Gå til innhold

Hvor mye hadde du i studielån etter fullført

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilken utdannelse har du (bachelor, master, profesjon)?

Jeg har en fullført bachelor og studielån på ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble hadde 300 000 som deg. Deilig å begynne å nedbetale men så er det noen år siden jeg ble ferdig :blomst:

Skrevet

Bachelor. Hadde 80 000. Betalte med alt på noen år. Jobbet helger under studietiden.

Anonymous poster hash: 505c1...e69

Skrevet

3-årig bachelor. Hadde ca. 90 000 kr i lån da jeg var ferdig.

Skrevet (endret)

Og hvilken grad har du?

Jeg har bachelor og hadde ca 300 000 i lån da jeg var ferdig.

Om jeg får lov å spørre, hvordan klarte du/dere å få 300 000 kr i studielån på 3 år? Selv på et studieår får en jo bare 90 000 kr i lån før 40% blir omgjort til stipend etter bestått eksamen, altså skal det være langt under 300 000 kr i studielån etter fullført bachelorgrad, så fremt en fullfører på til normert tid. Men da er det kanskje snakk om at det er skolepenger som er med i denne berekningen?

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
Skrevet (endret)

670.000 kr. Studerte i 8 år.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

62000, har bachelor :)

Skrevet

Om jeg får lov å spørre, hvordan klarte du/dere å få 300 000 kr i studielån på 3 år? Selv på et studieår får en jo bare 90 000 kr i lån før 40% blir omgjort til stipend etter bestått eksamen, altså skal det være langt under 300 000 kr i studielån etter fullført bachelorgrad, så fremt en fullfører på til normert tid. Men da er det kanskje snakk om at det er skolepenger som er med i denne berekningen?

Svaret er : Jeg ble alene med barn

• Liker 1
Skrevet

Svaret er : Jeg ble alene med barn

Det er andre satser for enslig forsørgere. Heldigvis. :blomst:

Skrevet

Kommer til å ha 200 000 når jeg er ferdig med bachelor. Hadde 50 000 fra vgs da jeg bodde borte og hadde litt lån utenom som jeg brukte til billappen blant annet. Billappen har senere sørget for at jeg har fått jobb i hjemmetjenesten, så den angrer jeg ikke på at jeg tok :)

Anonymous poster hash: 7373e...ebd
Skrevet

Tror det ble ca 130.000 (?)

Ble aldri ferdig. Hoppet av og aldri angret på det.

Kjedelig å ha lån på "ingenting" men men. Verd det allikevel da, og glad det ikke ble mer. :)

Skrevet

Det gjelder vel kunn om man er borteboer.

Om man bor hos sine foreldre får man ikke omgjort til stipend.

Anonymous poster hash: f4b93...e1c

Skrevet

Kan være at man har betalt skolepenger f.eks. Tre år på BI blir vel rundt 180.000 bare i skolepenger.

Jeg har nesten en bachelorgrad, og så tok jeg ett år på fagskole. Hadde 320.000 etter de fire årene.

Skrevet

220 000, men har gått 4 år på høgskole/universitet + finansiering av et år på folkehøgskole.

Gjest strykebrett
Skrevet

280 000 etter en master. Men det begynner å bli noen år siden nå da, er nok dyrere å leve som student i dag.

Gjest Wei Wei
Skrevet (endret)

0 i studielån etter en mastergrad i 2010, plus 90 stp i videreutdanning.

Jobbet mye Ved siden av studiene.

Endret av Wei Wei
Skrevet

Det gjelder vel kunn om man er borteboer.

Om man bor hos sine foreldre får man ikke omgjort til stipend.

Anonymous poster hash: f4b93...e1c

Det er mulig, men om en bor hjemme hos foreldrene bør en vel strengt tatt ikke ta opp fullt lån, hvis en bor gratis? Hva bruker man da 90 000 kr i året til? :/

Skrevet

Jeg har idag 270 000 kr i lån i lånekassen, og jeg har ikke begynt på høyere utdanning engang...

Hvor mye tror dere jeg kommer til å sitte med i lån etter en bachelorgrad? (Da vil det ikke være skolepenger i tilegg).

Er redd for å bli sittende med så høyt terminbeløp etter endt utdannelse at jeg må bruke all lønna mi på å betale ned på lån og ikke ha noe igjen til noe annet..

Anonymous poster hash: d39bc...a75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...