enig i at det er utrolig stygt gjort å si noe sånt. Jeg har en kompis som har en BMI på 60. Han er veldig hyggelig, men jeg liker ikke å bli sett offentlig med ham. Alle glaner så veldig, peker, stirrer. Noen roper ting etter oss når vi går sammen. Jeg hater å vekke så mye oppmerksomhet Nå vet jeg ikke hva det evt er med deg, men med mindre du skiller deg ekstremt ut (slik min venn gjør) synes jeg det er overfladisk og ikke et ordentlig vennskap. Veldig lei meg på dine vegne. Husk at det ikke er du det er noe galt med. Anonymous poster hash: d9cb4...488 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå